Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-07, 01:07
Medlem
Om jag ska förklara vad att "tråd bajsa" innebär så finns det en likhet med att ordbajsa (skriver meningar med ett flertal ord när det går att säga på tre ord, "jag är hungrig" kan bli "Jag har en känsla som med störst sannolikhet bara kan hjälpas av att äta någon form av föda." Överdrivet exempel men ni som inte fattar borde göra det nu).

Att skriva diverse trådar, och göra inlägg enbart för att öka på antalet totala inlägg. Kanske för att få komma in på vissa delar av flashback som kräver x antal inlägg.

Vissa är uppenbara och rent av dumma, som:
Citat:
Det tycker jag med.
Andra kan vara med komplicerade och kan ses som seriösa trådar och inlägg.

Jag ser en person som skrivet ett halvt aggressivt inlägg, läser, skriver vad jag tycker. Kollar vidare på "nya inlägg". Finner en annan tråd, en seriös fråga? Men av samma person som förra tråden. En ny tråd, ett påstående, av samma person. Om det är ett sammanträffande att han får dessa idéer just samma kväll eller om han bara inte känt för att skriva förens just nu?

Frågan lyder som sagt om detta, "tråd bajsande" är okej. Är det det? Varför gör man det?

Känner mig sliten, vet ej vad jag ska tycka om detta...
Citera
2012-11-07, 01:15
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detsamma
Om jag ska förklara vad att "tråd bajsa" innebär så finns det en likhet med att ordbajsa (skriver meningar med ett flertal ord när det går att säga på tre ord, "jag är hungrig" kan bli "Jag har en känsla som med störst sannolikhet bara kan hjälpas av att äta någon form av föda." Överdrivet exempel men ni som inte fattar borde göra det nu).

Att skriva diverse trådar, och göra inlägg enbart för att öka på antalet totala inlägg. Kanske för att få komma in på vissa delar av flashback som kräver x antal inlägg.

Vissa är uppenbara och rent av dumma, som:

Andra kan vara med komplicerade och kan ses som seriösa trådar och inlägg.

Jag ser en person som skrivet ett halvt aggressivt inlägg, läser, skriver vad jag tycker. Kollar vidare på "nya inlägg". Finner en annan tråd, en seriös fråga? Men av samma person som förra tråden. En ny tråd, ett påstående, av samma person. Om det är ett sammanträffande att han får dessa idéer just samma kväll eller om han bara inte känt för att skriva förens just nu?

Frågan lyder som sagt om detta, "tråd bajsande" är okej. Är det det? Varför gör man det?

Känner mig sliten, vet ej vad jag ska tycka om detta...

Särstava lagom... Men ptja det är ju inget nytt fenomen du beskriver, och det verkar accepterat av admins/mods
Citera
2012-11-07, 01:21
Medlem
micaeles avatar
Du talar om one-liners, och det är näppeligen ett nytt fenomen. Självklart vill folk öka på sitt inläggsantal. Hur skulle folk som jag annars samla så många?

Nå, kan man få fram sin åsikt genom att skriva skit så är väl det ok.
Citera
2012-11-07, 02:15
Medlem
Sereenas avatar
Att folk posthorar för att tex komma åt vissa forum är väl ingen nyhet?
Citera
2012-11-07, 02:18
Medlem
qrizzes avatar
Tycker du användare är "Onliners" så rapportera inlägget och skriv varför. Så kommer en moderator ta en titt på det. Ger oftast mer än att du skapar en tråd som denna.
Citera
2012-11-07, 02:27
Medlem
Talar inte nödvändigtvis om "one-liners". Tänker mer på välskrivna trådar/inlägg. Man kan ju till exempel gå in på filosofi forumet och bara skriva någon random skit där, kan vara flera rader. Stämmer med stor sannolikhet överens med reglerna för forumet och ett extra inlägg.

För övrigt gillar jag alla som måste påpeka min stavning. Inte alls som jag haft problem med skola i hela mitt liv. Tackar, visste inte att jag sär skrev förut. Ni har förändrat mitt liv!
Citera
2012-11-07, 02:42
Medlem
Finns två sidor av det. Om någon skriver ett riktigt bra inlägg som jag verkligen håller med om så brukar jag citera och bara skriva "this" eller liknande, för att andra läsare och skribenter ska kunna se att ytterligare en medlem håller med/inte håller med om det citerade materialet.
Citera
2012-11-07, 02:48
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervers
Finns två sidor av det. Om någon skriver ett riktigt bra inlägg som jag verkligen håller med om så brukar jag citera och bara skriva "this" eller liknande, för att andra läsare och skribenter ska kunna se att ytterligare en medlem håller med/inte håller med om det citerade materialet.

Den andra sidan är att det inte leder diskussionen framåt öht så dessa inlägg raderas (och i värsta fall leder till en varning). Håller du med om något så skriv varför så det kan leda diskussionen framåt.
Citera
2012-11-07, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Den andra sidan är att det inte leder diskussionen framåt öht så dessa inlägg raderas (och i värsta fall leder till en varning). Håller du med om något så skriv varför så det kan leda diskussionen framåt.

Det må vara ett diskussionsforum, men när man läser trådar och man vill visa medhåll så bör det inte krävas en motivering till varför man håller med - i vissa fall tas även motivering upp i just det citerade inlägget, och att då återigen rabbla upp anledningen leder bara till trötta läsare.

Självfallet är det mer legitimt när äldre, mer välkända skribenter visar medhåll, för många känner, på en höft, till vad dessa användare tycker, och att då få en snabb fingervisning om det hela kan underlätta och ge stöd till egna tankar om ämnet i förhållande till den mer välkändes "+1". Förstår du vad jag menar?
Citera
2012-11-07, 04:29
Medlem
Sereenas avatar
Om det bara är "onödiga" onliners och liknande som inte tillför något övht så borde det väl kunna falla under KFK?
Citera
2012-11-07, 06:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Lustigkurrar som postar +1-inlägg bör inte bli förvånade över sina varningar.

OT raderat

// Mod
Citera
2012-11-07, 07:02
Medlem
FetFulElaks avatar
"Trådbajsar" är ett nytt uttryck - men begreppet har funnits i många år i det mer välklingande namnet "posthora".

Ett problem här är väl att vissa delar av forumet inte öppnar sig innan man nått upp i ett visst antal ämnen (Laidback, Sexlänkar, vill jag minnas?) och folk med nytreggade konton "måste" därför posthora för att komma upp i rätt antal inlägg. Skyll således på Admin et al.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in