2012-10-31, 16:12
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Ja hur fan tänker ni feminister som säger så igentligen? Jag har läst ett flertal som utrycker sig såhär:
Nämligen att det är eran tur att bestämma och styra världen.
Männen har haft sin tur, nu är det eran tur att bestämma och ha makt.
Fattar inte ni extrem-feminister att ni skjuter er själva i foten av såna korkade uttalanden?
Tror ni att ni kommer få mer makt och att framför allt män vid maktpositioner vill dela med sig av sin makt när ni uttrycker er på det sättet?
Självklart gör detta att männen tänker ge MINDRE makt till er om eran ståndpunkt ändå är att det är eran tur att bli härskare och diktatorer över världen.

Läs nu att jag pratar om feminister som skriver såhär och INTE kvinnor i allmänhet
Citera
2012-10-31, 16:17
Medlem
usb3s avatar
All forskning pekar på att kvinnorna kommer att ta över majoriteten av maktpositionerna i samhället...
Citera
2012-10-31, 16:23
Medlem
Blattebruds avatar
Den dagen kvinnorna tar över världen blir världen nog helt förstörd. Ja tack till fler manliga chefer men inte det motsatta. Kan inte tänka mig hur jag skulle komma överens med min chef om han vore kvinna, uschdå!
Citera
2012-10-31, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ja hur fan tänker ni feminister som säger så igentligen? Jag har läst ett flertal som utrycker sig såhär:
Nämligen att det är eran tur att bestämma och styra världen.
Männen har haft sin tur, nu är det eran tur att bestämma och ha makt.
Fattar inte ni extrem-feminister att ni skjuter er själva i foten av såna korkade uttalanden?
Tror ni att ni kommer få mer makt och att framför allt män vid maktpositioner vill dela med sig av sin makt när ni uttrycker er på det sättet?
Självklart gör detta att männen tänker ge MINDRE makt till er om eran ståndpunkt ändå är att det är eran tur att bli härskare och diktatorer över världen.

Läs nu att jag pratar om feminister som skriver såhär och INTE kvinnor i allmänhet

finns det verkligen sådana människor, världen skulle nog bli mer human om detta hände men vi skulle nog också bli mer rädda för fakta än var vi är idag!
Citera
2012-10-31, 17:21
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namemelater
finns det verkligen sådana människor, världen skulle nog bli mer human om detta hände men vi skulle nog också bli mer rädda för fakta än var vi är idag!

Va?
Citera
2012-10-31, 17:21
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
All forskning pekar på att kvinnorna kommer att ta över majoriteten av maktpositionerna i samhället...

Har du läst all forskning?
Citera
2012-10-31, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud
Den dagen kvinnorna tar över världen blir världen nog helt förstörd. Ja tack till fler manliga chefer men inte det motsatta. Kan inte tänka mig hur jag skulle komma överens med min chef om han vore kvinna, uschdå!

Får jag fråga dig varför du inte kan tänka dig det?
Citera
2012-10-31, 17:28
Medlem
FBMinchias avatar
De härskar ju redan nu.
Tänk på att de sitter på en guldgruva. Hur mycket mer makt behöver de?

Jag är fullständigt övertygad om att de har exakt så mycket makt de vill ha, annars har de påtryckningsmedel som heter duga.
Detta kanske inte gäller vissa missanpassade individer inom feministrörelsen som har utseendet och attityden emot sig, men det stora flertalet är nöjda.

Om denna tes inte stämmer, så skulle horköpslagstiftningen aldrig gått igenom, eftersom det inte finns speciellt många metrosexuella hen bland manliga politiker.
Citera
2012-10-31, 17:33
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
De härskar ju redan nu.
Tänk på att de sitter på en guldgruva. Hur mycket mer makt behöver de?

Jag är fullständigt övertygad om att de har exakt så mycket makt de vill ha, annars har de påtryckningsmedel som heter duga.
Detta kanske inte gäller vissa missanpassade individer inom feministrörelsen som har utseendet och attityden emot sig, men det stora flertalet är nöjda.

Om denna tes inte stämmer, så skulle horköpslagstiftningen aldrig gått igenom, eftersom det inte finns speciellt många metrosexuella hen bland manliga politiker.

Nej, i grund och botten är det fortfarande män som styr denna världen.
Hur många kvinnliga politiker runt om i världen ser du som verkligen har mycket att säga till om?
Inte så många.
Tillochmed när det ges förmåner till kvinnor så är det för det mesta en man som tar det avgörande beslutet.
Så att säga att dom redan härskar vet jag inte om jag köper
Citera
2012-10-31, 17:34
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetLullaby
Får jag fråga dig varför du inte kan tänka dig det?
En kvinna kan ju inte ens kontrollera en hund, är ju snarare hunden som är ute och promenerar med kvinnan än tvärtom, så hur ska kvinnor kunna kontrollera världen?

Nä inga kvinnor i chefspositioner, det är inte alls bra när kvinnor får sådant inflytande. Inte bra alls.
Citera
2012-10-31, 17:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Nej, i grund och botten är det fortfarande män som styr denna världen.
Hur många kvinnliga politiker runt om i världen ser du som verkligen har mycket att säga till om?
Inte så många.
Tillochmed när det ges förmåner till kvinnor så är det för det mesta en man som tar det avgörande beslutet.
Så att säga att dom redan härskar vet jag inte om jag köper
Om FBMinchias teori är riktig så behöver inte kvinnor vara politiker, eftersom kvinnorna styr männen -- dvs politikerna - i alla fall.

Kvinnorna behöver bara luta sig tillbaka, se till att få det de vill - men inte bli så makthungriga att ni fattar hur jäkla manipulerade och styrda ni är....

... ser man till väst så ....
Citera
2012-10-31, 17:38
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
En kvinna kan ju inte ens kontrollera en hund, är ju snarare hunden som är ute och promenerar med kvinnan än tvärtom, så hur ska kvinnor kunna kontrollera världen?

Nä inga kvinnor i chefspositioner, det är inte alls bra när kvinnor får sådant inflytande. Inte bra alls.
Jag vet inte riktigt om jag vill att denna tråden ska proppas med massa flashbackare som skriver om hur kvinnor suger på allt och är värdelösa som chefer just för att dom är kvinnor.

Men jag kan inte hindra folk från att skriva här så jag kan bara påpeka att jag trådstartaren inte håller med dessa kvinnohatare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in