Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-02, 22:58
Medlem
ChefRamsays avatar
Hej!

Hur kommer det sig att flashback inte har en forumsdel för IAmA?

För er som inte känner till IAmA så är det en 'forumsdel' på reddit där diverse poöitiker och andra svarar på frågor från resten av forumet.

Borde inte hela gangna forumet på ett positivt sätt om diverse politiker, kändisar och annat folk kom in?

Har det med att Flashback väger så tungt på annonymitet?

Ha en trevlig fredag!
Senast redigerad av ChefRamsay 2012-11-02 kl. 23:05.
Citera
2012-11-02, 23:42
Medlem
vixxs avatar
Dyker väl upp såna trådar titt som tätt här på fb, t ex. "Jag sitter på Kumla, fråga vad du vill." Problemet om man jämför reddit och fb så har ju reddit ett kommentatorsfält med up/downvote-system som gör frågor och svar mer överblickbara. Svaren på fb blir oftast gömda bland skitfrågorna som ingen är intresserad av.
Citera
2012-11-03, 00:39
Medlem
Joomlas avatar
Kul hade det väl varit om vi fått in lite politiker, kändisar m.m. men spontant känns det som att
a) hälften av alla trådarna hade utgjorts av troll
b) hälften av alla frågorna utgjorts av "tar du den i tvåan" och "luktar troll"
Jag kan inte heller tycka att intresset har varit så övervägande stort (dvs att det startats så många "jag är en ___, ställ era frågor"-trådar) att det behövs en dedikerad forumdel, så varför inte bara ta sådana trådar i Laidback?

Hur pass anonym man är väljer man själv, så det borde inte ha någon betydelse för hurvida det blir en IAmA-forumdel eller inte.
Senast redigerad av Joomla 2012-11-03 kl. 00:43.
Citera
2012-11-03, 00:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Lite för reddit över det hela.

Men det startas ju stup i kvarten "Jag är dittan och dattan ställ era frågor" trådar. Att hitta en 30 stycken lär inte vara speciellt svårt. Dock så dyker dessa allt som oftast upp i relaterade forum, där de får så att säga rätt mottagare, och det tycker jag är bra.
Citera
2012-11-03, 02:16
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag tror inte att det är optimalt att ha en forumdel för sådant. Det hade blivit för spretigt om Fredrik Reinfeldt, Mikael Persbrandt, Lars Vilks och Kim Källström hade haft sina trådar direkt efter varandra. Då är det bättre om de trådarna istället tas i respektive forum. I mina exempel forum för politik, film, yttrandefrihet eller konst samt fotboll.

Egentligen har de ju möjlighet att göra precis detta redan idag. Statsministern registrerar kontot "Fredrik.Reinfeldt" och inkluderar i sin TS information (typ en bild på sig själv där han håller en handskriven skylt där det står "FLASHBACK") som ingen annan kan leverera. Därefter kan han diskutera i egenskap av den officielle personen Fredrik Reinfeldt, statsminister. En fullösning, men den funkar.
Citera
2012-11-03, 05:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det hade blivit för spretigt om Fredrik Reinfeldt, Mikael Persbrandt, Lars Vilks och Kim Källström hade haft sina trådar direkt efter varandra.
Finns det någon som på fullt allvar tror att dessa personer skulle ha trådar på Flashback även om det fanns en IAmA-del? Allvarligt?
Citera
2012-11-03, 09:20
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Finns det någon som på fullt allvar tror att dessa personer skulle ha trådar på Flashback även om det fanns en IAmA-del? Allvarligt?

Det finns ett gäng ungdomspolitiker som har varit aktiva i trådar i Politik inrikes.
Citera
2012-11-03, 10:54
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Det finns ett gäng ungdomspolitiker som har varit aktiva i trådar i Politik inrikes.
SSU har ju "hotat" med att "ta debatten" på flera hatforum, detta inberäknat, den 25:e.
Jag hoppas att ni har bunkrat upp med öl och tilltugg.
Citera
2012-11-03, 11:33
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
SSU har ju "hotat" med att "ta debatten" på flera hatforum, detta inberäknat, den 25:e.
Jag hoppas att ni har bunkrat upp med öl och tilltugg.

Jag tror tyvärr inte på att SSU kommer medföra något genom deras påstådda aktion. Men Adam Cweiman, Hanif Bali och en sverigedemokrat har diskuterat här under sina riktiga namn. Såvitt jag vet pekade inget heller på att det inte skulle vara dem. Förhoppningsvis kommer framtida politiker (som är unga idag) inse att det faktiskt finns mycket att hämta genom att vara aktiv i diskussionerna här på Flashback.
Citera
2012-11-03, 16:09
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag tror inte att det är optimalt att ha en forumdel för sådant. Det hade blivit för spretigt om Fredrik Reinfeldt, Mikael Persbrandt, Lars Vilks och Kim Källström hade haft sina trådar direkt efter varandra. Då är det bättre om de trådarna istället tas i respektive forum. I mina exempel forum för politik, film, yttrandefrihet eller konst samt fotboll.

Egentligen har de ju möjlighet att göra precis detta redan idag. Statsministern registrerar kontot "Fredrik.Reinfeldt" och inkluderar i sin TS information (typ en bild på sig själv där han håller en handskriven skylt där det står "FLASHBACK") som ingen annan kan leverera. Därefter kan han diskutera i egenskap av den officielle personen Fredrik Reinfeldt, statsminister. En fullösning, men den funkar.

Gällande bild som ingen annan kan leverera, ja det är ju så det funkar i andra forum eller liknande som Reddit där Obama körde en grej för inte alls länge sedan. Tänk om konung eller statsminister vågar göra det. Visar ju bara på att man i USA har lite annan inställning till yttrandefrihet.
Citera
2012-11-03, 20:18
Medlem
ChefRamsays avatar
Några fler moderatorer/administratorer som känner sig manade att besvara?
Citera
2012-11-03, 20:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Det är ju inte på långt när samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in