2012-11-03, 15:40
Medlem
Igår kom en ytligt bekant fram till mig och hälsade på mig genom att ta tag i min käke. Jag tog tag i hans käke och vi drog till ganska hårt på varandra. Det gjorde lite ont efteråt och nu känns det som att jag har en bubbla i käken.

Jag känner inte riktigt var "bubblan" är men om jag biter ihop hårt så tar det ont just vid bubblan. Det värsta är att om jag gapar så mycket jag kan och sedan skjuter underkäken till höger så blir det som ett hack vid den där "bubblan".

Det gör inte jätteont men fan så störande det är.
Citera
2012-11-03, 15:44
Medlem
bitchinhighheelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallenfraga
Igår kom en ytligt bekant fram till mig och hälsade på mig genom att ta tag i min käke. Jag tog tag i hans käke och vi drog till ganska hårt på varandra. Det gjorde lite ont efteråt och nu känns det som att jag har en bubbla i käken.

Jag känner inte riktigt var "bubblan" är men om jag biter ihop hårt så tar det ont just vid bubblan. Det värsta är att om jag gapar så mycket jag kan och sedan skjuter underkäken till höger så blir det som ett hack vid den där "bubblan".

Det gör inte jätteont men fan så störande det är.

Bara en fråga..Hur f*n hälsar nipå varandra ?
Citera
2012-11-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinhighheels
Bara en fråga..Hur f*n hälsar nipå varandra ?

Vet inte, vi var fulla och jag tror det var han som började. Han är lite hårdhänt av sig.
Citera
2012-11-03, 15:49
Medlem
Läs denna länk http://www.lj.se/index.jsf?nodeType=12&nodeId=26152&childId=1730
Citera
2012-11-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Läs denna länk http://www.lj.se/index.jsf?nodeType=12&nodeId=26152&childId=1730

Okej, det knäpper inte i käken när jag biter ihop utan det är endast när jag öppnar käken och drar den åt höger som det knäpper.

Haha nej fan, jag hör visst en liten knäppning när jag gapar. Men man hör den ju knappt!
Citera
2012-11-03, 16:04
Medlem
Det jag är mest orolig över är när jag öppnar käken och drar den åt höger. Då knäpper det till i käken och det blir som ett hack som käken hoppar över.
Citera
2012-11-03, 17:57
Medlem
mask.i.ns avatar
Citat:
Det jag är mest orolig över är när jag öppnar käken och drar den åt höger. Då knäpper det till i käken och det blir som ett hack som käken hoppar över.
Så har det varit för mig med, dagen efter försvan det
Citera
2012-11-04, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mask.i.n
Så har det varit för mig med, dagen efter försvan det

Alla problem med min käke är kvar förutom att det idag inte gör ont när jag biter ihop.
Citera
2012-11-05, 14:26
Medlem
Fortfarande
Citera
2012-11-05, 14:28
Medlem
Citat:
Fortfarande
Men läste du länken jag gav? Där står att med rätt utförda övningar varje dag så kan det ändå ta månader innan besvären försvinner. Gå till vårdcentralen om du är orolig eller har ont, och läs länken.
http://www.lj.se/index.jsf?nodeType=12&nodeId=26152&childId=1730
Citera
2012-11-05, 15:33
Medlem
thefarside.s avatar
Jag har något liknande, och har haft det i runt 8 år. Fick det efter att jag, under en längre tid, lutade mig på knäna med käken när jag satt i en soffa (det låter nog ganska märkligt). Jag kanske borde kolla upp det.
Citera
2012-11-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men läste du länken jag gav? Där står att med rätt utförda övningar varje dag så kan det ändå ta månader innan besvären försvinner. Gå till vårdcentralen om du är orolig eller har ont, och läs länken.
http://www.lj.se/index.jsf?nodeType=12&nodeId=26152&childId=1730

Den där knäppningen hörs väldigt lågt, knappt så att man hör den. När jag öppnar käken så känns den helt normal men när jag har den öppen och drar underkäken mot höger så hackar det liksom till i käken. Det gör inte ont men det känns inte bra att min kropp har blivit snedvriden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in