2012-11-07, 16:23
Medlem
Krafses avatar
Hahahaha, seriöst, hur jävla klen är man inte om man inte ens pallar att göra en armhävning, ståendes på knäna!?

Hur ser händelseförloppet ut när du försöker utföra denna s.k. armhävning, faller du bara pladask med arslet i vädret och slår ansiktet i golvet?

Hur ser din kropp ut förresten, är du blockfet så golvplankorna knäcks när du går på dem, eller är du smal som ett skelett?
Får upp en bild på något slags mytologiskt väsen med asfet kropp men pinnsmala armar.

Så många frågor, så få svar.

EDIT: Förlåt, jag vill egentligen inte vara elak men man börjar ju undra liksom. Kanske är det bara så enkelt att det är åldern, kanske är du 97 år gammal? Isåfall kan jag förstå.

Men gör som de andra sagt, börja på mage och tryck lite. Du behöver ju inte lyfta liksom, bara se till att försöka! Ju mer du försöker, desto starkare kommer du ju bli.
Citera
2012-11-07, 16:45
Medlem
ni4ns avatar
Hahaha herregud vad jag skrattade när jag läste att du inte ens kan göra EN armhävning med knäna i backen!!

Men testa att köra mot en vägg i början sen när du känner att du är master of the wall, kör på golvet!
Citera
2012-11-07, 16:50
Medlem
Fjodorovs avatar
Men seriöst knäna? Anstränger man sig ens när man gör armhävningar på knä?

Jag hade 5-6 -åringar som kunde klara av att göra armhävningar så TS är troligtvis en klen en.

Det viktigaste är att man "står" rätt från början så att man varken svankar eller har händer på ett konstigt sätt. Det blir genast mycket lättare när man väl har hittat det där läget. Sedan är det bara att köra igång och glöm inte andas.
Citera
2012-11-07, 16:54
Medlem
puryeeahs avatar
Förstår seriöst inte ens hur det är möjligt. Och inte ens med knäna i backen. Väger du möjligtvis 300kg?

Du får väl helt enkelt börja med knäna i golvet och göra halva eller något för att sedan avancera till en hel. Eller så kan du bara börja gå på gym istället för att använda dig av trams som armhävningar.
Citera
2012-11-07, 17:02
Bannlyst
Tja hade ett liknande problem med armhävningar. Nu du kör armhävningar använder du bröst muskler samt bicepsoch triceps så mitt råd är att stärka de musklerna genom hantlar eller bänkpress.
Lycka till och ge inte upp !!!
Citera
2012-11-07, 17:02
Medlem
DaCriLLs avatar
asså seriöst, förlåt mig men detta är verkligen det svagaste jag hört talas om någonsin.

min sammbo som aldrig tränat en dag i sitt liv och hatar att svettas, kan göra en armhävning på knäna.

du kan ju pröva ställa dig i position, reda att göra en armhävning på knäna. o så gå ner så sakta du kan. håll emot så mycket det går.

och repetera så mycke du kan.

altenativ luta dig mot väggen, i så pass kraftig vinkel att det bli en ansträngning men du fortfarande kan "häva".
Citera
2012-11-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Hahaha herregud vad jag skrattade när jag läste att du inte ens kan göra EN armhävning med knäna i backen!!

Men testa att köra mot en vägg i början sen när du känner att du är master of the wall, kör på golvet!

seriöst, hahahahahah!

Ts: Är du extremt tanig eller extremt fet?
Citera
2012-11-07, 17:24
Medlem
Kundalinis avatar
Min son som är tio år gör tio armhävningar varje kväll. Ibland roar vi oss med att han gör dem stående, med lite hjälp av mig som håller honom om anklarna för att balansera och avhjälpa lite tyngd.

Detta skall du också klara! (i alla fall 10 armhävningar...)

För det första ska du ha ett klart uppnåeligt mål. Jag föreslår en armhävning som ett första mål.

