2012-11-03, 19:23
Medlem
Engelska dörrvakter som jobbat länge hävdar att tjejer är det våldsammaste och jävligaste som finns på nattklubbarna:
http://www.youtube.com/watch?v=eJv6Ku8X_K0
Är det här jämlikt? Tror ni att killar som bettet sig så här behandlas med silkesvantar som tjejerna? Tjejerna tar och grovflörtar med vakterna och bjuder ut sig för att komma in. Tjejer skriker sexuellt ofredande trots att vakterna bara för ut dom på mildaste viset. Visar trosor bröst och fitta ofta mitt på gatan men dom får inga böter.
Citera
2012-11-03, 19:27
Medlem
Vad tror du själv, är det feministisk jämlikhetskamp de håller på med eller är det drängfylla gone completely effing wild?

Ska vi plocka fram exempel på hur idiotiskt folk kan bete sig på fyllan så tror jag nog att det än en gång är killarna som är "bäst", alla kategorier...
Citera
2012-11-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Vad tror du själv, är det feministisk jämlikhetskamp de håller på med eller är det drängfylla gone completely effing wild?

Ska vi plocka fram exempel på hur idiotiskt folk kan bete sig på fyllan så tror jag nog att det än en gång är killarna som är "bäst", alla kategorier...
Dom här dörrvakterna har jobbat länge och har inga milda tag mot killar, dom säger det klart att tjejerna tror att dom kan komma undan med att bete sig hur svinaktigt som helst. Verkligen vidrigt att se hur tjejerna blottar sig grovflörtar med vakterna för att komma in och är våldsamma bara för att dom är tjejer.
Citera
2012-11-03, 19:34
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:

Fast, detta ar nagot som inte direkt diskuteras, eller hur? Att killar beter sig illa och att det ar ett problem, det diskuteras till hoger och vanster. Att tjejer beter sig som svin diskuteras ganska sallan. Skitsamma vem som "vinner", det ar val lika vidrigt oavsett vem som gor det, skillnaden verkar vara att vi inte VILL diskutera det nar kvinnor beter sig som svin?
Citera
2012-11-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Fast, detta ar nagot som inte direkt diskuteras, eller hur? Att killar beter sig illa och att det ar ett problem, det diskuteras till hoger och vanster. Att tjejer beter sig som svin diskuteras ganska sallan. Skitsamma vem som "vinner", det ar val lika vidrigt oavsett vem som gor det, skillnaden verkar vara att vi inte VILL diskutera det nar kvinnor beter sig som svin?

Det går alldeles utmärkt att diskutera att kvinnor beter sig som svin men jag begriper inte varför man drar in jämlikhet och feminism i det, det tycker jag faktiskt är skitlarvigt. Folk på fyllan är alltför ofta idioter, det är inte precis något som kommer att hamna på löpsedlarna. Det vore precis lika larvigt att plocka fram en drängfull grabb och visa upp: Såna här är de, männen!

För övrigt hittar du lätt sida upp och sida ner här med tusentals inlägg om hur hemska kvinnor är på alla vis som tänkas kan, det kan bara inte ha undgått dig att är det något som ständigt ältas här så är det kvinnans genomgående svinaktiga natur.
Citera
2012-11-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Dom här dörrvakterna har jobbat länge och har inga milda tag mot killar, dom säger det klart att tjejerna tror att dom kan komma undan med att bete sig hur svinaktigt som helst. Verkligen vidrigt att se hur tjejerna blottar sig grovflörtar med vakterna för att komma in och är våldsamma bara för att dom är tjejer.

Ja, det är klart att det är vidrigt när folk beter sig som idioter. Kom du med fembussen, eller?
Citera
2012-11-03, 19:53
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Det går alldeles utmärkt att diskutera att kvinnor beter sig som svin men jag begriper inte varför man drar in jämlikhet och feminism i det, det tycker jag faktiskt är skitlarvigt. Folk på fyllan är alltför ofta idioter, det är inte precis något som kommer att hamna på löpsedlarna. Det vore precis lika larvigt att plocka fram en drängfull grabb och visa upp: Såna här är de, männen!

För övrigt hittar du lätt sida upp och sida ner här med tusentals inlägg om hur hemska kvinnor är på alla vis som tänkas kan, det kan bara inte ha undgått dig att är det något som ständigt ältas här så är det kvinnans genomgående svinaktiga natur.

Men for tusan, jag pratar om tidningar, TV, och "genusforskning" osv. Att du hittar tradar pa FB som lyfter fram det raknas inte i sammanhanget, eller hur?

