2012-11-20, 23:50
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Chris Christie och Jeb Bush är lågoddsarna. Jag hoppas på att Michele Bachman åtminstone kandiderar, få politiker är så underhållande, samtidigt är hon ju rätt attraktiv..
Annars kan de försöka få röster från minoriteter genom Marco Rubio, eller slå två flugor i en smäll med Condoleezza Rice (som uppenbarligen måste vara kompetent då hon är den ende, jag känner till, som var med i Bush W-regeringen och fortfarande har en framtid i partiet).

Vad talar för att Rice skulle kunna attrahera minoriteter?
Citera
2012-11-24, 23:58
Medlem
Snaidistens avatar
Chris Christie gjorde ett bejublat inhopp på SNL 17 november.
Slipad och framför allt rolig kille, kolla själva.

http://www.youtube.com/watch?v=ITbQXZcle5c
Citera
2012-11-25, 10:45
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Chris Christie gjorde ett bejublat inhopp på SNL 17 november.
Slipad och framför allt rolig kille, kolla själva.

http://www.youtube.com/watch?v=ITbQXZcle5c
Och en Bush/Obama-typisk status quo vänster-neocon som inte vill nånting annat än mer av samma. Men som clown och pajas passar han ju bra!
Citera
2012-11-25, 15:26
Medlem
tcfmogs avatar
New Mexicos guvernör Susana Martinez kan vara en kandidat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Susana_Martinez
Citera
2012-11-25, 15:38
Medlem
Själv tror jag att Christie kan vara rätt så körd som framtida kandidat, men det beror helt på vad som händer inom GOP efter valförlusten.

Det kommer att bli strid inom partiet och stridslinjen kommer att dras mellan de republikaner som lierat sig till den politiska struktur som skapats vid sidan av partiet i form av Tea party rörelsen, radiopratare med flera. Den andra sidan är de som drar slutsatser kring befolkningsutveckling och menar att partiet har blivit för smallt för att locka till sig fleratalets röster.

Det strategiskt smartaste som de kan göra är att försöka slå in sig bland latinamerikaner. En större del av dem röstade på Obama om man jämför med valet 2008 (70 % i detta valet), men de är inte lika politiskt likriktade som den afro-amerikanska befolkningen.

Om republikanerna inser detta skulle jag nog sätta min peng på Rubio.
Citera
2012-11-25, 16:25
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markuuuus
Själv tror jag att Christie kan vara rätt så körd som framtida kandidat, men det beror helt på vad som händer inom GOP efter valförlusten.

Det kommer att bli strid inom partiet och stridslinjen kommer att dras mellan de republikaner som lierat sig till den politiska struktur som skapats vid sidan av partiet i form av Tea party rörelsen, radiopratare med flera. Den andra sidan är de som drar slutsatser kring befolkningsutveckling och menar att partiet har blivit för smallt för att locka till sig fleratalets röster.

Det strategiskt smartaste som de kan göra är att försöka slå in sig bland latinamerikaner. En större del av dem röstade på Obama om man jämför med valet 2008 (70 % i detta valet), men de är inte lika politiskt likriktade som den afro-amerikanska befolkningen.

Om republikanerna inser detta skulle jag nog sätta min peng på Rubio.

Latino-republikaner har inget track record av att vinna latinogruppens röster genom sitt ursprung.
Latinos i Florida skiljer sig från latinos i övriga USA och väldigt få latinos vet ens vem Rubio är.

Vilka delstater hade gått till Romney om latinoväljarna röstade lite mer på GOP?
Hur stor hade nyttan varit? Spontant känns det lättare för GOP att försöka locka fler vita nordstatare vilket hade gett dem segern.
Citera
2012-11-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Latino-republikaner har inget track record av att vinna latinogruppens röster genom sitt ursprung.
Latinos i Florida skiljer sig från latinos i övriga USA och väldigt få latinos vet ens vem Rubio är.

Vilka delstater hade gått till Romney om latinoväljarna röstade lite mer på GOP?
Hur stor hade nyttan varit? Spontant känns det lättare för GOP att försöka locka fler vita nordstatare vilket hade gett dem segern.

Kortsiktigt tror jag att de skulle kunna försöka mobilisera fler vita, men om befolkningsutvecklingen fortsätter som den gör så måste de börja slå sig in i andra grupper. Jag tror att latino gruppen är den som de tittar på.

