2012-11-07, 21:57
Medlem
hej, märkte idag att någonhade använt min mail och mitt kort för att köpa ett premium acc på http://www.flirtfair.se/ tryckte då glömt lösen på hemsidan och lyckades ta mig in på kontot, då skulle jag genast avbeställa tjänsten men för att avbeställa så måste jag faxa till dem eller skicka ett brev till luxembourg detta gäller endast 19 kr men om jag inte säger upp det inom 7 dagar så förlängs preminationen som kostar 300 kr månaden och bindningstid i 6 månader, hur ska jag gå till väga? tack på förhand!!
Citera
2012-11-07, 22:01
Medlem
Elementarts avatar
Borde det inte vara lättast o ta kontakt med banken? Har du nå aning om vem som kan ha använt ditt kort? Bästa lösningen kanske är att spärra kortet.
Citera
2012-11-07, 22:06
Medlem
ingen aning vem det är men känns ju lite onödigt att spärra för en sak som kostar 19 kr
Citera
2012-11-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille9696
ingen aning vem det är men känns ju lite onödigt att spärra för en sak som kostar 19 kr

Läs igen...
Citera
2012-11-07, 22:11
Medlem
okej tex om jag spärrar kortet fortsätter inte den dateing sidan med sit autogiro på det nya kortet med då det e samma konto? för då fortsätter problemet
Citera
2012-11-07, 22:34
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille9696
okej tex om jag spärrar kortet fortsätter inte den dateing sidan med sit autogiro på det nya kortet med då det e samma konto? för då fortsätter problemet

Nej, du ska få ett nytt kortnummer om du ber om det.

MEN du måste anmäla detta missbruk till ditt kortföretag, och de kan eventuellt kräva att du gör en polisanmälan.

Annars kan motparten rent teoretiskt sett kräva dig på pengarna genom ditt kortföretag. Men sannolikheten att de skulle göra det för en så lite summa är rätt liten. Sannolikheten är relativt liten även på STÖRRE summor om inte kortbolaget av någon anledning har något emot dig (

(Se det såhär, säg att du medvetet köpte något, och beloppet reserverats på ditt kort, samma kväll tappar du bort kortet på krogen, och spärrar det. Säljaren har ju så att säga fortfarande rätt till sina pengar. Det vanligaste är såklart att säljande part kontaktar dig och frågar "Vilket kort vill du använda istället?")
Senast redigerad av EckiEcki 2012-11-07 kl. 22:40.
Citera
2012-11-07, 22:43
Medlem
jo det fattar jag men det står i avtalen på den sidan att om det blir nått krångel med betalningen när den ska dra så skickas det iväg till inkasso. så vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. antingen fortsätta och betala dessa 6 månaderna vilket jag vill undvika och faxa kan jag inte och deras kundserbice är på tyska
Citera
2012-11-07, 23:20
Medlem
storm79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki

(Se det såhär, säg att du medvetet köpte något, och beloppet reserverats på ditt kort, samma kväll tappar du bort kortet på krogen, och spärrar det. Säljaren har ju så att säga fortfarande rätt till sina pengar. Det vanligaste är såklart att säljande part kontaktar dig och frågar "Vilket kort vill du använda istället?")

Fel. Är köpet redan gjort så är transaktion inlagd på en tid när kortet var aktivt och kommer gå igenom, summan dras från kontot. Tveksamt däremot om de kan fortsätta dra, det beror på om de redan bokat den transaktionen med, men troligtvis nej.
Citera
2012-11-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm79
Fel. Är köpet redan gjort så är transaktion inlagd på en tid när kortet var aktivt och kommer gå igenom, summan dras från kontot. Tveksamt däremot om de kan fortsätta dra, det beror på om de redan bokat den transaktionen med, men troligtvis nej.

så det bästa är att spärra det och se vad som händer läste att dem är osseriösa och endast hotar med inkasso men aldrig gör det då man inte kan avsluta kontot själv utan man måste ansöka om att stämga flirtfare kontot
Citera
2012-11-08, 00:12
Medlem
storm79s avatar
Om du hävdar att nån annan har använt ditt kort men att du samtidigt inte vill spärra det finns det INGEN chans att nån tar din anmälan/klagan på allvar. Spärra det, gör en anmälan.
Citera
2012-11-08, 08:36
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm79

Ja, jag inser att jag var otydlig och jag ber om ursäkt. Jag menar i den händelse det rör sig om en "prenumeration" vilket det i detta fall verkar vara. Inte om det är ett "engångsköp".

Om jag (exempelvis) tecknar ett avtal på "TJänst A" för $19.99/mån med en avtalstid på sex månader och spärrar mitt kort efter tre. Jag vet att i alla fall VISA har regler för att reglera sådant om den faktiskta personen har ett nytt kortnummer hos utställaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in