Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-02, 19:04
Medlem
Skaffade en usb hårddisk och kopplade in den i macbooken. Direkt kom det upp någon rutan från time machine. Råkade dock klicka på något som gjorde att hårddisken raderades. (Ny disk så ingen data i)

Nu till problemet:
När jag kopplar in den i PC:n så dyker det bara upp ett notifikationsfält om att en usb-device har kopplats in. Går jag in under "Den här datorn" så kommer jag inte åt disken.

Tacksam för svar.
Citera
2012-11-02, 19:07
Medlem
tzjs avatar
Om du har den externa hårddisken till Time machine-backuper, så är den isf formaterad till Mac OS Extended. Det kan inte windows läsa.
Citera
2012-11-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om du har den externa hårddisken till Time machine-backuper, så är den isf formaterad till Mac OS Extended. Det kan inte windows läsa.

Går det att lösa?
Citera
2012-11-02, 19:15
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Går det att lösa?

Ja visst.

Själv så har jag en extern hårddisk med två partitioner på. En partition i formatet Mac OS Extended för backuper, och en partition i formatet FAT32 så jag kan köra den i både windows och Mac OS.

Med FAT32 kan du inte hantera filer större än 4 GB, men jag har aldrig filer i den storleken ändå.

Formaterar gör du i macen med hjälp av verktygsprogrammet Skivverktyg.
Citera
2012-11-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ja visst.

Själv så har jag en extern hårddisk med två partitioner på. En partition i formatet Mac OS Extended för backuper, och en partition i formatet FAT32 så jag kan köra den i både windows och Mac OS.

Med FAT32 kan du inte hantera filer större än 4 GB, men jag har aldrig filer i den storleken ändå.

Formaterar gör du i macen med hjälp av verktygsprogrammet Skivverktyg.

Ahh nu löste det sig. Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in