2012-11-04, 14:06
Bannlyst
Jag läste precis ett inlägg av en annan användare som klagade på att det blev en ny sida i tråden, och att diskussionen därför skulle upprepa sig eftersom de flesta bara läser OP och den sista sidan utan att läsa inläggen i mellan. Eftersom jag själv har 40 inlägg per sida så var tråden ifråga fortfarande på en sida, men för andra så hade den uppenbarligen redan börjat styckas upp.

Eftersom man får anta att många eller de flesta bara läser den sista sidan, är det möjligt att det skadar diskussionen med få visade inlägg per sida eftersom många då läser färre inlägg innan de ger sig in i debatten? Varför inte ha 40 inlägg som standard? Jag tror att det hade lett till att fler inlägg blir lästa och att man generellt tar till sig en större bit av diskussionen innan man ger sig in i den. Varför skulle man vilja ha mindre, egentligen?
Citera
2012-11-04, 14:15
Medlem
stopbitchings avatar
Många läser säkert bara TS och skiter i resten så det spelar nog ingen roll hur många inlägg som visas per sida. Om en tråd är typ 400 sidor så orkar i alla fall jag inte läsa hela tråden innan jag svarar, möjligtvis skumma igenom och använda sökfunktionen så mitt svar/fråga inte redan tagits upp. Jag tycker alltså inte det spelar någon roll om tråden är en lång sida eller fyra korta sidor för det blir samma sak.
Citera
2012-11-04, 15:22
Medlem
alroberts avatar
Tror inte det skadar diskussionen, jag själv kan läsa trådar på 200-300 sidor om det är något väldigt intressant/roligt.

Även fast man har 100 inlägg eller 10 så finns det alltid idioter som ställer frågor som blev besvarade ett inlägg upp. Det är sånt man får leva med på forum tyvärr.
Citera
2012-11-04, 19:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Många läser säkert bara TS och skiter i resten
Många läser inte ens TS. De läser topic och trycker sedan iväg ett svar som i många fall är helt fel.

För övrigt har ingen van forumist enbart tio inlägg per sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in