2016-02-24, 22:18
Medlem
Matärgotts avatar
Skulle de var en republikansk debatt i natt på CNN? Har läst de någonstans men hittar ingen info om det. Någon som vet ifall de stämmer och isåfall vilken tid?
Citera
2016-02-24, 22:19
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calling-dannyboy
CNN säger redan nu att Donald Trump kommer bli den republikanska kandidaten.

Det är inte CNN som säger detta utan en insändare som är partisk till Trumps fördel. Nu håller jag med insändaren i detta fall men de är viktigt att skilja på CNN som nyhetsredaktion och en insändare. Därför de har märkt artikeln "Opinion".
Citera
2016-02-24, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Det är inte CNN som säger detta utan en insändare som är partisk till Trumps fördel. Nu håller jag med insändaren i detta fall men de är viktigt att skilja på CNN som nyhetsredaktion och en insändare. Därför de har märkt artikeln "Opinion".
Hon jobbar för CNN.
Citera
2016-02-24, 22:25
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Hon jobbar för CNN.
Står ju "The opinions expressed in this commentary are solely those of the author" högst upp iaf.
Citera
2016-02-24, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Står ju "The opinions expressed in this commentary are solely those of the author" högst upp iaf.
Vems skulle det annars vara?
Senast redigerad av calling-dannyboy 2016-02-24 kl. 22:53.
Citera
2016-02-24, 22:52
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Vems skulle det annars vara?
CNNs officiella hållning eller en nyhetstext exempelvis.
Citera
2016-02-24, 23:03
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
CNN säger redan nu att Donald Trump kommer bli den republikanska kandidaten. Här är ett utdrag ur en artikel från idag som jag översatte med Google translation.

Det är över. Donald Trump kommer bli den republikanska kandidaten.

Han tillade nyss Nevada på den växande listan över delstater som han har vunnit. Samtidigt behöver han fler delegater för att befästa det, men vem kan stoppa honom nu?

Han leder i de nationella opinionsundersökningarna och i många delstaters opinionsundersökningar.
Han har stått emot konkurrenter som Ted Cruz, Jeb Bush och Ben Carson, och det verkar inte dyka upp någon på vägen som kan stoppa honom. Den enda frågan som återstår är när det republikanska partiet kommer omfamna honom? Svaret, inte den närmaste tiden.

Etablissemanget gillar honom inte för att de inte kan kontrollera honom. Men han är den enda konservativa kandidaten som har en chans mot Hillary Clinton. Opinionsundersökningar kan kanske visa att Marco Rubio gör bra ifrån sig som en konservativ som enar, men ingen kan trycka på Clintons svaga punkter som Trump.

Jeb Bush hade modet att lämna presidentvalet. John Kasich är en trevlig kille, och han ger härliga kramar, men hur skulle han kunna vinna? Carson är lika förvånad som du och jag att han fortfarande är på scenen, vilket innebär att han inte hör hemma där. Att stanna kvar i racet är vid denna tidpunkt galet. Det är dags att de packar sina väskor och lämnar tävlingen med hedern i behåll.

Då återstår Rubio och Cruz. Ingen av dessa kan vinna över Clinton, eller Trump heller för den delen. Ja, Cruz vann Iowa, men han är alldeles för skrämmande för moderata republikaner och oberoende väljare. Det republikanska partiet kan hoppas på att, nu när Jeb har dragit sig ur, Rubio kommer sno åt sig tillräckligt med väljare som inte tänker rösta på Trump, med det kommer inte hända heller. Efter det att Cruz och Trump har tagit sin del av de som ännu inte bestämt sig, så kommer det inte finnas tillräckligt många kvar för att Rubio ska gå om Trump.

