Citat:
Ursprungligen postat av Poissa
Givetvis fel av mig! antog att alla visste vilken gitarr jag menade
http://www.youtube.com/watch?v=_m9tjR5to5Q
detta ljud med denna gitarren för 6000 . är det något att ha tror du ?
tack för tipsen om förstärkare och ljudet då är ja på det klara och hela lite bättre .
De gitarrer du kan utgå från att folk vet vilka de är är Les Paul och Strata och kanske även Telen. Folk som inte ens känner till dessa ska du inte ta emot råd från.
Det är viktigt att gitarren känns bra. Med andra ord ska du inte köpa den över nätet. Gå till en musikaffär och pröva. Kom också ihåg att två gitarrer av samma modell kan skilja sig åt. Eftersom du är nybörjare rekommenderar jag att du inte köper på en gång, utan testa vid olika tillfällen. Vid ett och samma tillfälle kan det vara bra att jämföra lite olika gitarrer, både för att höra ljudet och för att känna på dem.
Men som sagt så tycker jag att du ska satsa på Hagström! Jag har en Hagströmbas med oktavsträngar och är mycket nöjd.
Vad det gäller pris så är mitt tips att inte vara dumsnål. Om du köper din absolut första elgitarr och vill snåla så snåla riktigt rejält. Det finns elgitarrkit med stärkare för så lågt som 1000kr ibland. Detta är ju förstås skräp, men kan duga för att testa lite, och 1000kr är inte så jäkla mycket ändå. Om du däremot ska gå upp i pris skulle jag rekommendera att vara skeptisk till ett totalpris på under 7000kr. Visst, känns och låter det bra är det ju bara att köra, men för mig personligen ska det mycket till innan jag köper en gitarr för under 4000kr. De enda köp jag har ångrat är när jag har snålat.