2012-11-07, 18:08
Medlem
Hej flashback!

Jag har stört mig ett tag på att det inte går att skriva ut från min iphone 4 fast det finns en print knapp.

Jag har läst att det finns vissa skrivare som fungerar med airprint men inte min (lexmark Interpret S405). Jag var inne på lexmarks hemsida och dom hade en app man kunde hämta vilken inte hittade min skrivare.

Undrar därför om det finns något annat program man kan hämta kanske till min dator (windows 7).

Tack i förhand.
Citera
2016-08-31, 19:15
Bannlyst
Måste skrivaren ha Wifi för att jag ska kunna skriva ut via airprint? Eller är det något man kan göra via sitt trådlösa nätverk?
Citera
2016-08-31, 19:38
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Måste skrivaren ha Wifi för att jag ska kunna skriva ut via airprint? Eller är det något man kan göra via sitt trådlösa nätverk?

Nej, skrivaren kan vara ansluten till nätverket med kabel (behöver inte ha inbyggd Wifi). Däremot måste skrivaren stöda Airprint.

Här är en lista över samtliga skrivare som har Airprint.
https://support.apple.com/en-us/HT201311
Citera
2016-08-31, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Nej, skrivaren kan vara ansluten till nätverket med kabel (behöver inte ha inbyggd Wifi). Däremot måste skrivaren stöda Airprint.

Tack.
Citera
2016-08-31, 22:01
Bannlyst
Citat:

Fitt skrivare fanns inte med men modellen som kom efter fanns med i listan. Går de inte ordna med nån firmware nedladdning eller något sånt?
Citera
2016-08-31, 23:08
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Fitt skrivare fanns inte med men modellen som kom efter fanns med i listan. Går de inte ordna med nån firmware nedladdning eller något sånt?

Det beror på vilken skrivare du har.
Till exempel vissa Ricoh och Konica Minolta-modeller hade Airprint inbyggt i sig, men pga licens-tjafs med Apple var AP nedlåst från början. Senare kunde man via en firmware-uppdatering låsa upp funktionen.

Men...det finns ju mängder av appar som du kan använda dig av om du vill skriva ut från telefonen eller paddan som ett alternativ till Airprint.

Modell på din skrivare?
Citera
2016-08-31, 23:32
Bannlyst
Citat:
Det beror på vilken skrivare du har.
Till exempel vissa Ricoh och Konica Minolta-modeller hade Airprint inbyggt i sig, men pga licens-tjafs med Apple var AP nedlåst från början. Senare kunde man via en firmware-uppdatering låsa upp funktionen.

Men...det finns ju mängder av appar som du kan använda dig av om du vill skriva ut från telefonen eller paddan som ett alternativ till Airprint.

Modell på din skrivare?
Har en epson. Pmar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in