• 3
  • 4
2012-11-12, 06:14
Medlem
Dumbusens avatar
Rappsolja är billigast och funkar bra att steka i. Olivolja är en av få saker som är billigare i Norge.
Citera
2012-11-13, 18:01
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
Det hörinte hit. Därför skrev jag i mitt första inlägg att det va off topic.

Han har fler orsaker till hjärt kärlsjukdomar. Bla. Ålder
Kolesterolmedicinering avfärdar han som en myt, eftersom kroppen Producerar eget.
Jag är ganska säker på att man inte behöver docent och privatpraktiserande kirurg för att inse att hjärt- o kärlsjukdomar är en åldersrelaterad sjukdom. Det förstod mina barn när dom var i förskoleåldern men det beror väl på att även vi drabbats av nära o kära som avlidit i just hjärt- o kärlsjukdomar. ...
Citera
2012-11-13, 19:19
Medlem
rayprices avatar
Smör ger bättre smak!
Citera
2012-11-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag är ganska säker på att man inte behöver docent och privatpraktiserande kirurg för att inse att hjärt- o kärlsjukdomar är en åldersrelaterad sjukdom. Det förstod mina barn när dom var i förskoleåldern men det beror väl på att även vi drabbats av nära o kära som avlidit i just hjärt- o kärlsjukdomar. ...
Så är det, men det han syftade på är att en anledning till att hjärt o kärl statistiskt ökat är att folk blir äldre nu än under vk2, när det började komma "studier" om hjärt o kärl
Citera
2014-02-22, 12:07
Medlem
Kuittsas avatar
Utav misstag så råkade jag köpa kallpressad rypsolja istället för den vanliga rapsoljan jag brukar använda. Jag är väldigt nöjd över mitt misstag. Rypsoljan slår med hästlängder den vanliga rapsoljan jag använt tidigare både i smak och stekegenskaper. Dessutom verkar den vara hälsosammare än oliv- och rapsolja.

http://www.folkhalsan.fi/sv/startsid...t-av-rypsolja/
Citera
2014-02-23, 06:36
Bannlyst
stek torrt fan va det fastnar, annars brukar jag köra med en smörklick bregott eller nåt..
Citera
2014-11-05, 17:16
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag använder uteslutande rapsolja till all min stekning. Funkar lika bra i min stora gjutjärnspanna som i min lilla teflonbelagda panna. En flaska rapsolja tycker jag håller otroligt länge.

Dessutom innehåller rapsoljan ca 10x mer omega 3 än vad vanlig olivolja gör. Den är fettsnål något man inte kan säga om olivolja där en matsked innehåller ca 120 kalorier.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in