2012-11-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det är inte somliga män som har problem att hantera kvinnans frihet då det är ett samhällsproblem. Ju mer frihet man ger kvinnor desto sämre blir samhället då kvinnor driver nonsens var de än verkar. Desto mer en kvinna tror att hon har att säga till om desto värre blir det. Med kvinnans rösträtt 1921 skrev Sverige på sin egen undergång.

Jo, det är det faktiskt. Somliga män är fullständigt panikslagna och ser som enda lösning på sina problem att kvinnor måste förtryckas. Det är ett konstigt sätt att tänka, tycker jag. Jag kan inte förstå hur man kan vilja det och där tror jag att en överväldigande majoritet av män håller med mig.
Citera
2012-11-03, 21:40
Medlem
antitotaliterians avatar
Ja Varmare. Och var vill du komma med det?

Jag har problem med alla möjliga som tar sig friheter på andras bekostnad. I synnerhet när det innebär små vinster för den frie, men svårt lidande för den ofrie. Därför hatar jag feminism av hela mitt hjärta. För det är allt vad feminism är, kvinnor och fittiggare som tar sig friheter på bättre människors bekostnad.
Citera
2012-11-03, 22:34
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Media och Obama håller tyst då de styrs av sionismen.
Sionismen är heligare än feminismen.
Citera
2012-11-03, 22:48
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jo, det är det faktiskt. Somliga män är fullständigt panikslagna och ser som enda lösning på sina problem att kvinnor måste förtryckas. Det är ett konstigt sätt att tänka, tycker jag. Jag kan inte förstå hur man kan vilja det och där tror jag att en överväldigande majoritet av män håller med mig.

Det du kallar för förtryck är ert naturliga habitat då skadliga djur bör hållas inom ett säkerställt bestånd. Som jag förklarat tidigare är det ett tydligt bevis på en pågående pandemi när det existerar kvinnor som tror att de har något att säga till om. Ger man dem denna makt så blir allting bara värre och värre ur ett samhällsperspektiv. Kvinnor med makt är som nyblivna Al-Quaida medlemmar som nyss kvitterat ut sitt bombbälte; självgoda, empatilösa och förvirrade.

En majoritet män vill bara utnyttja er vagina men ni får så gärna tro att de delar er politiska ståndpunkt. Det är en chimär att påstå att kvinnor har bestämmanderätt då det vore samma sak som ett kollektivt självmord. Ni saknar balls, övertygelse och psykisk styrka och kommer inte i närheten av att bestämma sålänge ni inte tar samhället till er nivå och där kommer ni aldrig att lyckas.
Citera
2012-11-03, 23:56
Medlem
Citat:
Det du kallar för förtryck är ert naturliga habitat då skadliga djur bör hållas inom ett säkerställt bestånd. Som jag förklarat tidigare är det ett tydligt bevis på en pågående pandemi när det existerar kvinnor som tror att de har något att säga till om. Ger man dem denna makt så blir allting bara värre och värre ur ett samhällsperspektiv. Kvinnor med makt är som nyblivna Al-Quaida medlemmar som nyss kvitterat ut sitt bombbälte; självgoda, empatilösa och förvirrade.

En majoritet män vill bara utnyttja er vagina men ni får så gärna tro att de delar er politiska ståndpunkt. Det är en chimär att påstå att kvinnor har bestämmanderätt då det vore samma sak som ett kollektivt självmord. Ni saknar balls, övertygelse och psykisk styrka och kommer inte i närheten av att bestämma sålänge ni inte tar samhället till er nivå och där kommer ni aldrig att lyckas.

Ärligt talat så tror jag att särskilt dina inlägg gör att det blir strömhopp över till min sida, mätaren slår faktiskt i botten här.

Det är stor komik att se just dig kalla alla kvinnor för självgoda, empatilösa och förvirrade. Det är någon som har skojat med dig och satt en spegel på din skärm, det är tydligt.
Citera
2012-11-04, 00:06
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ärligt talat så tror jag att särskilt dina inlägg gör att det blir strömhopp över till min sida, mätaren slår faktiskt i botten här.