Att republikanerna inte går hem bland latinos idag har sin förklaring i deras ställning till "immigration reform" som är den fråga som latinos rankar väldigt högt. Flertalet republikaner gick ut och krtiserade Romney för hans inställning till frågan och dessa menar idag att man gav Obama latinoväljarna på grund av detta.
Citera
2012-11-25, 19:02
Medlem
Fris avatar
Citat:
Den andra sidan är de som drar slutsatser kring befolkningsutveckling och menar att partiet har blivit för smallt för att locka till sig fleratalets röster.
Minskar befolkningen, minskar antalet spansktalande?
Nej, men valdeltagandet minskade kraftigt. förändringar i befolkningssammansättningen förklarar alltså inte valutgången. De som menar det har fel och deras taktik kommer att misslyckas om de får tillfälle att implementera den. Folk röstar mindre därför att kandidaterna är så gott som identisk och ingen har något förslag till någon lösning på något problem, bara mer av samma. Folk är uttråkade och likgiltiga.
Citera
2012-11-27, 04:02
Medlem
sven33s avatar
Citat:

.

Den analysen ger jag inte mycket för, den låter nästan tagen från en ledare i Aftonbladet. Vem som vinner nomineringen nästa gång avgörs som alltid av väljarna och inte i någon slags strid inom partiet. För det andra stör jag mig på alla vänster-"experter" som vill hävda att Mitts förlust var en "wake up call" för republikanerna, partiet har blivit för smalt etc..

Mitt Romney var den sämsta kandidat partiet haft på flera decennier och det var därför de förlorade, inte för att partiet är smalt eller att "det" är på väg i fel riktning. Redan i Januari i år visade undersökningar att en stor majoritet av de republikanska väljarna ansåg att Romney var en dålig kandidat med låg chans att vinna mot Obama.

Det kom därför knappast som en chock för oss republikaner att han sedan förlorade. Förlusten gav inga dramatiska tankeställare annat än att nästa gång får vi se till att välja en bättre kandidat. Detta har dock de flesta republikaner varit inställda på sedan i april då det började bli klart att Mitt skulle vinna.

Romney var fifflande miljardär som inte höll fast vid sina åsikter och var allmänt osympatisk, dessutom var han Mormon och krigshetsare. Att en sådan kandidat faktiskt var nära att vinna tyder snarare på att demokraterna bör se över sin politik.

Varför blev Romney då nominerad? Jo därför att det inte fanns några andra alternativ. Ron Paul lyckades inte få tillräckligt med stöd och sedan fanns det inga andra kandidater som ens hade haft en teoretiskt chans att slå Obama kvar. Romney valdes tillslut mycket motvilligt. Hade Herman Cain inte anklagats för sexuella trakasserier och kunnat vara kvar i racet hade han antagligen slagit både Mitt och sedan Obama . Då hade det inte talats om någon "fel riktning" inom partiet trots att Cain är mer höger och mer tea-party än Romney
Senast redigerad av sven33 2012-11-27 kl. 04:10.
Citera
2012-11-27, 04:24
Bannlyst
För komedins skull hoppas jag det blir en Jesus freak ā la Rick Perry eller Sarah Palin. Tror inte de vinner vem de än kör med så lite kul kan man i alla fall ha
Citera
2012-11-27, 05:43
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Varför blev Romney då nominerad? Jo därför att det inte fanns några andra alternativ. Ron Paul lyckades inte få tillräckligt med stöd och sedan fanns det inga andra kandidater som ens hade haft en teoretiskt chans att slå Obama kvar. Romney valdes tillslut mycket motvilligt. Hade Herman Cain inte anklagats för sexuella trakasserier och kunnat vara kvar i racet hade han antagligen slagit både Mitt och sedan Obama . Då hade det inte talats om någon "fel riktning" inom partiet trots att Cain är mer höger och mer tea-party än Romney
Samme Cain som citerade Pokemon och kom med ett infantilt skatteförslag? Jo, ja han var ju verkligen en stark kandidat.
Citera
2012-12-09, 22:49
Medlem
MrFalcons avatar
Hoppas på att Jeb Bush eller Chris Christie..Verkar vara dom som är mest vettiga. Hade varit kul att få tillbaka en bush igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in