För det andra måste vi ha lite bakgrundsinformation om vad det är för...anledning till din oförmåga. Hur lång är du? Vad väger du? Finns det nån okänd faktor här som gör att du är oförmögen till att klara av en ynka armhävning? Har du möjligen en stor buk som drar dig neråt?

Vi kan gå varlig framåt...här är lite instruktioner för hur du kan börja träna mot en vägg:
http://www.dummies.com/how-to/conten...l-pushups.html

Vi ska klara av detta tillsammans!
Citera
2012-11-07, 17:24
Medlem
SnartHunks avatar
Bara jag som är otroligt nyfiken på TS kroppsbyggnad? Han måste ju vara fet, kan inte gå ihop på något annat sätt!
Citera
2012-11-07, 17:28
Medlem
Itpids avatar
Lägg upp benen på sängen/soffan. Ju större del av benen som är på sängen, desto lättare blir det för dig att göra armhävningar. Börja med att hitta en längd där du kan göra 10 stycken, gör 3x10 med en minuts vila mellan varje set. Kör detta varje dag.

Avsluta varje pass med att försöka göra en på knäna också. När du klarar av att göra 1 så gör du 3x9 från sängen + 1 på knäna i slutet av varje set. Fortsätt så till du klarar av att göra 3x10 på knäna. Vad ska du göra då? Jo, du försöker lägga in en riktig armhävning i varje set. Till slut klarar du 3x10 armhävningar, efter det är det bara att öka!

Kommer förmodligen inte ta dig mer än ett par veckor innan du kan göra en riktig. Efter ca en månad gör du nog 3x10 skulle jag tippa.

Lycka till!

Edit: När du väl har kommit igång så kommer du nog märka att du går framåt väldigt snabbt, och ibland kan lägga till fler än 1 armhävning/knäarmhävning. Känner du att du klarar en till så kör du en till.
Senast redigerad av Itpid 2012-11-07 kl. 17:30.
Citera
2012-11-07, 17:31
Medlem
Gideon-Stures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didarski
Tja hade ett liknande problem med armhävningar. Nu du kör armhävningar använder du bröst muskler samt bicepsoch triceps så mitt råd är att stärka de musklerna genom hantlar eller bänkpress.
Lycka till och ge inte upp !!!
Nej bänkpress e för avancerat... klarar man inte att göra en enda armhävning så kan man garanterat inte lyfta stången ens utan någon vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
jag har aldrig i hela mitt liv kunnat göra en endaste armhävning, och vill nu lära mig detta!
situps och sånt fungerar fint, men just armhävningar har jag inte rätt muskler för. bör väl tillägga att jag är ooooooerhört otränad samt ..lat.. haha

nu tänkte jag att om jag tränar upp de musklerna som man använder när man gör armhävningar och blir lite starkare i dem först så kanske kan tillslut kan lära mig att göra armhävningar!

så, därför frågar jag er som är kunniga på detta: vilka muskler använder man när man gör en armhävning och hur tränar jag upp just de musklerna? vilka övningar gör jag då?

tack på förhand
Armhävningar ger absolut ingenting. Börja träna på gym istället. Det Finns massa övningar som funkar bra för tjejer också. Fråga personal om du e osäker på något. Det bästa e att bara pröva sig fram. Om du orkar masa dig till gymmet hyfsat regelbundet kommer du öka i styrka väldigt fort.
Senast redigerad av Gideon-Sture 2012-11-07 kl. 18:16.
Citera
2012-11-07, 17:34
Medlem
DeMysteriiss avatar
TS är förmodligen tjej. Det är inte extremt ovanligt med tjejer som har svårt att göra armhävningar ens på knä.

Testa att göra armhävningar mot exempelvis ett bord eller liknande. Ju mer upprätt du står, desto lättare blir det så börja med att göra armhävningar mot en höjd som tillåter dig att göra kanske mellan 5 och 8 stycken ordentliga, det vill säga från raka armar, hela vägen ner till bröstet tar emot och tillbaka till raka armar igen. Sedan när du kan göra några fler än du kunde från början så letar du upp ett lite lägre föremål och gör samma sak igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in