2012-11-07, 00:01
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapson
Sverige är nog uppe i 95%.

I Sverige är det ca 80% som röstar i riksdagsvalen. I EU-valen är det dock bara ca 50% som röstar i Sverige.
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigDelfin
Är det inte rätt så klantigt av valrörelsen att det är så sjukt långa köer till valurnorna? Känns ju som första grejen man ser till att fixa. En timma eller så kan man väll vänta, men de sa ju att det är 5 timmar i Ohio där det dessutom är minusgrader! Kan bli svettigt att öka valdeltagandet.

Eller hur, inte konstigt att de har rätt låga siffror, även om kötiden inte bara är det som spelar in, men ändå.
Citera
Medlem
dmrkzth7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangplank
Värre floskler än de du nämnde finns ju inte.

Mao, inte lönt att diskutera med dig.

Nej vad skönt för dig då. Du kan åtminsone se dokumentären "öl är billigare än terapi" på ur play om du påstår att jag kommer med "floskler".
Citera
2012-11-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Så insatt är jag inte att jag fulstreamar en valvaka när det sänds på TV...

Det sänds inte på TV. På TV sänds skit. Inte värdigt att se på.

Du kan väl bara flytta ut det via HDMI på platt-tvn annars.

Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Fox är ju minst lika partisk som tv4 eller SVT, hittills tycker jag CNN varit bäst.

Kan f.ö. tips om http://www.comedycentral.com/live-el...=synd_facebook

Nej usch, inte jon stewart.

Nu är det Megan Kelly och Bret Baier, så det är knappast så vinklat som exempelvis Hannity. Sen vill jag ha det vinklat, jag betta ju på Romney så jag hejjar på honom just nu.
Citera
Medlem
elefantbajs2100s avatar
"Han stänger inte det där fängelset på Kuba" - Citerat svensk valvaka-reporter. Jisses.
Citera
Medlem
Repos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Snabbt inlägg! Hur kommer det sig att Amerikaner (USA) är så ointresserade av riktiga politiska frågor? Själv tror jag att den politiska kartan förändras totalt till näst-nästa val. Ron Paul kommer ta det! Ps. Inte han, utan hans son. Själv har han förberett marken inför fullbordat faktum, och då även ett självklart de facto för gemene Amerikansk väljare.
Kan du definiera "riktiga" frågor? Presidentvalet är från den genomsnittlige medborgaren sett är inget av värde. Där gäller lokalval och lokalfrågor.
Citera
Medlem
Ripzehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonssonv
Tycker det är helt sjukt att en religiös person ska kunna bli president i dagens samhälle..
Kanske i vårt samhälle, men USA är ett väldigt religiöst land.
Citera
Medlem
gato12s avatar
Nu försvann Filip Hammar då kan man stänga av fyran...
Citera
2012-11-07, 00:03
Moderator
Diagorass avatar
Tv4 har en lång historia av att svika intellektet, och de gör så även ikväll. Denna valvaka går inte att titta på. Urk.
Citera
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Men försvinner inte den individuella valfriheten, att folket ska bestämma? Som faktiskt är en av USA:s grundpelare.
USA är inte ett land, det är en federation. Om man inte hade haft electoral college så hade de mindre staterna blivit överkörda av de större, det är liksom ett villkor som staterna kommit överens om när unionen bildades och konstitutionen skrevs.
Citera
Medlem
inwardlimbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Greg alltså. Är ju sant, ingen skillnad på KKK och black panther party, bara en annan ras de kämpar för.

Visserligen rasrelaterade frågor de kämpar för, däremot så uppstod en av dem pga bristande rättigheter och den andra pga en upplevd orättvisa gentemot den vita rasen som tidigare tagit dit samma personer de förföljde och hatade som slavar. Måste väl även för den mest svagbegåvade här innebär en viss skillnad?

Fox är roliga igen: "If you can vote twice; please do!"
Senast redigerad av inwardlimbs 2012-11-07 kl. 00:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
65% enligt SVT.

Gissningsvis så är väl systemet med elektorsrösterna en bidragande orsak, i stater där utgången är mer eller mindre given så spelar det ingen roll om man röstar eller inte.
Jag tycker det faktiskt är skrämmande att bara 65% röstar, tråkigt som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av jonssonv
Tycker det är helt sjukt att en religiös person ska kunna bli president i dagens samhälle..
Är det egentligen det? Vi i Sverige är nog bortskämda med ateism, USA är ju väldigt religiöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in