Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Isf bör du pumpa Romney-linan. Han ligger pa stabila 4,0 pa Unibet, och gar säkert att hitta till bättre odds pa andra sidor.
De stängde tidigare idag, annars hade jag satsat 500:-, speciellt om oddsen gick upp på 4.25. Valet är jämnare än sådana odds informerar. Ett bra sätt att förstå det på är att oddsen är annorlunda i Europeiska betting-marknader emot amerikanska. 1:3 är jämnare, men jag gissar på att väldigt få har insikt i att det finns vissa problem med pollsen, experterna har dock det.
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Kan vara vettigt att lyssna på de som är experter inom industrin. Samma sak med Pat Cadell, han anser också att pollsen kan ha ett fel. Saken är ju att man vet inte om modellen är fel för ens rösterna trillar in, svårt att förutse. Men det är orimligt att använda 2008 års modell för detta val, som de faktiskt gör.
Tänk på att varje val sedan Carter v Ford har man underskattat repbulikanerna eller överskattat demokraterna, enbart med undataget Bush vs Dukakis:
http://www.gallup.com/poll/9442/elec...elections.aspx
Det finns en bra artikel
här, som handlar om problemet med pollsen. Dick Morris tar även upp det i en av inläggen jag citerat.
Citat:
Ursprungligen postat av mika123
Jepp, all data pekar på att Obama kommer vinna. Romney har absolut noll chans att vinna utan Ohio (ser ut som att Obama kommer vinna den).
Romney kan vinna Wisconsin, Minnesota, Michigan och Pennsylvania. Jag skulle dock säga att förlorar han Florida är det kört.
Folk ska tänka på att Sandy innebar att den mellantidiga röstningen som sker i förtid hände i mindre skala, av de som röstat hitills leder Romney. Han leder även blan de som förväntas rösta på valdagen. Därför jag gärna satt lite pengar på Romney.