2012-10-31, 15:21
Medlem
Hallå alla flachbackpeople, har lite frågor!

Jag har för närvarande en låneskuld på ca 54 000, privatlån som jag köpte min nuvarande lägenhet för, nu vill jag även ta ett bolån till en liten kåk, kan man låna när man lånar? lånet jag har är registrerad som övrigt då beloppet var för litet att ta som ett bolån, kan man ta ett bolån på 85 % utav kostaden på kåken, sen ett blanco/privatlån på resterande %?

låtsas att kåken kostar 100 000
Bolån 85 000
nytt blanco/privatlån 15 000
gamla blanco/privat 54 000

kan man kuska ihop så jag då får ett bolån på 85 000 samt ett blancolån på 69 tkr?

Luddig stressad text, förlåt...tjänar runt 20 INNAN skatt på pappret om det hjälper..
Citera
2012-10-31, 15:54
Medlem
Ska du sälja lägenheten?
Citera
2012-10-31, 16:34
Bannlyst
Den dagen fler börjar ta efter amish dvs inte gå till banken för att låna pengar utan stötta varandra om någon behöver införskaffa något. Den dagen står vi inför en vändning. Man ska inte stå i skuld till någon utom i kärlek till sin nästa. Alla lån bör avslutas inom rimlig tid.
Citera
2012-10-31, 17:29
Medlem
I vilken frisk värld är YTTERLIGARE ett lån utan att ha betalat tillbaka det gamla en bra idé..
Citera
2012-10-31, 17:54
Medlem
Det gamla lånet kommer att betalas tillbaka om jag får ett nytt lån, då nuvarande lån är på bostadsrätten, måste få nytt lån till ny bostad för att kunna sälja nuvarande och samtidigt bli av med lån, men har nu tänkt om, och räknat och planerat och donat, så tack för svar, men tänkt betala av det här lånet nu under en tiomånaders period, för att sedan sälja och få pengar i fickan till en kontinsats till ny bostad
Citera
2012-10-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saveyourself
Det gamla lånet kommer att betalas tillbaka om jag får ett nytt lån, då nuvarande lån är på bostadsrätten, måste få nytt lån till ny bostad för att kunna sälja nuvarande och samtidigt bli av med lån, men har nu tänkt om, och räknat och planerat och donat, så tack för svar, men tänkt betala av det här lånet nu under en tiomånaders period, för att sedan sälja och få pengar i fickan till en kontinsats till ny bostad

Klok plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in