2012-11-06, 19:57
Medlem
Rodolfuss avatar
Är det någon som vet hur evangelicals gör detta val? Stannar hemma?
Citera
2012-11-06, 19:58
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie

Om man skulle överföra de båda kandidaterna på den Svenska politiska kartan så skulle Mitt Romney vara en Kristdemokrat/Moderat fast med invandringskritiska åsikter.
Barack Obama skulle man förmodligen finna någonstans mellan Folkpartiet och Socialdemokraterna.
Du är helt ute och cyklar. Obama ligger höger om moderaterna i de flesta frågor. Mitt Romney ligger långt höger om Obama i de flesta frågor. Blir så trött på alla idioter som tror att den amerikanska vänstern ens är i närheten av jämförbar med den svenska.
Citera
2012-11-06, 19:58
Medlem
Detta kanske inte är rätt tråd att ta det i men, skulle vi inte kunna ha en omröstning om vem man hoppas på kommer vinna? Vore kul att se vad alla på flashback tycker.
Citera
2012-11-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Jag antar att den här redan har länkats, men kan vara värt att visa för de nya i tråden:

http://www.youtube.com/watch?v=QdpGd...ature=youtu.be

OBS: Det är givetvis inte säkert att det är autentiskt. Kan vara ett PR-trick.

Den kan ju inte vara sann? Helt otroligt annars.
Senast redigerad av akabelieve 2012-11-06 kl. 20:01.
Citera
2012-11-06, 20:01
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Ett tvåpartisystem är inte särskilt annorlunda än vårt tvåblockssystem. Härlig känsla du har för proportioner för övrigt.
Tvåpartisystemet går ut på att de två största partierna får mest TVtid när valet börjar närma sig? Vad är det med min känsla för proportioner?
Citera
2012-11-06, 20:02
Medlem
DemiJjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WithGod
Tråkigt att det verkar vara avgjort. Eller låter jag mig luras av svensk vänstermedia som smutkastat alla republikaner i dom senaste valen?

Jag hoppas självklart på Romney. En riktig man med åsikter som passar in i min bild av en stark ledare. Att jag sedan kan roa mig med att läsa krigsrubriker när Obama har förlorat i svensk smutsmedia gör ju inte saken sämre.

Ja om nu "vänstermedia" sagt att det ska vara klart så är dom ute och cyklar. Verkar kunna bli en kul natt.
Citera
2012-11-06, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mahm
Nej, båda skulle vara fler mil höger om vårt mest högra parti.

Svårt att säga exakt vad Obama skulle göra om han själv fick bestämma, men han försöker ju uppenbarligen dra USA så långt vänster han kan, och om han kunde skulle han nog inte stanna förrän åtminstone vid Folkpartiet. Dock har han (haft) en mängd hänsyn att ta som hindrar honom från att göra allt han innerst inne skulle önska.
Citera
2012-11-06, 20:03
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De har alltid problem med maskiner, valsedlar, registrering etc i USA. Folk bryr sig bara om det blir ett jämnt val. Jmf cirikusen i Florida år 2000.

Jo det var valkaoset i florida 2000 jag främst tänkte på, med tanke på hur mycket smutskastning det har varit i denna valkampanj så är jag inte förvånad om det blir drösvis med överklaganden om de bara har möjlighet till det.
Citera
2012-11-06, 20:09
Medlem
Kuzmins avatar
http://youtu.be/QdpGd74DrBM

Den här videon visar iofs bara att touchskärmarna är aningen felkalibrerade. Vi vet väl inte om detta är inrapporterat och verifierat från fler platser? Då skulle det börja vara konstigt.
Citera
2012-11-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Isf bör du pumpa Romney-linan. Han ligger pa stabila 4,0 pa Unibet, och gar säkert att hitta till bättre odds pa andra sidor.

De stängde tidigare idag, annars hade jag satsat 500:-, speciellt om oddsen gick upp på 4.25. Valet är jämnare än sådana odds informerar. Ett bra sätt att förstå det på är att oddsen är annorlunda i Europeiska betting-marknader emot amerikanska. 1:3 är jämnare, men jag gissar på att väldigt få har insikt i att det finns vissa problem med pollsen, experterna har dock det.

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Dick Morris på FOX säger annorlunda än New York Times
http://video.foxnews.com/v/194765563...ntcmp=obinsite

Rove & Trippi har också olika åsikter:
http://video.foxnews.com/v/194910080...d=928378949001

Kan vara vettigt att lyssna på de som är experter inom industrin. Samma sak med Pat Cadell, han anser också att pollsen kan ha ett fel. Saken är ju att man vet inte om modellen är fel för ens rösterna trillar in, svårt att förutse. Men det är orimligt att använda 2008 års modell för detta val, som de faktiskt gör.

Tänk på att varje val sedan Carter v Ford har man underskattat repbulikanerna eller överskattat demokraterna, enbart med undataget Bush vs Dukakis:

http://www.gallup.com/poll/9442/elec...elections.aspx

Det finns en bra artikel här, som handlar om problemet med pollsen. Dick Morris tar även upp det i en av inläggen jag citerat.

Citat:
Ursprungligen postat av mika123
Jepp, all data pekar på att Obama kommer vinna. Romney har absolut noll chans att vinna utan Ohio (ser ut som att Obama kommer vinna den).

Romney kan vinna Wisconsin, Minnesota, Michigan och Pennsylvania. Jag skulle dock säga att förlorar han Florida är det kört.

Folk ska tänka på att Sandy innebar att den mellantidiga röstningen som sker i förtid hände i mindre skala, av de som röstat hitills leder Romney. Han leder även blan de som förväntas rösta på valdagen. Därför jag gärna satt lite pengar på Romney.
Senast redigerad av Visf 2012-11-06 kl. 20:16.
Citera
2012-11-06, 20:12
Medlem
DemiJjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
De stängde tidigare idag, annars hade jag satsat 500:-, speciellt om oddsen gick upp på 4.25. Valet är jämnare än sådana odds informerar. Ett bra sätt att förstå det på är att oddsen är annorlunda i Europeiska betting-marknader emot amerikanska. 1:3 är jämnare, men jag gissar på att väldigt få har insikt i att det finns vissa problem med pollsen, experterna har dock det.

.

4.3 finns på Betfair just nu. Tror iof inte att du har ngn koll at all om du inte känner till just det faktumet.

Själv har jag fem lax på Ron Paul. Satsat för drygt ett år sen till skyhöga odds
Citera
2012-11-06, 20:14
Medlem
Jag tror det blir ett ganska jämnt resultat i år, mest eftersom det är val mellan pest och kolera. Förra gången var Obama oprövad och Bush var och är en pajas. Nu vet man att Obama är alldeles för långt åt vänster för USA. Romney är däremot lika mycket pajas som Bush. Oavsett resultatet kommer det gå åt skogen för USA. Jag sätter dock min tilltro till Obama ändå, av den anledningen att förfallet kommer gå långsammare med honom vid rodret. Och det tror jag befolkningen gör också. Kort sagt så tippar jag på att Obama vinner knappt, men det är med ytterst liten marginal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in