Citat:
Ursprungligen postat av
DirhChefotsir
Själv tror jag och hoppas jag på att kejsaren sa det för att locka Anakin. Som jag sa tidigare skulle det förstöra lite av min starwars bild om allt visade sig vara "ödet".
Jag håller givetvis inte med. Ingenting som händer i SW och ännu mindre konflikterna mellan krafterna sker utav en slump eller utan baktanke. Hela Sith-systemet går i princip ut på att 1. Skaffa makt och 2. Krossa Jedis och få herraväldet över kraften.
Citat:
Dessutom kan du ju inte neka till att återupplivning är OP och hade förmodligen redan använts oftare vid det här laget om det faktiskt var så att han kunde återuppliva folk.
Fast det vet vi ju inte heller hur mycket det använts eller om det använts. Hela poängen med att hålla sig i skuggorna är just att att inte röja sig och det var bara en person som nådde den nivån och inte lärde ut den.
Det är fett OP och just därför så ballt. Grejen är den att huvudskurken måste vara fett OP om han skall tackla Luke som är ännu kraftigare än sin far (som är den mest kraftfullaste/potenta kraftanvändaren i galaxens historia.)
Tycker det saknar massiv trovärdighet om man skulle få för sig att trolla fram någon anonym lirare från ingenstans och säga: "hej, här är jag. Jag har hållit mig gömd i universumet hittills men är kraftfullast." som inte haft någon relation till världen innan.