2012-11-07, 21:14
Medlem
jag har ofta rätt svår huvudvärk och migrän alldeles för ofta. var till närakuten som sa "gå till husläkaren", en sköterska hos husläkaren sa "tyvärr, en läkare kan inte hjälpa dig. ta alvedon och försök slappna av". nu undrar jag, är detta mest troligt biverkningar? jag äter följande:

haldol 2mg
lyrica 375mg
voxra 300mg
fluanxol 3mg
lamotrigin 400mg
abilify 20mg

bör jag kanske gå till min psykläkare och rådgöra?
Citera
2012-11-07, 21:21
Medlem
kemisksubstanss avatar
Att mediciner som påverkar kroppen, speciellt hjärnan är ju inte helt omöjligt att det skulle kunna ge huvudverk. Ja prata med din psykläkare.
Citera
2012-11-07, 22:41
Medlem
kiwigurkas avatar
Kombinationen av Voxra och Lyrica har jag märkt ofta ger mig huvudvärk vilket är synd eftersom det är en bra kombination annars.
Citera
2012-11-09, 12:27
Medlem
lithionits avatar
definitivt biverkningar, har du berättat för din psykiatriker? Jag tror inte din husläkare vill gå in och ändra din medicinering. Har nämnt det i tidigare trådar, men jag tror att du är alldeles för hårt medicinerad, och får alldeles för mycket biverkningar som följd
Citera
2012-11-09, 16:31
Medlem
Hej,

Ganska tungt med 3 antipsykotika. Inte helt omöjligt att det är en biverkan av dessa.
Ta upp det med din psykiater.
Citera
2012-11-09, 22:26
Medlem
Som kiwigurka redan påpekat, Voxra och Lyrica är nog de mest benägna att orsaka huvudvärk, i någon mån även Lamotrigin, åtminstone i början av behandlingen.

Huvudvärk är annars ett vanligt symptom, hos personer med eller utan läkemedel. Kan ha en mängd förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in