2012-11-08, 05:30
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jezzuzz
Varför är alla så prydliga med hur man ska och hur man inte ska skriva?

Varför använder folk ord dem själva inte vet vad dem betyder?

Någonting jag stört mig på vad gälla flashback, ska vara ett helvetes gnällande om huruvida man skriver. Oavsett om man får ut sin synpunkt på ett relativt bra sätt ska det ändå bli nedvärderat pga ens sätt att skriva.

Lyssnar ni mer/tar ni en person seriösare om man är duktig på att skriva och/eller har ett större vokabulär?
1, stavpoliser skall du bara rapportera som off topic direkt, dom är bara fittor som inte har något liv, alternativ så gillar dom inte ditt inlägg, men är för korkade att komma på ett bra svar, vilket leder till attacker att du inte kan stava :P

2, lågbegåvade människor har alltid försökt verka mer intelligenta än vad dom är, vilket kan leda till att dom använder "avancerade" ord som dom själva inte har någon 100% koll på, utan bara något dom hört på stan eller mamma :P
du får ta upp detta med en psykolog så får du säkert mycket bättre svar

edit::

kanske dags att köpa ett tangentbord som inte har blanka tangenter som mitt nuvarande
2012-11-08, 05:36
Medlem
Visst om någon skriver helt åt helvete långa texter med inga styckeindelningar. Eller verkligen misshandlar språket så man knappt kan förstå kan man förstå kritiken.

Men när det gäller ord för ord och liknande små saker är det fruktansvärt löjligt det folk som är riktiga språknördar verkar ha missat är att ett språk är i konstant förändring om de skulle läsa en bok t.ex från 1800-talet så skulle de nog hitta tusentals fel enligt deras egna svenska. Att använda De och dem fel kanske inte alls är fel utan en vidareutveckling av det svenska språket?

Innehåll före förpackning period.
2012-11-08, 05:38
Medlem
man ´vill verka intelligentare ifall man skriver rätt .det skiter jag i
2012-11-08, 05:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jezzuzz
Ni som skriver och uttrycker er bra via text, har ni lika lätt att uttrycka er ute i verkliga livet?

Jag personligen har alltid haft väldigt bra självförtroende och kan få tjejer på fall genom att bara prata, får också väldigt bra kontakt med nya umgängen osv. Att det kommer ut mycket bättre via text är det såklart ingen tvekan om med tanke på att man kan se över och kan rätta till diverse fel samt inte få någon sk. "Brainfreeze", men hur ser det ut för er muntligt?

För det första betyder det inte att du får smarta tjejer på fall, sen kan det inte behöva betyda att de faller för din intelligens, kan likväl vara så att du ser jävligt bra ut, att de är fulla eller helt enkelt tycker synd om dumma stackare.

För det andra finns det flera olika sorters "intelligens". Så vem vet, du kanske är något socialt begåvad, men inte inom övriga områden?

Håller för övrigt med dig till en viss del att det är något barnsligt att trycka ner folk för mindre skrivfel.
2012-11-08, 05:43
Medlem
Vill man låta intelligent,
Skriv kort och enkelt, inte på fler rader än få.

Man vill vara någon, inte något. Sociala illusioner om intelligens via orden och det intellektuella.
Kan man inte orden, så oroas man över att inte vara med i gemenskapen.

Varför vi fortfarande tycker ord är hög intelligens är för mig en gåta : )
2012-11-08, 05:49
Medlem
Choiiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornybrat
man ´vill verka intelligentare ifall man skriver rätt .det skiter jag i

Det handlar om att man inte vill framstå som en jubelidiot som prokrastinerade i tolv år istället för att studera. Till och med en tredjeklassare på grundskolan vet hur man hanterar stor bokstav samt punkt. Gör om, gör rätt!

Sen att vilken foliehatt som helst förstår din mening är ju en annan sak. Tycker dock att språket ska vårdas, för annars kan vi ju börja misshandla det hur som helst. Exempelvis:

"D hndlar åm attman nte vill frammstå såm 1 jyblidiot!såm prokrstinerde i 12 or ist för att pluga..."
2012-11-08, 06:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Hur folk skriver är inget som Flashback ska styra över så länge det som skrivs håller sig till regelverket. Anledningarna bakom varför folk uttrycker sig så som de gör är vidare inget som rör själva forumet, och därför inte heller något som hör hemma i den här delen av Flashback.

· KLICK ·

// Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in