Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Men for tusan, jag pratar om tidningar, TV, och "genusforskning" osv. Att du hittar tradar pa FB som lyfter fram det raknas inte i sammanhanget, eller hur?
Det ar for ovrigt ingen som sagt att "sa har ar kvinnorna", eller hur? De visar bara upp att kvinnor minsann ar minst lika javliga som mannen ar nar de ar fulla, om inte varre for att de forvantar sig att inte bli behandlade pa detta satt. Tittade du pa programmet eller slar du bara bakut for att nagon konstaterar att fulla kvinnor nastan ar varre an fulla man??
Hur ofta hamnar fylledumma killar i krogköer i tidningen, i TV eller diskuteras i genusforskningen då? Det är väl när någon individ åker hem och hämtar puffran som man hör talas om hur det kan gå till i krogkön överhuvudtaget, annars tycker jag inte att det dräller av dem heller, precis. Och för min del är jag rätt tacksam för det för det är inte precis en överraskning.
Kan det verkligen finnas någon som inte vet, i Sverige idag eller förresten någonsin, att somliga kvinnor minsann kan vara lika jävliga som somliga män när de är askalas? Hur tror du att den här diskussionen kommer att utveckla sig? Tror du att det kommer att bli en nyanserad debatt om hur man ska minska alkoholkonsumtionen på bästa sätt, eller kommer det, som alltid, att sluta med hur mycket svinigare kvinnor är än män innerst inne EGENTLIGEN, allihopa? Jag kollar lite i min kristallkula här och spår... Oj, vem hade kunnat ana!