Använder win 7 ultimate engelsk version. Uppdaterat system såklart.
Jag har självfallet dubbelkollat datorn med senaste uppdateringarna för antivirus, spyware etc.
Jag har inte installerat NÅGOT nytt på min dator de senaste 2 månaderna.
Helt plötsligt när jag slår på datorn och skall kolla en notepad fil så istället för att öppna upp som den bör göra så "åker den ut till höger" istället på skärmen, ungefär som om den skall maximera, men istället till höger. Sen kommer jag inte åt den, oavsett vad jag gör, utan då minimeras den och sedan åker till höger igen.
Samma sak med Taskmanager. Har rebootat flera gånger för ibland är det så enkelt som att datorn fått ett cp ryck. Kört två olika antivirus men datorn förefaller inte infekterad.
Allt annat funkar fint på datorn, pgp, truecrypt, bsplayer, ja alla program funkar fint utom notepad och taskmanager.
Oerhört störande.
Jag vill inte ominstallera Win 7 eller använda restore funktion, utan vill veta vad som orsakar detta och om man kan göra något åt det utan att ominstallera eller använda system restore.
Tacksam för hjälp.
Senast redigerad av lirareflashback 2012-11-03 kl. 09:32.
Hamnar fönstret "utanför" skärmen? I så fall låter det som att datorn tror att det finns en till bildskärm. Kolla upp det. Högerklicka på skrivbordet, anpassa osv (vet ej vad det heter i den engelska versionen, men du hittar nog).
Jag tror du har rätt.
Verkar som att datorn plötsligt tror att det finns två bildskärmar. Använder dock samma skärm i dag som jag gjorde innan problemet uppstår. En HP 23 tummare LED.
Vad göra?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!