• 7
  • 8
2021-01-02, 00:09
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Jag skulle nog rekommendera att byta dimmerbrytaren mot en vanlig p/av modell fr skerhets skull.
dom innehller ju en hel del elektronik som mjligen kan vara knslig fr tyristor reglering som r i dimmrar och ta skada, jag skulle inte chansat med tanke p vad dessa lampor kostar.

Har en taklampa med dimmer. Det funkar utan problem.
Men nu snackar vi om sex spotlightlampor till en dimmer s jag vgar definitivt chansa.
Hade grna velat byta ut sjlv. Kan detta vara mjligt? Dessa lampor och anlita elektriker skulle g p ca 3000 om elektrikern tar en tusenlapp.
Citera
2021-01-02, 10:17
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Har en taklampa med dimmer. Det funkar utan problem.
Men nu snackar vi om sex spotlightlampor till en dimmer s jag vgar definitivt chansa.
Hade grna velat byta ut sjlv. Kan detta vara mjligt? Dessa lampor och anlita elektriker skulle g p ca 3000 om elektrikern tar en tusenlapp.

Byta en dimmer.... om vi nu snackar om en vanlig i en lgh mot en strmbrytare r ett snabbt jobb, jag tvivlar p att det skulle kosta s mycket fr en elfirma, begr kostnadsfrslag

Man fr byta sdant sjlv OM man har Ndig knnedom.
Har man inte det eller r osker :elektriker
Citera
2021-01-02, 19:21
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Byta en dimmer.... om vi nu snackar om en vanlig i en lgh mot en strmbrytare r ett snabbt jobb, jag tvivlar p att det skulle kosta s mycket fr en elfirma, begr kostnadsfrslag

Man fr byta sdant sjlv OM man har Ndig knnedom.
Har man inte det eller r osker :elektriker

Har ingen koll p vilka sladdar som ska kopplas vart s det r vl lika bra... Thank you sir!
Citera
2021-06-15, 11:08
Medlem
aina08s avatar
Uppdatering 4.0
Juni 2021

Det kom ju en uppdatering som ngra f verkar hylla men vldigt mnga hatar (betyget fr appen sjunker som en sten).
Appen har ftt nytt utseende och nya funktioner.

Fr mig har det varit skit d Widgets frsvann i min Samsung mobil.
r det ngon som vet vad tanken r nu?
Hur skapar man "knappar" som tnder och slcker i mobilen p samma stt som den tidigare widgeten gjorde?
Den widget som finns krver 2 knappar per lampa (On och Off) men vill ju inte ha flera sidor i mobilen med bara massa knappar.
Citera
2021-06-15, 19:26
Medlem
aina08s avatar
Har just varit i kontakt med Philips Hue Support via Messeger.
Funktionen fr flera knappar r borttagen och det finns ingen tanke att det ska komma tillbaka.
Dom sger att det r Android som inte kan skta den funktionen efter uppdateringen.
Det r s klart skitsnack. De r ju dom sjlva som tagit bort funktionen och inte Android.
Efter lite skrivande sger personen i supporten att dom fr massiv kritik vrlden ver just nu och det r mnga som krver att Philips ska betala tillbaka de pengar dom lagt ut p deras dyra lampor (vilket s klart inte kommer att hnda).
Lser man p deras Facebook s r det rejlt med hrd kritik och i Playbutiken lika s.
Det hr har dom gjort riktigt dligt.
Hoppas dom satte champagnen i halsen p lanseringsfesten d den nya appen blev en rejl flopp.
Citera
2021-07-01, 12:17
Medlem
Helt galet att detta slpptes utan att frst kontrollera om behovet av ndringarna verkligen fanns.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in