2012-11-02, 10:42
Medlem
Köp ett kontantkort alt, telefonkort. Ring dem och ta reda på vad deras säkerhet inom IT heter. Skicka brevet till honom personligen. Då kan den personen ta cred för allt och förändringarna kommer att ske. Alternativt skicka och hoppas att personen som tar emot det bryr sig överhuvudtaget om det du meddelat eller ens förstår det du skickat.
Citera
2012-11-02, 10:47
Medlem
Säg att du jobbar med att förbättra säkerheten på webbsidor och att du kan försöka hacka deras sida för att bevisa att det går, med deras tillåtelse såklart.
När du hackat dig in så vill dom säkert åtgärda det här och då kan du göra det för en slant

Bara en tanke från mig.
Citera
2012-11-02, 10:49
Medlem
ganglere2s avatar
Anonym e-post.
Citera
2012-11-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Anonym e-post.

Ja det blir som sagt ett mail via tormail till dom.
Citera
2012-11-02, 11:15
Medlem
Håll oss gärna uppdaterade om hur de reagerar!
Citera
2012-11-02, 11:34
Medlem
Gör som friskluft säger!
Citera
2012-11-02, 11:36
Medlem
Varför sitter du och hackar gratis?

Måste ju vara mängder med företag som betalar för att bli hackade.

Jag hade bara skitit i allt, finns ju ingen uppsida alls att delge info i det här läget.
Citera
2012-11-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekiekipartang
Köp ett kontantkort alt, telefonkort. Ring dem och ta reda på vad deras säkerhet inom IT heter. Skicka brevet till honom personligen. Då kan den personen ta cred för allt och förändringarna kommer att ske. Alternativt skicka och hoppas att personen som tar emot det bryr sig överhuvudtaget om det du meddelat eller ens förstår det du skickat.

Jag tycker detta låter väldigt vettigt. Speciellt med tanke på att det inte verkar som du är ute efter cred eller pengar. Tror också det ökar chansen att inte bli anmäld.
Citera
2012-11-02, 12:03
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Varför sitter du och hackar gratis?

Måste ju vara mängder med företag som betalar för att bli hackade.

Jag hade bara skitit i allt, finns ju ingen uppsida alls att delge info i det här läget.
Vad sägs om solidaritet?
Citera
2012-11-02, 12:54
Medlem
svampdamps avatar
TS är antingen dum i huvudet eller ute efter ryggdunkar. Om du har gjort det du gjort är det förvånande att du inte klarar av att resonera dig fram till ett annonymt sätt att kontakta ägaren på.

Jag vet inte vad jag ska tro.
Citera
2012-11-02, 13:09
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
TS är antingen dum i huvudet eller ute efter ryggdunkar. Om du har gjort det du gjort är det förvånande att du inte klarar av att resonera dig fram till ett annonymt sätt att kontakta ägaren på.

Jag vet inte vad jag ska tro.

Du har inte förstått vad TS frågade efter eller?
Citera
2012-11-02, 13:13
Bannlyst
it säk som hobby och frågar hur man skickat ett anonymt mail

Det är väl förfan bara att skapa ett vanligt mailkonto, så har jag gjort, jag har ett par stycken och här är jag 10 år senare utan att ha åkt fast

Men till skillnad från du så har ja tjänat en del pengar, så om du är smart så försök sälja dumpen till något konkurerande företag jag lovar att du kan få en slant för det , med lite tur en hel månadslön för en vanlig svensson.

Skicka dumpar över Tor mail är som att posta dem här om det va d du tänkte göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in