Citat:
Ursprungligen postat av skulleintetrodetva
Skulle behöva svar på några frågor avgående iPhone, Telia och försäkring.
1) Min telefon är sedan juli fuktskadad. Den är under mindre nyktra förhållanden tappad i en toalett och har sedan dess inte fungerat som den ska... Blixten lyser och baksidans kamera fungerar inte.. plus lite till. Anyway, mitt problem är inte hur jag ska få detta fixat - den är utom räddning, problemet är hur jag ska få en ny på bästa sätt.
Har för mig att Telias försäkring inte täcker fuktskador. Stämmer detta? Hur bör jag i så fall gå tillväga?
Få den "stulen" (stöld - knäcka SIM - avaktivera Hitta min iPhone.. hela den biten)? Säga som det är eller vad? (En vän till mig fick betala 1500 kr för en krossad/tappad telefon och då hade dennes försäkring löpt ut..?)
2) Varför i helvete har jag försäkring på 99kr/månaden på skiten?! Skador på mobilen borde väl täckas av hemförsäkringen?
3) "Förhöjd avgift under bindningstid - 200kr" Vad innebär det och går det att undvika? Den mest svidande utgiften någonsin, dessa jävla 200 spänn jag inte förstår.
TACK
En separat försäkring på telefoner är oftast ett jäkla lurendrejeri. På de flesta så skall du använda försäkringen oftare än 2.5 år och ifall man satt i system att använda den så ofta brukar försäkringsbolagen börja ställa massa frågor hur just dina telefoner går sönder ofta, elller så hittar de någon lucka och du får inte ut något på försäkringen.
Se till att ha drulle/allrisk på hemförsäkringen så ifall olyckan är framme betalar du 1500:- i självrisk.