2012-10-31, 23:05
Medlem
Hej Flashback. Skapade just den här profilen som jag förmodligen bara kommer att använda för den här tråden.

Lite bakgrund om mig
25-30 år
Uppvuxen i övermedelklass
Akademiker
Har många vänner
Haft flertalet (Normalvärdet) av sex partners, men bara ett par seriöst förhållanden
Dricker 1-2 gånger i Veckan

Det där var väll kort om mig. Nu till mitt problem, det är så att jag undrar om jag behöver söka hjälp. Jag mår ofta ganska bra, men när jag säger att jag mår bra så är det inte "lalala" glad, utan jag mår väll som varje vanlig Svensson gör i Sverige tänker jag.

Mitt problem är att då och då så kommer satan smygande på och jag känner mig väldigt låg, ibland har jag tänkt hur skönt det skulle vara att ta livet av sig, jag vet dock att jag inte skulle göra detta med anledningen av min mor. Hon har redan varit igenom helvetet att förlora sin make (min farsa) och jag kommer ihåg ifrån begravningen när min farmor sa att "Det värsta en förälder kan göra är att se begravningen av sitt barn".

Jag är inte direkt suicidal, utan jag antar att jag är något deprimerad över fan vet vad. Jag brukar ibland prata med vänner om hur jag mår, men dock så tror jag att jag håller tillbaka på det värsta, och ger dem en form av light variant av det hela, då ett par av dem har sina egna problem och jag vill inte belasta dem med mina.

Så min fråga är kanske lätt men samtidigt svår, hur kan jag få tillbaka den där riktiga glädjen i mitt liv som jag har saknat de senaste 2-3 åren? Alltså, hur ska jag finna ett nöje i vardagen? För just nu den större delen av mitt liv grått och tråkigt. Sen är jag väldigt lycklig till och från.

Jag antar att det är fel i mina rutiner eller i mitt yrke, men jag vet inte om jag har orkar med att byta efter att jag spenderat intensiva år i min utbildning som många skulle slåss för att få.

Det jag är ute efter är hur jag kan må bättre, för om jag mår sämre så blir det väll att ta sig till en psykolog antar jag.
Citera
2012-10-31, 23:52
Medlem
prata och prata.
vill inte rekommendera medicin men om du ska prova nån så buspiron.
Citera
2012-11-01, 00:56
Medlem
prmanentwacks avatar
Jag är likadan när det kommer till tänket "han har sina egna problem så jag vill inte belasta honom med mina". Låt polarn prata ut om sina problem och prata ut om dina egna, ni kanske kan hjälpa varandra att må bättre?

Jag tror folk går runt och mår dåligt på insidan, i onödan, för att det ska se bra ut på utsidan.

Jag är som sagt likadan, men skitsamma, nu ska vi snacka om dina problem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in