2012-11-09, 12:15
Medlem
På Skårsgatan så bor det 4 killar som är 24år, kanske någon av dom?
Citera
2012-11-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De är inte handfallna. Kan tänka mig att skillnaden beror på att polisen håller sig till lagboken för allas vår trevnad och säkerhet. Min son slipper klä av sig för polisen, jag kan röra mig obehindrat, precis ett sådant samhälle vi alla vill ha inbillar jag mig.

Sedan är inte MPS oumbärliga, insatsledaren talade igår om att begära stöd från Försvarsmakten, ytterligare en resurs med numerär, utbildning och lagenligt kvalitetssäkrat uppträdande.

Du har DIN bild, jag har min.
Du pratar om planer .... kalla in försvarsmakten... hade flickan varit vid liv DÅ?
Det kanske var för sent redan nån halvtimme EFTER att MP funnit henne?!
Viljan hos polisen finns nog, men jag tycker ofta att deras arbete verkar föråldrat, byråkratiskt och fantasilöst. Inte heller vetenskapligt. Kvinann som lättade på luvan hos den konstige klädde "pojken" ska ha ett fång rosor!
Citera
2012-11-09, 12:16
Medlem
MissSacreds avatar
Jon*s Bergqk*ist????
Citera
2012-11-09, 12:16
Medlem
Trojan bra att någon kopplar.
Citera
2012-11-09, 12:17
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Ett radhus? Knappast villa med garageporten dörr i dörr med ingången? Tvåsiffrigt husnummer. dessutom börjar ett nytt hus efter stuprännan? Ett kedjeradhus? Kan inte finnas många i Örgryte!
Det är huset dit hon fördes när hon hittades, kolla övriga bilder
Citera
2012-11-09, 12:18
Medlem
Public Enemys avatar
Bilden i AB med polisens teckniker visar Skårsgatan nr 42

Där bor ett par födda -45 Inneboende?
Citera
2012-11-09, 12:19
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy

Där bor ett par födda -45 Inneboende?

Okej. Vilka är skrivna på adressen?
Citera
2012-11-09, 12:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Pensionärspar, passar iofs med att hyra ut lägenhet till yngre man.
Citera
2012-11-09, 12:20
Medlem
Flor-Idas avatar
Det finns en 24-årig invandrare (enligt uppgifter ska mannen vara invandrare) som ägen en rivningsfirma på en intilliggande gata. På skolan pågick byggnadsarbete. Kanske ett samband?
Citera
2012-11-09, 12:20
Medlem
Väldigt mycket överdrivna spekulationer av många att de kan vara si eller så är det inte bättre att låta Polisen sköta den biten och fokusera på ev gärningsman och diskussioner om MPS funktioner i sökningen.
Citera
2012-11-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fallingdown
Skulle dom haft någon form av förtroendeingivande relation med varandra sedan tidigare måste väl ändå polisens kriminalare eller beteendevetare ringat in honom på ett tidigt stadium utifrån samtal med föräldrarna och kartläggning av flickan.

Det är inte säkert. Vi vet ju inte hur fritt flickan får röra sig i området. Hon får gå till skolan själv i alla fall. GM kan vara någon som bor i närheten och som hon pratat med flera gånger fast utan att han kanske varit så intressant att hon berättat om honom för föräldrar eller andra vuxna.
Citera
2012-11-09, 12:21
Moderator
OYs avatar
Nästa vecka ska skolan sätta sig ner och gå igenom vad som har brustit och om skolan har brustit.

Hm, kanske läge att följa med barnen in i lektionssalen tills skolan kommit fram till det vi alla andra vet redan nu. Hur vore det om rektorn och andra nyckelpersoner jobbar lite i helgen så de kan lägga fram ett färdigt paket redan på måndag morgon, det kan väl inte vara för mycket begärt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in