CNN säger redan nu att Donald Trump kommer bli den republikanska kandidaten. Här är ett utdrag ur en artikel från idag som jag översatte med Google translation.
Det är över. Donald Trump kommer bli den republikanska kandidaten.
Han tillade nyss Nevada på den växande listan över delstater som han har vunnit. Samtidigt behöver han fler delegater för att befästa det, men vem kan stoppa honom nu?
Han leder i de nationella opinionsundersökningarna och i många delstaters opinionsundersökningar.
Han har stått emot konkurrenter som Ted Cruz, Jeb Bush och Ben Carson, och det verkar inte dyka upp någon på vägen som kan stoppa honom. Den enda frågan som återstår är när det republikanska partiet kommer omfamna honom? Svaret, inte den närmaste tiden.
Etablissemanget gillar honom inte för att de inte kan kontrollera honom. Men han är den enda konservativa kandidaten som har en chans mot Hillary Clinton. Opinionsundersökningar kan kanske visa att Marco Rubio gör bra ifrån sig som en konservativ som enar, men ingen kan trycka på Clintons svaga punkter som Trump.
Jeb Bush hade modet att lämna presidentvalet. John Kasich är en trevlig kille, och han ger härliga kramar, men hur skulle han kunna vinna? Carson är lika förvånad som du och jag att han fortfarande är på scenen, vilket innebär att han inte hör hemma där. Att stanna kvar i racet är vid denna tidpunkt galet. Det är dags att de packar sina väskor och lämnar tävlingen med hedern i behåll.
Då återstår Rubio och Cruz. Ingen av dessa kan vinna över Clinton, eller Trump heller för den delen. Ja, Cruz vann Iowa, men han är alldeles för skrämmande för moderata republikaner och oberoende väljare. Det republikanska partiet kan hoppas på att, nu när Jeb har dragit sig ur, Rubio kommer sno åt sig tillräckligt med väljare som inte tänker rösta på Trump, med det kommer inte hända heller. Efter det att Cruz och Trump har tagit sin del av de som ännu inte bestämt sig, så kommer det inte finnas tillräckligt många kvar för att Rubio ska gå om Trump.
Det republikanska partiet har haft fel varje gång, och Trump har haft rätt. I näringslivet finns det en förklaring till detta, störningar. Det är vad Trump har gjort. Han har stört politiken och ändrat reglerna helt.
Därför hatar etablissemanget honom. Han har inte bara ändrat reglerna, han har petat i hierarkin och snäst av det republikanska partiet.
Det är därför vi alla kommer att titta på den republikanska debatten på torsdag, för att se vad Trump kommer göra. Jag kan berätta exakt vad som kommer hända.
Han har stått fast vid det han sagt till 100% sedan han meddelade att han ställde upp i presidentvalet. Han berättar för oss att han tänker göra Amerika bäst igen. Han påminner oss om att vi gjort dåliga avtal med Kina och Iran, och han kommer gå till attack. Det enda som är chockerande med detta är att medan Trump gång på gång attackerar, så har ingen lyckats få in träff tillbaka.
Ha detta i åtanke. Trump har ännu inte börjat att förolämpa Rubio. Tro mig, det kommer att komma. Precis som han fick Bush att dra tillbaka sin kandidatur genom att kalla honom "svag" och att ha "låg energi", så kommer han få Rubio att dra sig ur racet genom att tala om honom som en bra kandidat till vicepresidentposten.
Så vad väntar det republikanska partiet på? De senaste sex republikanska primärvalen, med undantag för Newt Gingrich i 2012 år val, så har vinnaren av South Carolina sedan 1980, vunnit den republikanska nomineringen. För alla som hatar Trump så är det dåliga nyheter.
Om du fortfarande håller tummarna på att Rubio kommer få en uppsving så råder jag dig att inte slösa din tid. Loppet är kört. Det är dags att det republikanska etablissemanget att bestämma huruvida de vill fortsätta sin identitetskris eller välja en president. Den republikanska kandidaten heter Donald Trump.
http://edition.cnn.com/2016/02/24/opinions/trump-will-be-republican-nominee-robbins/index.html