2012-11-04, 14:41
Medlem
Dharmas avatar
Mor och dotter fick parkera bilen på en kyrkogård som för dagen besöks av 70 000 besökare.
När dom inte fick köra ända fram till graven en dag av 365 om året så blev det att gråta ut i kvällspressen.

Att det är mångkulturellt betingat kommer inte som en chock.

Citat:
Men när de inte hade något handikapptillstånd att visa var svaret att de fick vända tillbaka.

- Vakten sa: svaret är nej. Han var som en robot. Då började jag gråta. Jag kommer aldrig glömma den vakten. Han såg att jag hade min mamma som är äldre. Det är hjärtlöst, säger Ankica Soneborg.

Efter att ha hittat en parkeringsplats fick mor och dotter gå hela vägen till graven, en sträcka på cirka 400 meter.

- Det var jobbigt. Mina ben är jättedåliga, säger Ani Zupancic.

http://www.expressen.se/nyheter/skulle-hedra-maken---stoppades-av-vakt/
Citera
2012-11-04, 14:59
Medlem
Mats Larsson är förvaltningschef för Stockholms kyrkogårdar:

- Man fick köra in till kyrkogården med kollektivtrafik, färdtjänst eller taxi. Vi hade kommunicerat det innan. Vanliga bilar fick inte köra in på skogskyrkogården på lördagen, det skulle bli fullkomligt kaos. Det kommer 70 000 besökare.

Går det inte att göra undantag?

- Vakterna kan inte göra den bedömningen. Det är ett enormt tryck. Jag har full respekt för att de måste sköta sitt jobb.
All heder åt Mats Larsson som inte rullar över på rygg och visar buken och snyftande ber om ursäkt! Mer sådant här, stå upp och försvara de regler som finns för allas trevnads skull!
Citera
2012-11-04, 16:27
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Mats Larsson är förvaltningschef för Stockholms kyrkogårdar:

- Man fick köra in till kyrkogården med kollektivtrafik, färdtjänst eller taxi. Vi hade kommunicerat det innan. Vanliga bilar fick inte köra in på skogskyrkogården på lördagen, det skulle bli fullkomligt kaos. Det kommer 70 000 besökare.

Går det inte att göra undantag?

- Vakterna kan inte göra den bedömningen. Det är ett enormt tryck. Jag har full respekt för att de måste sköta sitt jobb.
All heder åt Mats Larsson som inte rullar över på rygg och visar buken och snyftande ber om ursäkt! Mer sådant här, stå upp och försvara de regler som finns för allas trevnads skull!

Absolut, tror du föresten att det påverkar att "offret" är av annan etnisk härkomst i fråga om den uppmärksamhet som fallet har fått samt att kvällstidningarna tog upp det?
Citera
2012-11-05, 20:02
Moderator
skunkensunes avatar
//Som vanligt så är inte M&J rätt forum bara för att man har läst något i tidningen. Då det inte finns någon tydlig medial frågeställning eller diskussion platsar då tråden ännu mindre här. Osäker på vad som är det bästa forumet, men vi börjar med att testa Stadsplanering då det rör sig om parkering i anknytning till en kyrkogård.

Medier och journalistik --> Prostitution - Recensioner
/Moderator
Citera
2012-11-05, 20:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
//Som vanligt så är inte M&J rätt forum bara för att man har läst något i tidningen. Då det inte finns någon tydlig medial frågeställning eller diskussion platsar då tråden ännu mindre här. Osäker på vad som är det bästa forumet, men vi börjar med att testa Stadsplanering då det rör sig om parkering i anknytning till en kyrkogård.

Medier och journalistik --> Prostitution - Recensioner
/Moderator
Nu kan jag ju inte direkt påstå att jag har benkoll på alla olika kulturers traditioner och ritualer för att hedra och ta avsked av sina avlidna nära, men om det är något som platsar i Eskortservice - Recensioner så är det något riktigt riktigt udda.

Vad sägs om att vi kollar med stadsplanerarna istället?

Tråd flyttad

// Mod
Citera
2012-11-05, 21:31
Medlem
Bullens avatar
Jag visade pressleg och körde in. Inga problem alls.
Citera
2012-11-05, 22:15
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen

Falskt eller riktigt?
Citera
2012-11-06, 08:35
Medlem
Bullens avatar
Riktigt
Citera
2012-11-06, 08:55
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Du missbrukade alltså din ställning. ... Du har presskort och genom att vifta med detta i nyllet på vakten och tillskansade dig därmed en oberättigad fördel. Utnyttjade vaktens osäkerhet i mötet med media för att bekvämt kunna rulla in med bilen ändå fram till graven du tänkte besöka, så att du sittandes i bilen, kunde visa respekt för den döde i den mysiga kupévärmen. Samtidigt får småfolket flytta på sig när du rullar fram, den värdiga stämningen bryts av ljudet från din bil och den högt ljudande Mikael Wiehe-skivan störde stillheten.

Orkade du inte gå 400m din fete fan? Fan vad ni journalistslödder har det gott! Ingen jävel granskar er korruption och ert maktmissbruk.
Citera
2012-11-06, 17:03
Medlem
Avsiktarens avatar
Vad är det för värld där man kör runt på kyrkogårdar. Och varför skall man inte kunna orka gå 400 meter och om man inte klarar av att gå 400 meter finns det hjälpmedel som rullatorer och rullstolar.
Citera
2012-11-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Nu kan jag ju inte direkt påstå att jag har benkoll på alla olika kulturers traditioner och ritualer för att hedra och ta avsked av sina avlidna nära, men om det är något som platsar i Eskortservice - Recensioner så är det något riktigt riktigt udda.

Vad sägs om att vi kollar med stadsplanerarna istället?

Tråd flyttad

// Mod

Det här är bland det roligaste jag någonsin läst på Flashback!
Det är nästan poesi.
Jag tar mitt straff för off-topic, när får jag komma tillbaka?
Citera
2012-11-06, 17:18
Medlem
FetFulElaks avatar
Jag tycker namnet stinker zigenare? Så troligen är detta egentligen inte ett reelt problem att gå 400 meter, utan snarare ett sätt att tillskansa sig pengar genom att vara "kränkt" eller diskriminerad på ett eller annat sätt. Personligen anser jag att Sverige är ett bra land pga av att vi följer de lagar och regler som finns - tyvärr anser många invällare att alagr och regler är till för att bryta (som man gjorde hemma med lysande resultat).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in