Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-01, 12:54
  #1
Medlem
Meeis avatar
Hejsan alla,

Håller för närvarande på med ett exjobb om kollektivtrafik och det handlar framförallt om hur vi söker våra resor genom internet och appar. Därför tänkte jag att det kunde vara roligt att höra från andra vad dom tycker saknas eller skulle kunna förbättras för att man lätt ska kunna planera sina resor inom stad och län.

Det är väldigt korta frågor och jag vill helst bara få en överblick på hur folk använder sina appar (om dom använder det) och om det finns några förbättringar, är tacksam för alla svar jag kan få.

- Du använder dig av en app.

1) Vilken app använder du?

2) Vad använder du appen mest till? söka resor? Kolla tidtabeller? Annat?

3) Något du tycker saknas eller skulle kunna förbättras? I så fall vad?

- Du använder dig inte av en app.

1) Något speciell funktion som skulle kunna få dig att använda en app?
Citera
2012-11-01, 13:30
  #2
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Hejsan alla,

Håller för närvarande på med ett exjobb om kollektivtrafik och det handlar framförallt om hur vi söker våra resor genom internet och appar. Därför tänkte jag att det kunde vara roligt att höra från andra vad dom tycker saknas eller skulle kunna förbättras för att man lätt ska kunna planera sina resor inom stad och län.

Det är väldigt korta frågor och jag vill helst bara få en överblick på hur folk använder sina appar (om dom använder det) och om det finns några förbättringar, är tacksam för alla svar jag kan få.

- Du använder dig av en app.

1) Vilken app använder du?

2) Vad använder du appen mest till? söka resor? Kolla tidtabeller? Annat?

3) Något du tycker saknas eller skulle kunna förbättras? I så fall vad?


1. Västtrafiks.

2. Söka när nästa buss/spårvagn går från en viss hållplats.

3. Inget jag tyvärr kommer på nu!
Citera
2012-11-01, 13:36
  #3
Medlem
hakkemans avatar
Citat:
- Du använder dig inte av en app.

1) Något speciell funktion som skulle kunna få dig att använda en app?

Bara om den är smidig. Jag klarar mig bra på SL:s mobilsida där man lätt kan söka resvägar och tider. Skulle kunna tänka mig en app lik den fast det spelar ingen större roll för mig.
Citera
2012-11-01, 13:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Hejsan alla,
- Du använder dig inte av en app.

1) Något speciell funktion som skulle kunna få dig att använda en app?
Nej p.g.a. gammal mobil.
Citera
2012-11-02, 08:40
  #5
Medlem
Meeis avatar
Tack så mycket för svaren än så länge
Citera
2012-11-02, 14:31
  #6
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Hejsan alla,

Håller för närvarande på med ett exjobb om kollektivtrafik och det handlar framförallt om hur vi söker våra resor genom internet och appar. Därför tänkte jag att det kunde vara roligt att höra från andra vad dom tycker saknas eller skulle kunna förbättras för att man lätt ska kunna planera sina resor inom stad och län.

Det är väldigt korta frågor och jag vill helst bara få en överblick på hur folk använder sina appar (om dom använder det) och om det finns några förbättringar, är tacksam för alla svar jag kan få.

- Du använder dig av en app.

1) Vilken app använder du?

2) Vad använder du appen mest till? söka resor? Kolla tidtabeller? Annat?

3) Något du tycker saknas eller skulle kunna förbättras? I så fall vad?

1) Stockholm Travelling
2) Reseplaneraren
3) Nja den är nog ganska fullkomlig för sitt syfte. Det enda jag har tänkt på är information om vilken sida av tåget man bör sitta på för att komma till rätt uppgång.
Citera
2012-11-05, 02:09
  #7
Medlem
1) Västmanlands Lokaltrafik (VL)

2) Kollar när bussarna går.

3) Appen visar oftast fel antal minuter när bussen är tidig/sen så koppla ihop appen med bussens GPS system så man kan se exakt vart bussen är vore något.
Citera
2012-11-11, 05:30
  #8
Medlem
TeenageFanclubs avatar
1) Vilken app använder du?
Jag använder mobitime,

2) Vad använder du appen mest till? söka resor? Kolla tidtabeller? Annat?
Kolla tidtabeller och söka i karta om jag inte vet vart jag ska nånstans.

3) Något du tycker saknas eller skulle kunna förbättras? I så fall vad?
Kanske att man skulle kunna köpa resor från appen. Tio resor på en gång och sen aktiveras en resa när man öppnar den och försvinner när tiden har gått ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback