Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Har du lust att dela med dig hur? Kan inte komma på något direkt scenario där detta skulle funka på rak arm.
Mvh
Ledsen för sent svar! Inga konstigheter dock! Skaffade shell på burkarna mha lämplig exploit och sedan leta fram config-filen för MySQL där user/pass ligger (kommer inte på rak arm ihåg vad standardnamnet på config-filen är) Med user/pass tyckte jag att det enklaste sättet att dumpa DB'n på var att använda SQLYog. Bara att ansluta och ladda ner...
Detta är ett antal år sedan, och minnet sviker... Kommer ihåg att det blev vanligare och vanligare att anslutningen till databaserna oftare och oftare begränsades till vissa IP-ranges.
Funkade naturligtvis bara på MySQL, men det kändes inte som någon större begränsning...
Massor med gamla DB'er ligger och samlar damm, mestadels från porrsiter. Dessa knäckte jag oftast semi-manuellt med vanliga script exploits (scannade oftast med triton och med modifierade HAS). Annars mest mha scanstros för FxP scenen, men detta är numera ett passerat kapitel för mig, hackar inte alls idag... Kul dock att hålla sig lite informerad om vad som pågår...