2012-11-02, 13:59
Medlem
Kodanss avatar
Köpte en Thor Mode v.2 http://cdon.se/hemelektronik/thor_mo..._w7hp-21169453

Första spelet jag laddade ner var Max Payne 3. det gick helt utan problem, var aldrig ett enda fel.

Laddade sedan ned Euro truck 2, och det fungerar precis som det ska, hinner köra en leverans grafiken flyter på, högsta möjliga ofc.
Men sedan när jag kommer in i "paus" menyn eller hur man ska säga, så fryser spelet, och det kommer vita pixlar tror jag kan ska säga över skärmen, och ibland går datorn i viloläge, och ibland går den bara ut på skrivbordet och jag kommer inte in igen.

Ett par gånger säger även windows något i stil med att grafikkortet har återställts eller liknande.

Detta händer även i Nfs most wanted.

Jag menar . datorn jag har borde väl ändå klara av dessa spel utan problem? och varför fungerar det klockrent medans jag spelar, och då vill jag även mena att största påfrestelse för datorn sker under själva spelandet, och inte i pausmenyn..
Citera
2012-11-02, 14:07
Medlem
Aberaths avatar
Kollat så du har senaste grafikdrivrutinerna?
Citera
2012-11-02, 14:09
Medlem
Kodanss avatar
Jo, jag vill minnas att jag laddade ner det samma dag jag fick datorn.
Citera
2012-11-02, 22:58
Medlem
TorrentLovers avatar
Skulle tippa på att det antingen är grafikkortsdrivrutinerna eller grafikkortet själv som inte fungerar som det ska.
Citera
2012-11-03, 07:40
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2012-11-03, 11:34
Medlem
Kodanss avatar
Jo jag fick tidigare ett meddelande när jag startade datorn "nvcpl.dll" fungerar inte eller liknande. Installerade om grafikrutinen och det försvann. Ska testa ikväll om det blivit något bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in