Det ar for ovrigt ingen som sagt att "sa har ar kvinnorna", eller hur? De visar bara upp att kvinnor minsann ar minst lika javliga som mannen ar nar de ar fulla, om inte varre for att de forvantar sig att inte bli behandlade pa detta satt. Tittade du pa programmet eller slar du bara bakut for att nagon konstaterar att fulla kvinnor nastan ar varre an fulla man??

edit : och anledningen att folk tar fram feminism och jamlikhet ar att det inte AR jamlikt. En man skulle inte kunna bete sig pa det sattet. En man skulle straffas hart om man betedde sig sa. Plus att du har en hel journalistkar som ofta har feministiska asikter som hela tiden rackar ner pa mannens samre kvaliteter och kallar det for jamstalldhet.
Senast redigerad av morrhugg 2012-11-03 kl. 20:02.
Citera
2012-11-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ja, det är klart att det är vidrigt när folk beter sig som idioter. Kom du med fembussen, eller?
Kvinnor talar ofta om jämlikhet och att dom avskyr sexism men så visar dom att det är en lögn. Kvinnor utnyttjar ofta sex för att få som dom vill och bete sig vidrigt för att dom är tjejer och tror dom kan komma undan bara för det. Killar som visar upp liknande beteende får värsta våldsbehandlingen det är inte jämlikhet.
Citera
2012-11-03, 20:08
Medlem
Nu är det engelska tjejer vi talar om, generellt sett dricker tjejerna här (England) väldigt mycket och precis som killar är de ibland roliga och ibland jobbiga fyllon... Har träffat ganska många engelskor som dricker tills dom spyr några gånger i veckan. Dessutom har många en ganska skev bild av jämställdhet och förväntar sig att komma undan med en hel del. Kan helt enkelt förstå att dörrvakter här stör sig mer på tjejer än på killar, tveksamt om så är fallet i Sverige.
Citera
2012-11-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Men for tusan, jag pratar om tidningar, TV, och "genusforskning" osv. Att du hittar tradar pa FB som lyfter fram det raknas inte i sammanhanget, eller hur?

Det ar for ovrigt ingen som sagt att "sa har ar kvinnorna", eller hur? De visar bara upp att kvinnor minsann ar minst lika javliga som mannen ar nar de ar fulla, om inte varre for att de forvantar sig att inte bli behandlade pa detta satt. Tittade du pa programmet eller slar du bara bakut for att nagon konstaterar att fulla kvinnor nastan ar varre an fulla man??

Hur ofta hamnar fylledumma killar i krogköer i tidningen, i TV eller diskuteras i genusforskningen då? Det är väl när någon individ åker hem och hämtar puffran som man hör talas om hur det kan gå till i krogkön överhuvudtaget, annars tycker jag inte att det dräller av dem heller, precis. Och för min del är jag rätt tacksam för det för det är inte precis en överraskning.

Kan det verkligen finnas någon som inte vet, i Sverige idag eller förresten någonsin, att somliga kvinnor minsann kan vara lika jävliga som somliga män när de är askalas? Hur tror du att den här diskussionen kommer att utveckla sig? Tror du att det kommer att bli en nyanserad debatt om hur man ska minska alkoholkonsumtionen på bästa sätt, eller kommer det, som alltid, att sluta med hur mycket svinigare kvinnor är än män innerst inne EGENTLIGEN, allihopa? Jag kollar lite i min kristallkula här och spår... Oj, vem hade kunnat ana!
Citera
2012-11-03, 20:13
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmkvarken
Nu är det engelska tjejer vi talar om, generellt sett dricker tjejerna här (England) väldigt mycket och precis som killar är de ibland roliga och ibland jobbiga fyllon... Har träffat ganska många engelskor som dricker tills dom spyr några gånger i veckan. Dessutom har många en ganska skev bild av jämställdhet och förväntar sig att komma undan med en hel del. Kan helt enkelt förstå att dörrvakter här stör sig mer på tjejer än på killar, tveksamt om så är fallet i Sverige.

Du har nog helt ratt i att det inte gar att applicera rakt over. Men principen att vi talar om problemen som man skapar, men vi talar inte om problemen som kvinnor skapar, star kvar. Vi borde tala om problemen oavsett, det finns ingen helig ko. Varfor skulle en kvinna vara en helig ko man inte far tala om nar de gor fel?
Citera
2012-11-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Kvinnor talar ofta om jämlikhet och att dom avskyr sexism men så visar dom att det är en lögn. Kvinnor utnyttjar ofta sex för att få som dom vill och bete sig vidrigt för att dom är tjejer och tror dom kan komma undan bara för det. Killar som visar upp liknande beteende får värsta våldsbehandlingen det är inte jämlikhet.

Du får börja visa brösten du också då, vem vet, det kanske går hem hos någon dörrvakt.

Äh, do your worst Flashback, som vanligt, jag orkar faktiskt inte engagera mig i fyllon av någondera könet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in