Det är stor komik att se just dig kalla alla kvinnor för självgoda, empatilösa och förvirrade. Det är någon som har skojat med dig och satt en spegel på din skärm, det är tydligt.

Tja, det finns ju alltid idioter i samhället så det har du ju rätt i.

Som vanligt vill du inte diskutera andemeningen i det som skrivs utan defaultar till ditt vanliga hönskackel. Varje gång du gör detta ger du automatiskt din motdebattör rätt.
Citera
2012-11-04, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Obama skickade även ut ett sändebud som sade att det frodas anti-semitism i Sverige, specifikt Malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Media och Obama håller tyst då de styrs av sionismen.
Sionismen är heligare än feminismen.

Nej, Obama har ingenting med Simon Wiesenthal center att göra.
En mindre sionistisk ledare har inte USA haft på jävligt jävligt många år.
Citera
2012-11-04, 20:47
Medlem
Citat:
Det har gått i alla fall en dokumentär på SVT om bl.a. detta och en annan sak jag minns ifrån den, är hur kvinnor måste sitta längst bak i bussen, dvs inte beblanda sig med männen framtill. När kvinnor gjorde det ändå, utbröt världens gräl...

Fast det är bara inom de ultraortodoxa områdena som sådana regler gäller. Problemet är inte att de vanliga judarna blivit radikala, utan att de radikala judarna förökar sig åtta gånger snabbare än vanliga israeler. Detta har lett till att allt fler "västerländska" stadsdelar har tagits över av de ultraortodoxa, och många vanliga israeler flyttar självmant från sina hem för att slippa diskrimineringen.

Jag håller inte med om att västerländsk media håller tyst om denna sexism i Israel. På internet kan man dagligen hitta uttalanden från både politiker och privatpersoner som uttrycker sin oro över att de ultraortodoxa förökar sig så snabbt, vilket är ett uttalande vi aldrig kommer få höra om muslimerna i västvärlden.
Citera
2012-11-04, 20:49
Medlem
Citat:
Med kvinnans rösträtt 1921 skrev Sverige på sin egen undergång.

Hur många gånger skall detta behöva rättas?

Kvinnor fick rösträtt 1919.
Citera
2012-11-04, 20:54
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur många gånger skall detta behöva rättas?

Kvinnor fick rösträtt 1919.

Grundlagsändringen antogs inte förrän 1921.
Citera
2012-11-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ag1234
Varför pratar inte Media i väst om detta?
Jag tror vi alla vet skälet till det. Om vi bara till Sverige, vilken ras kan Bonnier, Schibstedt och Stenbeck tänkas tillhöra tro... hm... hm...
Citera
2012-11-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Den perversa feminism vi ser i Sverige och USA visar ju med all önskvärd tydlighet vilket helvete det blir om inte kvinnor hålls inom strikta ramar. Det är beklagligt att en så stor del av kvinnorna inte kan hantera frihet på ett konstruktivt sätt. Men det är bara till att konstatera att det sociala experimentet har misslyckats.

Då är det bättre att ha mycket strikta ramar för kvinnor, och sedan eventuellt göra undantag att agera med friare ramar för de kvinnor som visar tillbörlig lämplighet. De flesta kvinnor är tyvärr så pass destruktiva att de bör hållas i hemmet. Detta visste de gamla civilisationerna, och de formaliserade det i sina religioner och kulturer.

Det är tråkigt att det ska behöva vara så. Önskar verkligen att kvinnor hade kunnat visa sig vara mer lämpliga. Men med frihet kommer ansvar, och det är det som kvinnor i gemen har svårt att klara av.
Är du helt jävla dum i huvudet eller har du bara blivit avvisad för många gånger?

"Den perversa feminism vi ser i Sverige och USA visar ju med all önskvärd tydlighet vilket helvete det blir om inte kvinnor hålls inom strikta ramar."

Är det bättre i mellanöstern menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in