Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-03, 16:43
Medlem
LiLWizs avatar
Satt och funderade på det här med att ha flera användare.

Om en moderator har ett behov av att lämna en användare bakom sig och vill börja på ny kula, kan man då ta med sig moderatorskapet till den nya användaren eller tvingas man kliva ned då?

Vet att flera moderatorer har många tusen inlägg och en del kanske har vädrat detaljer som skulle kunna göra att man knyter ihop säcken så att säga.

Kort sagt: Har de möjlighet att ta med sig moderatorskapet till en ny användare?
Citera
2012-11-03, 16:45
Medlem
Alltså, att bli moderator är ingen belöning du får. Det är ett obetalt ämbete som ska skötas.
Citera
2012-11-03, 16:49
Medlem
micaeles avatar
Vill minnas att det faktiskt skett någon gång, men det var längesedan. Det torde inte vara något problem för en moderator att skapa ett nytt konto och få behörigheten flyttad, så länge administrationen gör säkert att det är samma person bakom kontona.

Men det är nog också ganska vanligt att moderatorer har smurfkonton för att kunna diskutera utan fördomar, så problemet torde vara ganska minimalt.
Citera
2012-11-03, 16:55
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vill minnas att det faktiskt skett någon gång, men det var längesedan. Det torde inte vara något problem för en moderator att skapa ett nytt konto och få behörigheten flyttad, så länge administrationen gör säkert att det är samma person bakom kontona.

Men det är nog också ganska vanligt att moderatorer har smurfkonton för att kunna diskutera utan fördomar, så problemet torde vara ganska minimalt.

M.Skillt bytte eftersom han gick ut med sitt riktiga namn, det är enda gången jag vet om iaf.

Det är ju dock motsatt vad TS skriver om, och det stod tydligt i signaturen att han bytt användare.
Citera
2012-11-03, 17:22
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
M.Skillt bytte eftersom han gick ut med sitt riktiga namn, det är enda gången jag vet om iaf.

Det är ju dock motsatt vad TS skriver om, och det stod tydligt i signaturen att han bytt användare.

Nja.. Nu bytte ju inte kontot namn. Nytt konto skapades som kopplades ihop med det föredetta och det nya kontot fick krafterna istället för att börja om på noll så att säga men jag har svårt att komma på något fall där namnet faktiskt har bytts..
Citera
2012-11-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Nja.. Nu bytte ju inte kontot namn. Nytt konto skapades som kopplades ihop med det föredetta och det nya kontot fick krafterna istället för att börja om på noll så att säga men jag har svårt att komma på något fall där namnet faktiskt har bytts..
Jo, men om du läser hela trådstarten ser du att rubriken är lite slarvig. TS avser inte ett byte av användarnamn.
Citera
2012-11-03, 17:25
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jo, men om du läser hela trådstarten ser du att rubriken är lite slarvig. TS avser inte ett byte av användarnamn.

Jag ser på hockey.. Har inte tid med att läsa noga..
Citera
2012-11-03, 19:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Satt och funderade på det här med att ha flera användare.

Om en moderator har ett behov av att lämna en användare bakom sig och vill börja på ny kula, kan man då ta med sig moderatorskapet till den nya användaren eller tvingas man kliva ned då?

Vet att flera moderatorer har många tusen inlägg och en del kanske har vädrat detaljer som skulle kunna göra att man knyter ihop säcken så att säga.

Kort sagt: Har de möjlighet att ta med sig moderatorskapet till en ny användare?
I M.Skillts fall var en av anledningarna till att han bytte nick att han ville stå för sina åsikter och eftersom han var moderator och det hela gjordes helt öppet så var det inga problem för Flashback att låta honom fortsätta som moderator med hans nya nick. Men jag tror knappast vi kommer att få se någon moderator som "skrivit lite för mycket" om sig själv och har behov av att börja på ny kula få föra över moderatorskapet till sin nya användare av den enkla anledningen att folk skulle börja undra om någon nollpostare helt plötsligt blev moderator.
Citera
2012-11-03, 23:41
Medlem
LiLWizs avatar
Ni får ursäkta om jag var otydlig.

Jag menar alltså att en användare med befogenheter som moderator startar ett nytt konto och får befogenheterna flyttade till det nya.

Pratar inte om att någon byter nick på samma konto eller dylikt. Förövrigt så har jag inte sagt något om de får betalt eller ej. Det är inte vad tråden handlar om.

Tack för de svar jag fått hittills.
Citera
2012-11-04, 13:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Ni får ursäkta om jag var otydlig.

Jag menar alltså att en användare med befogenheter som moderator startar ett nytt konto och får befogenheterna flyttade till det nya.

Pratar inte om att någon byter nick på samma konto eller dylikt. Förövrigt så har jag inte sagt något om de får betalt eller ej. Det är inte vad tråden handlar om.

Tack för de svar jag fått hittills.

Det går inte att byta nick på ett konto, moderator eller inte

Däremot som b0gfetto skrev, M.Skillt bytt konto när han var moderator, hans första konto ikh slutade han använda, och han började istället använda M.Skillt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in