2012-11-02, 20:40
Medlem
likeabawzs avatar
Kenlie Tiggeman fick höra att att hon var för tjock för att flyga och stämde Southwest Airlines.

Nu har domstolen gått på flygbolagets linje efter att Tiggerman missat en deadline – men i Sverige känns inte debatten igen.

– Det är inget problem över huvud taget hos oss, säger SAS.

Citat:
Den passagerare som inte ryms mellan armstöden måste köpa två biljetter, något Tiggerman inte motsatte sig. Det var i stället behandlingen av henne som hon uppfattade som förnedrande.
Men nu har en domstol i New Orleans avslagit hennes stämningsansökan och gett flygbolaget rätt i frågan.

Vad tycker ni? Blev hon korrekt behandlad? Borde stämningen blivit avslagen?

Själv känner jag viss förståelse för bolaget då hon är tillräckligt fet för att ta upp 2 platser. Viss förståelse måste man ju ha för personerna som kommer sitta vid sidan om henne pressade likt sillar.

Länk till artikeln;

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article15705604.ab
Citera
2012-11-02, 21:59
Medlem
Draup.s avatar
Vart hon än skulle så skulle hon inte flugit dit - hon skulle promenerat! Hint från flygbolaget kanske

Det är absolut rätt att neka enormt överviktiga individer. Varje flygbolag har rätt att bestämma vilka de tar ombord, det är en fråga om säkerhet och genomförbarhet.

Det finns ingen anledning till att vara så fet. Jag vet att vissa kan ha problem med div. körtlar, enzymer och hormoner som gör att de lätt bygger fett. Men då håller man kosten därefter och svullar inte i sig en hink KFC i ren frustration.

Jag själv har lätt att lägga på mig men är inte fet, hur har jag lyckats med det? Extremt sparsamt med onyttigheter och snabba kolhydrater + motion - såklart.

Samhället ska inte forma sig efter osunda beteenden.
Citera
2012-11-03, 10:38
Medlem
KiaWs avatar
Inget brott begånget.
Provar flytta till Juridik så får moderatorerna där avgöra trådens öde.

Aktuella brott och kriminalfall --> Juridik
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in