Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
5120.
Okej! Jätte bra tips hjälper mig jätte mycket !
Har forskat massvis om gretsch och modellerna du nämnde nu idag och igår och blivit lite klokare men krävs mycket mer. har ingen som helst kunskap när det gäller "hollowbody"? gitarrer eller semiakustiska eller vad dom kallas, men har lärt mig pickups och humbuckersarna och var tone och mastervolume sitter och vad alla ton kontroller står för, sådant jag inte hade en susning om när jag var i musik affären och prov spelade.
5120 verkar oundvikligen var en bra gitarr efter att ha läst alla reviews about it, men är fortfarande intresserad av vad 5240 har att ge.
tänker gå ner till musikaffärn imorgon och om dom har dem hemma även provspela och få reda på mer, men hur mycket skiljer det sig i pris från 5120 och 5240 ? och vad kan jag räkna med att kunna få pruta ner till? killen i musikaffärn jag var på i lördags som inte är samma som jag ska till imorn ville ha 6700 för 5120. är det rimligt eller borde jag kunna pruta ner till 6000 - 5500 ? då jag även ska ha en lagom förstärkare till.
Sen undrar jag vad dom stora skillnaderna mellan 5120 och 5240 är? är det bridge och neck pickupsen ? allså humbucklerserna (mickarna) eller vad dom kallades? som är dom största skillnaderna?
Tacksam för alla goda tips och råd ! blir utan tvekan en 5120 - 5240 den kommande veckan, beror på hur mycket jag får det nerprutat och vilken jag trivs med bäst när jag provspelar som räknas.