2012-11-30, 09:10
Medlem
Chuck_Taylors avatar
Gjorde exakt samma sak. Men var slut direkt.
Vet en bekant som lyckades få biljetter.

Man undrar dock om viagogo lyckades köpa mer än hälften av biljetterna som sist när det var biljettsläpp.
Citera
2012-11-30, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck_Taylor
Gjorde exakt samma sak. Men var slut direkt.
Vet en bekant som lyckades få biljetter.

Man undrar dock om viagogo lyckades köpa mer än hälften av biljetterna som sist när det var biljettsläpp.
Fick han plåtar via nätet eller köade? Just nu känns det som att dom inte släppte alls via nätet (vilket kanske är mer rättvist, jag vet inte) men då borde det ju sägas.
Citera
2012-11-30, 09:14
Medlem
Chuck_Taylors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokenbells
Fick han plåtar via nätet eller köade? Just nu känns det som att dom inte släppte alls via nätet (vilket kanske är mer rättvist, jag vet inte) men då borde det ju sägas.

Tydligen så fick han biljetterna via Ticnet.
Nu får jag börja kolla på second hand biljetter om det inte skulle ske något officiellt.
Citera
2012-11-30, 09:15
Medlem
herpesvårtas avatar
Det här är nog det absolut värsta biljettköpet jag någonsin varit med om. Jag har lyckats tjinga biljetter till världsband som tagit slut på 5 minuter, får alltid tag i de jag vill ha oavsett tryck. T.o.m biljetter som som varit slutsålda har jag fått tag i till slut utan ockerpriser. Men den här är den svåraste kampen hittills. Hur FAN kan biljetterna ta slut på under 1 MIN!? Vilket jävla fiasko IGEN Luger.
Citera
2012-11-30, 09:16
Medlem
Styrbjorns avatar
Lyckades få tag på två via ticnet
Citera
2012-11-30, 09:20
Medlem
soundsystems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Det här är nog det absolut värsta biljettköpet jag någonsin varit med om. Jag har lyckats tjinga biljetter till världsband som tagit slut på 5 minuter, får alltid tag i de jag vill ha oavsett tryck. T.o.m biljetter som som varit slutsålda har jag fått tag i till slut utan ockerpriser. Men den här är den svåraste kampen hittills. Hur FAN kan biljetterna ta slut på under 1 MIN!? Vilket jävla fiasko IGEN Luger.

Jag undrar hur många biljetter som egentligen såldes under gårdagens fiasko till pre-sale på Mumford and sons hemsida? Dom kanske hade fått thumbs up att sälja sjukt många biljetter från deras egna hemsida utan ticnet och det var därför biljetterna tog slut snabbare den här gången? Hur som helst är det, här även för mig, utan tvekan det värsta biljettsläppet jag någonsin varit med om.

Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjorn

Hur i helvete gick du till väga?
Citera
2012-11-30, 09:24
Medlem
Engångskods avatar
Jag lyckades hugga tre på ticnet, men brorsan som satt även han och försökte lyckades inte.
Otroligt att 1500 biljetter säljs slut på mindre än 15 sekunder.
Citera
2012-11-30, 09:25
Medlem
Styrbjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundsystem
Hur i helvete gick du till väga?

Ren tur? Spammade F5 som en jäkla dåre precis runt 09:00. Sen skriva säkerhetskod fort som fasen.
Citera
2012-11-30, 09:42
Medlem
Även jag lyckades knipa två, helt jävla otroligt. Satt lugnt och fint på Ticnets hemsida fram till kl. 08:58, sedan kilade jag stadigt med refresh-knappen. 09:00:30 hade jag haffat plåtarna.

Trots att jag hade turen på min sida den här gången måste jag säga att Ticnet har skött det undermåligt. Även Mumford & Sons ansvarige, med tanke på vad som hände igår, när man tydligen kunde köpa biljetter redan kl. 10:15 trots att de inte skulle släppas förrän kl. 11:00. Sjukt.

Men det var någon som skrev på deras(Ticnets) Facebook-sida att de kontaktar alla bussbolag en vecka innan och erbjuder dem biljetter, för de vill sälja slut på allihop. Sedan är det endast ~30% kvar som går till försäljning till allmänheten. Inte för att vara sån, men det känns inte helt orimligt.
Citera
2012-11-30, 10:01
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta

Jag har kikat med ALLA källor jag har, och nu snackar vi folk som styr biljetter till ALLT. Till kändisgalor, stängda låsta fester och ALLA konserter närsomhelst och INGEN, har lyckats.
De säger själva:

"Vi har fått helt obegripligt med förfrågningar om denna konsert men det är omöjligt".

VAFAN öppna en till jävla spelning!
Citera
2012-11-30, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjorn
Samma här. Spammade F5 från kl 8:59-09:00. Lyckades sätta de två säkerhetsorden direkt. Minst sagt svettigt.
Citera
2012-11-30, 10:14
Medlem
Hur svårt kan det vara. Uppenbarligen har Luger, och alla andra mig själv inkluderad, gravt missbedömt efterfrågan. Det är orimligt att det beror på hur snabbt man skriver in en säkerhetskod om man får biljetter eller ej.

Värre ändå är de som köar, har stått ute i minus i flera timmar för att inte ha en chans på att få biljett. Har vänner som var först i kön och lyckats få plåtar, de som stod som nummer två hade inte en chans.

Flytta till en arena som iaf NÅGORLUNDA motsvarar efterfrågan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in