Det republikanska partiet har haft fel varje gång, och Trump har haft rätt. I näringslivet finns det en förklaring till detta, störningar. Det är vad Trump har gjort. Han har stört politiken och ändrat reglerna helt.
Därför hatar etablissemanget honom. Han har inte bara ändrat reglerna, han har petat i hierarkin och snäst av det republikanska partiet.
Det är därför vi alla kommer att titta på den republikanska debatten på torsdag, för att se vad Trump kommer göra. Jag kan berätta exakt vad som kommer hända.

Han har stått fast vid det han sagt till 100% sedan han meddelade att han ställde upp i presidentvalet. Han berättar för oss att han tänker göra Amerika bäst igen. Han påminner oss om att vi gjort dåliga avtal med Kina och Iran, och han kommer gå till attack. Det enda som är chockerande med detta är att medan Trump gång på gång attackerar, så har ingen lyckats få in träff tillbaka.
Ha detta i åtanke. Trump har ännu inte börjat att förolämpa Rubio. Tro mig, det kommer att komma. Precis som han fick Bush att dra tillbaka sin kandidatur genom att kalla honom "svag" och att ha "låg energi", så kommer han få Rubio att dra sig ur racet genom att tala om honom som en bra kandidat till vicepresidentposten.

Så vad väntar det republikanska partiet på? De senaste sex republikanska primärvalen, med undantag för Newt Gingrich i 2012 år val, så har vinnaren av South Carolina sedan 1980, vunnit den republikanska nomineringen. För alla som hatar Trump så är det dåliga nyheter.

Om du fortfarande håller tummarna på att Rubio kommer få en uppsving så råder jag dig att inte slösa din tid. Loppet är kört. Det är dags att det republikanska etablissemanget att bestämma huruvida de vill fortsätta sin identitetskris eller välja en president. Den republikanska kandidaten heter Donald Trump.

http://edition.cnn.com/2016/02/24/opinions/trump-will-be-republican-nominee-robbins/index.html

Jag har också svårt att tro att Cruz, Kasich och Carson drar sig ur racet i tid för att kunna ge Rubio möjlighet att på allvar konkurrera. Trump kommer att hinna vinna alltför många röster. Men hur republikanernas valsystem är uppbyggt kan ju tyckas knepigt eftersom många republikaner avskyr Trump och troligen väljer att rösta på Clinton - det blir en snopen antiklimax och en promenadseger för demokraterna.
Citera
2016-02-24, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
CNNs officiella hållning eller en nyhetstext exempelvis.
Hon jobbar för CNN och CNN har publicerat artikeln. Så visst kan man säga att det är något CNN står bakom.
Senast redigerad av calling-dannyboy 2016-02-24 kl. 23:09.
Citera
2016-02-24, 23:15
Medlem
Menveds avatar
En välskriven artikel om varför Trump redan har vunnit nomineringen.

http://www.thedailybeast.com/articles/2016/02/24/a-trump-win-is-looking-inevitable.html?via=desktop&source=twitter

Och här en annan artikel på samma tema:
Citat:
According to FOX News and the Politico anti-Trump Republicans have stopped funding ads against Donald Trump. They figure his nomination is inevitable.
http://www.thegatewaypundit.com/2016/02/336092/
Senast redigerad av Menved 2016-02-24 kl. 23:18.
Citera
2016-02-24, 23:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Rubio menar nu att Trump "underpresterade" i Nevada igår, när han vann med 46% av rösterna:
http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/270554-rubio-trump-underperformed-in-nevada-caucuses

Rubio är inte lite fräck, både mot Trump och mot de andra kandidaterna, när han som trea i racet fånar sig så här mot ledaren, och dessutom kräver att tvåan och fyran hoppar av för hans skull. Trump har för fan vunnit nästan lika många stater som Rubio har vunnit counties! Jag tror inte hans stil imponerar på en sån som Kasich, och det kanske taggar denne att stanna kvar lite längre än annars bara för att jävlas med Rubio.
Som sagt:
Citat:
"I’m not going to shut something down because a bunch of people in the inner city of Washington, who frankly never liked me from the beginning, are going to try to tell me what I’m going to do,” Kasich told reporters in Virginia on Monday.

