2012-11-03, 12:18
Bannlyst
För 2 dagar sen startade jag datorn som vanligt och fick upp den där skiten med kod 0xc00000e9, datorn vägrade starta och F8 vid start up funkade inte, men F2 funkade och jag lekte runt lite. Till slut provade jag att ändra om allting till manufacturer settings och när jag sen startade datorn sa funkade F8. Startade i felsäkert läge,sen startade jag om datorn som vanligt och allt var bra.

Idag har jag problem igen,nu kommer inte felkod 0xc00000e9 upp längre utan nu blir det istället helt svart. Alltsa, ingen Windows logga eller nat, och F8 kommer jag inte till. F2 funkar dock fortfarande

ideer?

edit:det är en Asus laptop det rör sig om

edit 2: jag har Windows 7
Senast redigerad av URBANARTS89 2012-11-03 kl. 13:06.
Citera
2012-11-03, 13:44
Medlem
ThingThings avatar
Efter en enkel googlesökning så fik jag fram detta.

Det viktiga i svaret:

Citat:
The error message relates to a hardware error pertaining to your computer's BIOS. Basically it is telling you that the computer is not able to reliably communicate with the hard drive.

Har du garanti kvar på datorn så ska du lämna in den och borde då få en ny.
Citera
2012-11-03, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Efter en enkel googlesökning så fik jag fram detta.

Det viktiga i svaret:

Har du garanti kvar på datorn så ska du lämna in den och borde då få en ny.

Fast jag far inte upp den errorn längre.

Fick igang Startreparation nu, far se vad som händer

brukar det ta lang tid? Star att det kan ta över en timme
Citera
2012-11-03, 14:29
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Fast jag far inte upp den errorn längre.

Fick igang Startreparation nu, far se vad som händer

brukar det ta lang tid? Star att det kan ta över en timme

Har bara använt det ett fåtal gånger, men kan inte minnas att det skulle ha tagit så lång tid som en timme.

Återkom med resultat av Startreparationen.

Anledningen till att jag skrev att du kanske borde byta ut den om det går är att det finns en risk att problemet kommer tillbaka, och då är det lika bra att se till att det inte är lika stor risk att det kommer tillbaka genom att byta ut den defekta hårdvaran mot fräsch och felfri sådan.
Citera
2012-11-04, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Har bara använt det ett fåtal gånger, men kan inte minnas att det skulle ha tagit så lång tid som en timme.

Återkom med resultat av Startreparationen.

Anledningen till att jag skrev att du kanske borde byta ut den om det går är att det finns en risk att problemet kommer tillbaka, och då är det lika bra att se till att det inte är lika stor risk att det kommer tillbaka genom att byta ut den defekta hårdvaran mot fräsch och felfri sådan.

Det tog i alla fall ca 45 minuter men det funkade till slut. Datorn krånglar fortfarande dock, fick stänga av och sätta på den ett par gånger idag innan den kom igång

Den är 4 år gammal så garantin finns inte direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in