2012-11-01, 02:07
Medlem
hej
jag undrar om man kan ta lån på bank men i värsta fall sms lån?
dom räknar inte studielån som inkomst tror jag.

nån som vet?
Citera
2012-11-01, 02:36
Medlem
SirRandoms avatar
nej studielån är ett lån så om du inte har någon annan inkomst så blir det svårt att få ett lån
Citera
2012-11-01, 02:59
Medlem
Vad du än gör, så ta inte sms-lån. Sämsta tänkbara räntan.
Citera
2012-11-01, 10:43
Medlem
någon som vet

Citat:
Ursprungligen postat av SirRandom
nej studielån är ett lån så om du inte har någon annan inkomst så blir det svårt att få ett lån
misstänkte det
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb
Vad du än gör, så ta inte sms-lån. Sämsta tänkbara räntan.
jag vet att det är dålig ränta men jag behöver pengar snabbt och kan betala tillbaks utan problem.
har inte tillgång till mina tillgångar.
nån som har en sms lån sida som inte är för svår att få lån på?
Senast redigerad av conny-kaka 2012-11-01 kl. 10:44. Anledning: glömsk
Citera
2012-11-01, 11:56
Medlem
Åtminstone SEB har ju ett studentlån på max 25.000, om de kräver en taxerad inkomst vet jag inte.
Talar vi om summor på 5-10.000 så borde du som student kunna få ett kreditkort hos din bank.

SMS-lån som är lätta, jodå det finns men det brukar krävas att du har en taxerad inkomst om du tänker dig mer än en tusenlapp.
Citera
2012-11-01, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilng
Åtminstone SEB har ju ett studentlån på max 25.000, om de kräver en taxerad inkomst vet jag inte.
Talar vi om summor på 5-10.000 så borde du som student kunna få ett kreditkort hos din bank.

SMS-lån som är lätta, jodå det finns men det brukar krävas att du har en taxerad inkomst om du tänker dig mer än en tusenlapp.
Jag har handelsbanken så jag har kollat med dom nu.
sms lån verkar kört och inte det bästa alternativet.
Citera
2012-11-01, 13:19
Medlem
Fris avatar
När jag studerade så erbjöd en storbank 25 000 kr kredit på Visakortet till studenter, som jag tog. Kolla runt ifall det finns nånting liknande nu, men låna inte mer än du behöver,m an bara slösar bort resten...

SMS-långivarna erbjuder ibland RÄNTEFRIA lån på 500 eller 1000 kr en månad. Men se till att du tjänar in så att du kan betala tillbaka det då, för de vet mycket väl att de allra flesta inte gör det, utan förlänger, och t.o.m. utökar lånet, till ohyggliga 30% eller så per MÅNAD! Men det kan vara en liten paniklösning för den som är hårt disciplinerad och kan räkna procent på procent.
Citera
2012-11-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
När jag studerade så erbjöd en storbank 25 000 kr kredit på Visakortet till studenter, som jag tog. Kolla runt ifall det finns nånting liknande nu, men låna inte mer än du behöver,m an bara slösar bort resten...

vilken bank är det?
hittade en sms lne sida som heter okmoney som gick att låna av men kändes som det skulle bli dyrt.
Citera
2012-11-02, 03:08
Medlem
Nu är det skillnad på student och student.

Om du studerar på gymnasialnivå så är det i princip omöjligt att få lån om du inte har någon bankkontakt alternativt kan styrka inkomst.

Om du däremot studerar på högskolan så bör det inte vara lika svårt.

Smslån bör inte heller vara omöjligt oavsett vad du studerar, men det rekommenderar jag verkligen inte. Googla på vilka som erbjuder och testa ansök om lån, inte svårare än så. I värsta fall får du ett nej.
Citera
2012-11-02, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Nu är det skillnad på student och student.

Om du studerar på gymnasialnivå så är det i princip omöjligt att få lån om du inte har någon bankkontakt alternativt kan styrka inkomst.

Om du däremot studerar på högskolan så bör det inte vara lika svårt.

Smslån bör inte heller vara omöjligt oavsett vad du studerar, men det rekommenderar jag verkligen inte. Googla på vilka som erbjuder och testa ansök om lån, inte svårare än så. I värsta fall får du ett nej.
jag studerar inte på gymnasie nivå. jag hittade trustbuddy.com
någon med erfarenhet?
vart är alla dessa männsiskor som fastnar i sms låne träsket när man behöver dom?
Citera
2012-11-02, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
jag studerar inte på gymnasie nivå. jag hittade trustbuddy.com
någon med erfarenhet?
vart är alla dessa männsiskor som fastnar i sms låne träsket när man behöver dom?

Verkar som en stabil sida, ingen ränta om du betalar tillbaka lånet inom 14 dagar!
Citera
2012-11-02, 21:10
Medlem
TrustBuddy har alltid funkat fint för mig. Tar kreditupplysning via CreditSafe, dvs ingen mer än du ser att en upplysning har tagits.
Vet inte vad de har för inkomstkrav men de verkar hyfsat lätta att få lån hos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in