2012-11-30, 01:58
Medlem
Vi vibrerar energimssigt p olika niver. Ju hgre frekvens vi vibrerar p desto lttare r det att tona in sig p det andliga och kunna knna av andra energier runt omkring sig. Den hga energifrekvensen kar av andlig mognad. Om din energifrekvens r lg s r du inte srskilt mottaglig fr det andliga. Alla sinnen skrps markant av hga energier. En person med mycket hga energier r d mycket medial.I vr omvrld finns olika dimensioner bde knda och oknda vi som lever hr och nu lever i samma dimension. Drav finns det ingen anledning att frska pracka p det andliga p mnniskor som inte r mottagliga fr kan man inte tona in sig och knna av andevrlden s kan man inte begra att dom ska tro p den heller.
Med medvetna vningar kan man hja sin energifrekvens. Vissa kan hja den tillflligt nr dom tex jobbar medialt.
Senast redigerad av iqiqiqiq 2012-11-30 kl. 02:13.
Citera
2012-11-30, 18:58
Medlem
Jo sen finns olika dimensioner i den andra dimensionen, den jag kallar gr, r nrmast vr egen, dessa terfds direkt nstan. De fr inte upp i ngon hgre dimension. Det tar mnga tusentals r som ande innan man gr vidare och aldrig terfds utan tas upp av alltet, ven d r det inte helt slut, men en andes egen existens r ver.
Citera
2012-11-30, 20:31
Medlem
appe-s avatar
Varfr anvnder ni ordet dimension felaktigt. Har ni hittat p ngot eget?

Citat:
Ursprungligen postat av Crackedactor
Inom andevrlden existerar ingen tid. Tid har mnniskan hittat p. S med andra ord s lever vi flera liv parallellt just i detta nu. Frstr om det lter mrkligt.
Klla, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
Vi vibrerar energimssigt p olika niver. Ju hgre frekvens vi vibrerar p desto lttare r det att tona in sig p det andliga och kunna knna av andra energier runt omkring sig.
Klla, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jo sen finns olika dimensioner i den andra dimensionen, den jag kallar gr, r nrmast vr egen, dessa terfds direkt nstan.
Klla, tack.
Senast redigerad av appe- 2012-11-30 kl. 20:33.
Citera
2012-11-30, 22:41
Medlem
OppetSinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Eller s har ni hittat p ngot eget, hnan och gget???

Citat:
Klla, tack.
Klla,klla
Loka, Ramlsa, medevi brunn.
Citera
2012-12-01, 00:13
Medlem
Knicktabassen1s avatar
Citat:

Klla, tack.

Klla, tack.

Klla, tack.
Att du grna vill upphja vetenskapen till "religion" har jag sett i dina andra inlgg. Inget fel i detta om man ligger p en andlig utvecklingsniv som r som r s pass lg (inte nedltande menat) att ens frstelse fr densamma uteblir.

Men om du letar efter vetenskapliga "bevis" lr du bli besviken (eller glad) beroende p vad du r ute efter, drfr att sdana bevis finns inte vad jag knner till.

Vad jag vill komma till r detta att du ofta frgar efter klla p detta som det vederbr.

Inom andligheten blir man sin egen klla allteftersom ens utveckling framskrider.

Eftersker man frstelse fr det andliga s mste man G IN i det. Det gr nmligen inte att stlla sig utanfr och frska titta in drfr att den typen av "fnster" finns inte.

Det r svrt att med 3:e dimensionens terminologi beskriva andliga dimensioner men jag rder dig till att lsa igenom hela denna trden fr hr grs ngra tappra frsk att frklara.

Dock frvntar jag mig inte att dessa frsk till frklaringar rcker fr att vertyga ngon som krver strikt vetenskapliga belgg, men du fr i alla fall en viss uppfattning om vad man menar med dimensioner inom andligheten.

Mvh
Citera
2012-12-03, 01:12
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Jo sen finns olika dimensioner i den andra dimensionen, den jag kallar gr, r nrmast vr egen, dessa terfds direkt nstan. De fr inte upp i ngon hgre dimension. Det tar mnga tusentals r som ande innan man gr vidare och aldrig terfds utan tas upp av alltet, ven d r det inte helt slut, men en andes egen existens r ver.

