• 3
  • 4
2005-08-15, 21:01
Medlem
kraftfoders avatar
Tja, jag är väl "obotlig sosse" [not!], men en helt okej dansk pilsner på Systemet kostar faktiskt 8:40 för en halvliter.. (Harboe Pilsner samt "Dansk Fadöl"). Om man "översätter till procent", så ligger dessa i samma prisklass som ICA:s 2,8-öl!!

Edit: Billig dansk "dussinöl" (Harboe, "Fadöl", Tuborg samt Carlsberg) håller exakt "samma klass".. Däremot anser jag att det är "oerhört tragiskt" att tjeckisk/slovakisk ("tjeckoslovakisk") öl säljs för "dyra pengar" på bolaget, samtidigt som dessa öl i EU ("tjeckoslovakien") kan köpas för småpengar!

Själv har jag "ölat" på presidentens stamkrog krog i Prag, för 7 SEK per stor stark! Alldeles nyligen! (2004). PÅ KROGEN ALLTSÅ!!!
Citera
2006-12-15, 15:15
Medlem
nallons avatar
Blue zerbra dricker jag varje gång. Gott och billigt!
Citera
2006-12-15, 20:07
Bannlyst
Femkommatvåan av Åbro är en god och lättdrucken öl som dessutom är billig, tveklöst min favorit. Sen är ju Åbros egna 5.2 (gröna burken) en fining, sitter och klunkar i mig den just i detta ögonblick Mariestads är god oxå..
Citera
2006-12-15, 20:15
Harboe är fan den skabbigaste skiten man kan dricka :S
smakar fan skosula,

kung och sofiera funkar fint =)
Citera
2006-12-16, 00:23
Medlem
boogeys avatar
Bland de absolut billigaste sorterna tycker jag att Kung, Sofiero, Lucky Star och Pripps är det mest drickbara.

Lucky Star och Kung smakar ju i princip ingenting. Sofiero tycker jag smakar hyfsat om den är välkyld, men mycket en vanesak sen när man hävde det billigaste man fick tag på. Pripps funkar också, men känns lite "söt " på något vis.

Är det supa och jag vet att jag inte kommer hinna kyla eller hålla ölen kylda hela kvällen tycker jag Kung funkar bäst. Dåligt med smak i den som sagt.

Vet jag att jag kommer ha kalla öl går man upp gärna upp en 20-50% på totalsumman beroende på ekonomi/humör och dricker lite godare. Redan de där 20 procenten kan göra ganska stor skillnad.

Och med detta resonemang kom jag i slutändan fram till att jag nästan uteslutande dricker Kung om jag ska hålla priset så lågt som möjligt numera. Var många månader sen det låg t.ex. en Sofiero i korgen. Brukar kasta ner en del andra budgetöl också för att se om det kan vara något att ha. 5,2:an funkar har jag för mig, men annars hittar man sällan något som slår det man redan är van vid i den prisklassen.

Harboe och Dansk Fadöl har alltid undvikits.
Citera
2006-12-16, 03:47
Medlem
Det blir ganska poänglöst att rekommendera "halvfulöl" när alla verkar ha sin definition av begreppet "fulöl"... Liksom, Sofiero? Harboe? För mig är det fulöl och inget annat!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in