2012-11-03, 04:38
Medlem
Jag har haft anorexi och bulimi nästan helamitt liv. Jag är nu 26 och blev frisk i samnband med att jag bearbetade traumen men framför allt då jag träffade min första riktiga pijkvän för nästan två år sen. Är friskare än någonsin men märker att jag påverkas av bloggar/tidningar när det pratas om vikt och skönhet... Är helt återställd...har jag trott. Är deppig nu, har gått upp i vikt, känner mig meningslös. I och med detta har jag börjat tänka meroch mer på vikt. Börjat läsa anorexibloggar och bulimibloggar. Gör inget ätstörd i praktiken. Men längta efte svält. Ni som har varit friska ett tag -får ni dessa tankar? Hur hanterar ni dem?
Citera
2012-11-03, 04:40
Medlem
Ursäkta stavning. Är lite packad
Citera
2012-11-03, 09:15
Medlem
Jag har varit frisk i flera år nu, men är fortfarande periodvis osäker på hur jag ser ut och får slå bort begäret att vilja "reglera" mitt utseende genom att sluta äta. Jag har fortfarande perioder där jag äter dåligt, kanske en bit fisk och kokta grönsaker, och läser ofta näringsinnehåll för att se kalorier och räkna på vad jag ska få äta.

Nu för tiden tränar jag regelbundet och försöker ha en normalare energibalans genom det. Jag skulle med alla mått mätta kunna gå ner två-tre kilo, men det är inget som (no pun indented) äter upp mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in