2012-11-01, 16:51
Medlem
Att tjejer slåss blir allt vanligare, hörde på radion för ett tag sedan om två tjejer som hade andra för att få slåss. Dom hade slagit ner massvis med människor, både tjejer, killar och gubbar. Tjejerna var bara 15 år och hade lagt av med våld. Det betyder ju att dom var yngre än 15 när dom slog ner folk och dom måste hållit på ett tag för den ena hade 75 anmälningar på sig och den andra 80.
Man kan ju undra hur ungen en tjej kan vara och klara av att spöa upp en gubbe?
Citera
2012-11-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mani49
Att tjejer slåss blir allt vanligare, hörde på radion för ett tag sedan om två tjejer som hade andra för att få slåss. Dom hade slagit ner massvis med människor, både tjejer, killar och gubbar. Tjejerna var bara 15 år och hade lagt av med våld. Det betyder ju att dom var yngre än 15 när dom slog ner folk och dom måste hållit på ett tag för den ena hade 75 anmälningar på sig och den andra 80.
Man kan ju undra hur ungen en tjej kan vara och klara av att spöa upp en gubbe?
Du kanske ska ta det som sa med en stor näve salt.
Citera
2012-11-01, 19:41
Medlem
Du kan lyssna själv, det är ett äldre inlägg än jag trodde det var men det låter inte som om dom sitter och skryter. Här är länken.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1602&artikel=4905009
Citera
2012-11-02, 08:27
Medlem
pellepoliss avatar
Att tjejer inte kan slåss och att en kille med automatik skulle vinna en fight mot en tjej är inget annat än gamla myter. Har bevittnat slagsmål mellan tjejer och. Slagsmål mellan tjej och kille flera gånger. Jag skulle säga att tjejer slåss med en viss hysteri och snabbhet som är svår att möta för en random kille.

Givetvis är allt individuellt, men att det finns tjejer som slåss ordentligt, det vet jag. Att tjejer ska vara fredade bara för att de är tjejer blir jobbigt den dagen en kille stöter på en tjej som kan slåss.
Citera
2012-11-02, 12:48
Medlem
BreehcNicdolls avatar
Jag undrar om det kommer att bli någonting i stil med Storbritanniens suffragettrörelse av det här. Man kan ju alltid hoppas.
Citera
2012-11-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Att tjejer inte kan slåss och att en kille med automatik skulle vinna en fight mot en tjej är inget annat än gamla myter. Har bevittnat slagsmål mellan tjejer och. Slagsmål mellan tjej och kille flera gånger. Jag skulle säga att tjejer slåss med en viss hysteri och snabbhet som är svår att möta för en random kille.

Givetvis är allt individuellt, men att det finns tjejer som slåss ordentligt, det vet jag. Att tjejer ska vara fredade bara för att de är tjejer blir jobbigt den dagen en kille stöter på en tjej som kan slåss.

Tjejerna i radiosnutten var ju väldigt unga och hade 75 respektive 80 anmälningar på sig. För att få så många anmälningar på sig så måste man ju hålla på ett tag. Om man får en anmälan i veckan så tar det ju ett och ett halvt år och jag upplever en anmälan i veckan som väldigt mycket, dom måste ha varit igång och slagits redan i tolv års ålder. Troligtvis är alla anmälningar inte våldbrott utan även stölder och dylikt, men dom har troligtvis även begått brott som inte blivit anmälda, mörkertalet är nog ganska stort.
Om man som kille typ 20+ får spö av en tjej så är nog sannolikheten inte så stor at man anmäler, framförallt inte om tjejen är väldigt ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in