2015-12-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Det är mycket möjligt att vem som helst kan bruka ett lasersvärd. Min uppfattning var dock att det inte är så och att man måste vara initierad med Kraften. Någonstans har jag läst det, men jag kan inte minnas var.

Ska bara vara personer med kraften som ska kunna bruka ljussablar från början. Anledning ska va jag hört va att ljussablarna ska vara för tunga för nån utan kraften att bruka.

George Lucas har dock gått ut nån gång och sagt att han ville ändra på det och det gjorde han uppenbarligen. Vet inte när men iaf inte innan IV.

Detta gör att scenen där Ren och Finn slåss i slutet märklig även om man hävdar att Ren är skadad eller inte eftersom det svärdet Finn använder är med i IV och därför borde vara av tung variant.
Citera
2015-12-17, 19:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
Ska bara vara personer med kraften som ska kunna bruka ljussablar från början. Anledning ska va jag hört va att ljussablarna ska vara för tunga för nån utan kraften att bruka.

George Lucas har dock gått ut nån gång och sagt att han ville ändra på det och det gjorde han uppenbarligen. Vet inte när men iaf inte innan IV.

Detta gör att scenen där Ren och Finn slåss i slutet märklig även om man hävdar att Ren är skadad eller inte eftersom det svärdet Finn använder är med i IV och därför borde vara av tung variant.

Det där låter som rent svammel. Återigen, Han Solo hanterar en ljussabel utan några som helst problem i TESB. Om din källa är någon EU-bok så saknar det relevans helt och hållet.
Citera
2015-12-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där låter som rent svammel. Återigen, Han Solo hanterar en ljussabel utan några som helst problem i TESB. Om din källa är någon EU-bok så saknar det relevans helt och hållet.

Kan varken bekräfta eller försvara källan Bara en sak jag hört av lite olika fans.

Ställer mig heller varken för eller emot påståendet heller. Förklarar bara med vad jag hört.

Edit: dessutom säger inte faktumet att Solo använder ett ljussvärd i TESB nånting såvida det inte är samma svärd som Finn slåss med. Detta eftersom Lucas kan ha gjort uttalandet mellan IV och V
Senast redigerad av DirhChefotsir 2015-12-17 kl. 19:44.
Citera
2015-12-17, 19:44
Avslutad
Citat:
Själv tror jag och hoppas jag på att kejsaren sa det för att locka Anakin. Som jag sa tidigare skulle det förstöra lite av min starwars bild om allt visade sig vara "ödet".

Jag håller givetvis inte med. Ingenting som händer i SW och ännu mindre konflikterna mellan krafterna sker utav en slump eller utan baktanke. Hela Sith-systemet går i princip ut på att 1. Skaffa makt och 2. Krossa Jedis och få herraväldet över kraften.

Citat:
Dessutom kan du ju inte neka till att återupplivning är OP och hade förmodligen redan använts oftare vid det här laget om det faktiskt var så att han kunde återuppliva folk.

Fast det vet vi ju inte heller hur mycket det använts eller om det använts. Hela poängen med att hålla sig i skuggorna är just att att inte röja sig och det var bara en person som nådde den nivån och inte lärde ut den.

Det är fett OP och just därför så ballt. Grejen är den att huvudskurken måste vara fett OP om han skall tackla Luke som är ännu kraftigare än sin far (som är den mest kraftfullaste/potenta kraftanvändaren i galaxens historia.)

Tycker det saknar massiv trovärdighet om man skulle få för sig att trolla fram någon anonym lirare från ingenstans och säga: "hej, här är jag. Jag har hållit mig gömd i universumet hittills men är kraftfullast." som inte haft någon relation till världen innan.
Senast redigerad av Krakem 2015-12-17 kl. 19:49.
Citera
2015-12-17, 19:46
Medlem
Citat:

George Lucas har dock gått ut nån gång och sagt att han ville ndra på det och det gjorde han uppenbarligen. Vet inte när men iaf inte innan IV.