He doubled down on that in Georgia on Tuesday, saying: “I would hope they would be clearing the decks for me. I’ve spent the least amount of money and am rising in the polls. I can win my home state. Why would I clear the decks for them? They ought to be consolidating around me.”

Kasich’s political strategist John Weaver fired off a memo that said insiders who want to “anoint” Rubio need a reality check on Rubio’s viability.
http://www.mydaytondailynews.com/news/news/state-regional-govt-politics/john-kasich-they-ought-to-be-consolidating-around-/nqWjC/
Citera
2016-02-24, 23:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Skulle de var en republikansk debatt i natt på CNN? Har läst de någonstans men hittar ingen info om det. Någon som vet ifall de stämmer och isåfall vilken tid?
Den är i morgon. De verkar börja klockan 20:30 ET - 02:30 här alltså.
Citera
2016-02-25, 10:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Texas är en vidöppen historia igen. Enligt den senast tillgängliga poll som finns var de tre främsta ungefär lika stora. Sedan dess har Trump fått någon liten momentumpoäng. Jag skulle gissa att de får med sig runt 50 delegater var därifrån. Det blir inte så avgörande på marginalen i den staten, så faktum är att den nog inte kommer ha så stort avgörande som många tidigare trott.

Arkansas och Minnesota är de två stater jag ser som troligast att Trump inte vinner av ST-staterna, men de är ändå rätt jämna stater. Ingen av de staterna ligger heller inom risken för en winner takes all, och det är inga större stater befolkningsmässigt utan knappa 40 delegater vardera. Jag skulle gissa att alla tre kandidater får ungefär lika många kandidater med sig därifrån.

Alabama skulle Trump kunna göra i princip rent hus i. Han är klart störst, och de övriga svaga. Tröskeln på 20% skulle kunna diskvalificera minst en av dem. Vermont ser ungefär likadant ut, där tror jag Kasich skulle kunna vara den enda som hänger med Trump över tröskeln som ligger på 20%.

När jag överslagsräknar på ett scenario i stort baserat på senaste polls (och lite småändringar) landar jag på att Trump får 45% av delegaterna på supertisdagen, (254 st), Rubio 27% (151 st), Cruz 25% (139 st) och Kasich 3% (18 st).

Om Cruz och Rubio då skulle ligga på runt 160 delegater efter ST vardera blir det matematiskt smålöjligt att fortsätta. De behöver då få vardera ca 1100 delegater för att vinna, vilket skulle innebära att de behöver vinna ca 60% av kvarvarande delegater. Det skulle då bli uppenbart att de bara är kvar för att obstruera, och skulle orsaka en hel del internt bråk. Får se om GOP-topparna är villiga att öppna upp för det eller om man sluter sig bakom Trump.

*Räknar inte med de tre RNC-delegaterna i varje stat och räknar inte med Wyoming alls då de har ett komplicerat sätt att utse delegater som jag inte orkar fippla med.
Tack för ett mycket intressant inlägg - igen. Ska bli intressant att jämföra dina siffror med utfallet på tisdag. Innan South Carolina så var du helt spot on med ditt "worst-case"-scenario.

Många av pollarna du utgår från är gamla och de flesta utförda innan alla avhopp. T.o.m. de få som är utförda efter SC ger helt olika resultat. En ny Texaspoll visar Trump och Cruz på 32% och Rubio på 17%. Det skulle göra en enorm skillnad om Rubio helt missar delegater i Texas, jämfört med den andra pollen där de tre är ganska jämna. Eftersom Texas varierar så trots att det är den mest "välpollade" staten, så är det ännu svårare att förutse de andra staterna där en eller två pollar utförda för månader sedan utgör det enda underlaget. Supertisdagen blir väldigt spännande.

Nya Texaspollen:

https://twitter.com/wfaachannel8/status/702663084154888193
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in