2012-11-04, 02:04
Medlem
Jag är en person med mycket ångest och psykiska problem och jag känner igen mina ångestsymptom väldigt väl, men på typ senaste året så har mina händer börjat skaka, och de har aldrig slutat. Alltid är de lite darriga men när min ångest förvärras så skakar händerna så mycket att folk stirrar på mig.
De gånger jag har varit nära att bryta ihop av ångest/depression så har mina händer skakat så mycket att jag inte kunnat hålla i saker osv... Det blir riktigt obehagligt ibland och väldigt frustrerande att alltid darra, just för att folk undrar vad det är som händer och för att det stör mina vardagliga sysslor.
Jag är i unga 20årsåldern och finner detta onormalt.

Och nu undrar jag- är detta ett ångestsymptom? Symptom på bipolär eller dylikt? Jag hittar inga svar på google men jag kan känna att darrningarna är pga ångest men vet inte i vilken form eller vad man ska säga.

Vad tror ni? Någon med liknande problem?
Citera
2012-11-04, 02:09
Medlem
Har darrningar i bröstet as we speak, vet inte vad det beror på men det är väll nerver? händerna är ju finkänsliga, har fan noll pejling på varför man får darrningar, men det är obehagligt, hur fungerar livet annars? Kost? Magen? Sexualiteten? Tränar du något??
Citera
2012-11-04, 04:10
Medlem
Presentpappers avatar
Har också lite skakningar i händerna till och från vilket följer med situationer där jag känner viss ångest eller social fobi. Kan hända när jag ska betala något och märker själv hur betalkortet skakar när jag ska lägga det i kortläsaren.
Nu har jag ingen jätteallvarlig ångest eller så, men just skakningar i händerna kommer alltid fram när känslor av ångesten dyker upp.
Citera
2012-11-04, 11:24
Medlem
Slug2s avatar
Darrningar kan ibland vara en biverkning av medicinering. Om du för tillfället står på någon medicin så kan den vara orsak till dem, eller iallafall förstärka skakningarna.
Eftersom problemen du har verkar påverka dig så mycket i vardagen skulle jag försöka ta kontakt med en läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in