Bland de absolut billigaste sorterna tycker jag att Kung, Sofiero, Lucky Star och Pripps är det mest drickbara.
Lucky Star och Kung smakar ju i princip ingenting. Sofiero tycker jag smakar hyfsat om den är välkyld, men mycket en vanesak sen när man hävde det billigaste man fick tag på. Pripps funkar också, men känns lite "söt " på något vis.
Är det supa och jag vet att jag inte kommer hinna kyla eller hålla ölen kylda hela kvällen tycker jag Kung funkar bäst. Dåligt med smak i den som sagt.
Vet jag att jag kommer ha kalla öl går man upp gärna upp en 20-50% på totalsumman beroende på ekonomi/humör och dricker lite godare. Redan de där 20 procenten kan göra ganska stor skillnad.
Och med detta resonemang kom jag i slutändan fram till att jag nästan uteslutande dricker Kung om jag ska hålla priset så lågt som möjligt numera.

Var många månader sen det låg t.ex. en Sofiero i korgen. Brukar kasta ner en del andra budgetöl också för att se om det kan vara något att ha. 5,2:an funkar har jag för mig, men annars hittar man sällan något som slår det man redan är van vid i den prisklassen.
Harboe och Dansk Fadöl har alltid undvikits.