Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-31, 20:30
Medlem
Var just och fick dizapam alprazolam och sumial utskrivet av en spansk läkare.
Det jag ville ha var stesolid/diazepam och xanor/alprazolam samt inderal antar att detta är sumial men hittar ingen info.. Läkarens engelska var väldigt dålig och min spanska värre..

Så är det någon som vet vad sumial är för något?

Såg nu att det står propranolol under sumial vilket är inderal?

Någon som vet?

Förövrigt har jag aldrig i hela mitt liv fått så mycket utskrivet med så lite jobb förut.. Gick in till läkaren och lämnade en lista på vad jag ville ha och fick exact det.. 1mg xanor 10mg stes och 10mgs sumial.. Tog kanske 5-10min

Gillar detta land
Citera
2012-10-31, 20:33
Medlem
b0gfettos avatar
Inderal innehåller Propranolol, ja.
Citera
2012-10-31, 21:43
Medlem
Hej!

Bor själv i Madrid, inte svårt att få tag på droger eller få utskrivet medicin precis!
Citera
2012-10-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Inderal innehåller Propranolol, ja.

Låter underbart.. Pluggar förnärvarande i en stad i spanien och det är alltid riktigt gött att ha benso och betablockerare tillhands om det är något jobbigt framträdande osv..

Ett tips till er som vill ha saker utskrivna då ni är nere i spanien eller något annat ganska liberalt land är att boka in ett läkar besök så snart som möjligt säga att ni pluggar här och har förut haft diverse benso du gillar utskrivet i hemlandet. Detta kan dom inte kolla upp och du får allt du vill utskrivet så länge du inte överdriver för mycket och är trovärdig samt inte ser ut som en pundare...

Då du fått recept så är det helt lagligt att ta hem till Sverige igen!

Mycket nöje!
Citera
2012-10-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjukesvensken
Hej!

Bor själv i Madrid, inte svårt att få tag på droger eller få utskrivet medicin precis!

Gick till en början bara runt på diverse apotek fick enbart tramadol och kodein-ibuprofen mix utan recept och inte alla gånger det gick heller... Skulle säga 4/10 apotek som det funkade på.. Tyckte det var för tidskrävande och för jobbigt att gå runt i timmar och leta... Samt den där konstiga stämningen som inträffar då dom säg blankt nej...

Men läkare rekommenderas inte alls lika hårda med att skriva ut roligare saker här som i regniga Sverige..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in