2012-11-08, 03:54
Medlem
Mitander1234s avatar
Jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden, humor är väl det enda som jag kan tänka mig smått passande.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...en-spelades-in

Centerpartiet vill K-märka Djäkneberget som är den plats där videoklippet "skogsturken" spelades in.
Bara för att "alla" (2.7 miljoner views på 'original-klippet' som ligger uppe, inte ens 1/3 av Sveriges befolkning alltså, om man nu vill vara lite trångsynt och orationell) har sett klippet, förtjänar denna plats då verkligen en kulturmärkning? Det är ju inte direkt ett klipp av något betydelsefullt eller speciellt minnesvärt som händer, förutom att ett par seglivade citat skapas. Det låter inte direkt som de kvalificerar platsen för en K-märkning.

Vill centern bara ha ut lite publicitet från detta eller vill dom verkligen gå vidare med detta lustiga förslag? Tror ni aftonbladet kommer gå ut och kalla skogsturken för "kulturberikare" ifall detta blir av?
Senast redigerad av Mitander1234 2012-11-08 kl. 04:00.
Citera
2012-11-08, 04:04
Medlem
harrings avatar
Har personligen ingen koll på området men om det ligger i risk zonen till att göras om till bostadsområde så sure, lite skog här och där är alltid trevligt.
Citera
2012-11-08, 06:33
Medlem
sommarlovs avatar
"Vem var det som kulturmärkte?"
Citera
2012-11-08, 09:35
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Har personligen ingen koll på området men om det ligger i risk zonen till att göras om till bostadsområde så sure, lite skog här och där är alltid trevligt.

Finns inte ens chans på kartan att det skulle kunna bli bostadsområde där.

Förövrigt tycker jag det är konstigt att det redan inte är ett k-märkt område. Att dom skulle k-märka det endast för skogsturken tycker jag är lite smått pinsamt då Djäkneberget är så mycket mer för västeråsare än just skogsturken.
Citera
2012-11-08, 15:05
Medlem
Mitander1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Finns inte ens chans på kartan att det skulle kunna bli bostadsområde där.

Förövrigt tycker jag det är konstigt att det redan inte är ett k-märkt område. Att dom skulle k-märka det endast för skogsturken tycker jag är lite smått pinsamt då Djäkneberget är så mycket mer för västeråsare än just skogsturken.
Tråkigt att en betydelsefull plats ska bevaras på grund av något så oviktigt. Det känns som detta förslag kom till bara för att vara banbrytande
Citera
2012-11-08, 17:03
Medlem
Fris avatar
Det här gör att själva Centern förtjänar att kulturminnesmärkas!
Åtminstone tilldelas priset: "Komisk kreativitet även bortom min fantasi!"
Citera
2012-11-08, 22:15
Medlem
Combots avatar
Det blev förlust för C och förslaget klubbades inte igenom, står det i AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in