Missade du scenen i empire strikes back där Han Solo använder Lukes svärd?
Citera
2015-12-17, 19:49
Medlem
Rokushikis avatar
En annan smågrej jag störde mig på är

Citera
2015-12-17, 19:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Jag håller givetvis inte med. Ingenting som händer i SW och ännu mindre konflikterna mellan krafterna sker utav en slump eller utan baktanke. Hela Sith-systemet går i princip ut på att 1. Skaffa makt och 2. Krossa Jedis och få herraväldet över kraften.

Fast det vet vi ju inte heller hur mycket det använts eller om det använts. Hela poängen med att hålla sig i skuggorna är just att att inte röja sig och det var bara en person som nådde den nivån och inte lärde ut den.

Det är fett OP och just därför så ballt. Grejen är den att huvudskurken måste vara fett OP om han skall tackla Luke som är ännu kraftigare än sin far (som är den mest kraftfullaste/potenta kraftanvändaren i galaxens historia.)

Tycker det saknar massiv trovärdighet om man skulle få för sig att trolla fram någon anonym lirare från ingenstans och säga: "hej, här är jag. Jag har hållit mig gömd i universumet hittills men är kraftfullast." som inte haft någon relation till världen innan.

Snoke är inte okänd för rebellerna utan känd sedan många år.
Citera
2015-12-17, 19:52
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
Missade du scenen i empire strikes back där Han Solo använder Lukes svärd?

Är ju inte omöjligt att tänka sig att Luke genom sin närvaro "hjälper till" med svärdsvingandet, så inget argument. Har Lucas antytt att det är så, så är det så, då det är han och ingen annan som bestämmer här. Punkt.
Citera
2015-12-17, 19:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Kan varken bekräfta eller försvara källan Bara en sak jag hört av lite olika fans.

Ställer mig heller varken för eller emot påståendet heller. Förklarar bara med vad jag hört.

Edit: dessutom säger inte faktumet att Solo använder ett ljussvärd i TESB nånting såvida det inte är samma svärd som Finn slåss med. Detta eftersom Lucas kan ha gjort uttalandet mellan IV och V

Enskilda uttalanden från Lucas är ointressanta. Han äger inte Star Wars längre och så länge det inte framgår i någon av filmerna att enbart vissa kan hantera ljussablar så är det inte så.
Citera
2015-12-17, 19:53
Medlem
Eregussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
En annan smågrej jag störde mig på är

Kan det ha något att göra med General Grievous livvakter som också kan ta smällar från Lasersvärd?
Citera
2015-12-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Jag håller givetvis inte med men förstår ståndpunkterna. Ingenting som händer i SW och ännu mindre konflikterna mellan krafterna sker utav en slump eller utan baktanke. Hela Sith-systemet går i princip ut på att 1. Skaffa makt och 2. Krossa eller få herraväldet över kraften.

Det du säger ang. Att man inte bara kan trolla fram en op-boss från ingenting är givetvis en mycket bra poäng. Dock kan han fortfarande vara fruktansvärt mäktig och ha chans mot Luke utan att för den delen kunna använda återupplivning.

Just enbart det att han kan styra liv kan lika gärna va överdrifter från kejsaren eller rentav lögner som Plagueis spridit själv för att framstå som mäktigare.

Sen en helt annan grej. När får man reda på att Luke är mäktigare än Anakin/Vader? Går inget minne utav det nånstans och vill därför hävda att Väder är mäktigast nånsin.
Citera
2015-12-17, 19:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Är ju inte omöjligt att tänka sig att Luke genom sin närvaro "hjälper till" med svärdsvingandet, så inget argument. Har Lucas antytt att det är så, så är det så, då det är han och ingen annan som bestämmer här. Punkt.

För det första är Luke helt borta i den situationen och för det andra så stämmer det inte att Lucas ord är lag, han äger inte Star Wars längre och har absolut inget att säga till om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in