Humbug.
Citera
2012-12-03, 01:36
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knicktabassen1
Eftersker man frstelse fr det andliga s mste man G IN i det. Det gr nmligen inte att stlla sig utanfr och frska titta in drfr att den typen av "fnster" finns inte.

Det r svrt att med 3:e dimensionens terminologi beskriva andliga dimensioner men jag rder dig till att lsa igenom hela denna trden fr hr grs ngra tappra frsk att frklara.
OM jag str i hrnet av ett stort rum... Och i diametralt motsatta hrn av rummet, visar sig / str ett spke eller nn annan entitet... Denna entitet strcker ut sin "arm" mot en bokhylla intill, och drar ut en bok, som slpps ner p golvet. Entiteten frsvinner - och boken ligger kvar p golvet, dr den r slppt. Detta ser jag ske, flera meter ifrn (utanfr) mig.

P vilket stt menar du, att detta skulle ske enbart INOM mig?
Hur frklarar du d boken p golvet?
Citera
2012-12-03, 01:57
Medlem
Frk.Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men, i andevrlden verkar det - lite som vanligt - inte vara samma regler som gller. Man lser ofta hur troende pstr sig vara i fjrde, femte dimensionen medan jag sjlv tydligen r i tredje nivn (eller kanske lgre?).

Folk krnglar till det lite i verkant och du sjlv rr ihop andevrlden. I den manifesterade tillvaron terfinns 3 dimensioner. I den icke manifesterade tillvaron terfinns inga dimensioner eftersom de terfinns i det expanderande och manifesterade rummet. Det expanderande rummet r stndigt i frndring och egentligen en ren chimr d vi tror att vi basalt r en aspekt av den eftersom vi har en frnderlig kropp. Men s r naturligtvis inte fallet eftersom vi kommer frn en klla och tervnder dit efter vr ryggsck r ren. P s vis r vr tillflliga kropp 3-D men vr ande r nada.
Citera
2012-12-28, 09:29
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Som ngon redan har pekat ut s menar new ageare i allmnhet "vrldar" nr de snackar dimensioner. De har ingen direkt frstelse fr hur begreppet dimension anvnds vetenskapligt. De bara babblar p, som new ageare ofta gr, och stor sprkfrbistring rder, men alla verkar nd ganska njda fr det viktigaste fr en new ageare r att det "knns rtt" subjektivt. En mngtusenhvdad arm av diverse wt-skare och slask-new ageare med ouija board och tarotkortspse i sammet kan var och en ge sin egen lilla bild av vad en dimension r.

Lite mer strukturerat dimensionssnack kan man f om man undersker teosofin med Blavatsky och gnget, vilkas idbyggen till strsta delen vilar p gammal indisk religion s som jag frstr det.

I grunden r det medvetandetillstnd man pratar om, men medvetandetillstnd i meningen att medvetandet r CENTRUM i livsupplevelsen, inte en yttre, objektiv vrld. Det r allts medvetandet som styr livsupplevelsen, eller r sjlva navet fr den snarare. Medvetandet r upphovet till den yttre manifestationen av "vrld".

Man "frndrar" allts sin upplevda vrld genom att "hja" sitt medvetandes "energier".

Haha, begreppet "energier" kanske r vrt en separat trd?

Edit: Jag skall vl i rlighetens namn tillgga att jag sjlv har gtt igenom mycket new agerier genom ungdomsren. Nu r jag mest trtt p attityd och sprk och frsker hlla mig s "ren" ifrn sdant som mjligt. Jag r dock fortfarande intresserad av "varfr allt finns", eller hur man nu skall formulera den ultimata frgan.

Edit2: Jag har haft mnga upplevelser av typen "utanfr kroppen upplevelser" eller "astralresor" som det ocks kallas. Vid de tillfllena s upplevs det verkligen som om man besker en annan "vrld". Ett skifte som faktiskt knns som om man hamnat i en annan "dimension", men d i betydelsen "vrld" eller "medvetandeplan". En konkret, magisk drmvrld knns det som och det r vl inte s underligt med tanke p att det oftast r ett smnrelaterat fenomen. Astraprojektioner r som drmmar + intakt jag-medvetenhet och upplevelse av "fysiskt rum".
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2012-12-28 kl. 09:37.
Citera
2012-12-28, 09:46
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:

"Etern" har jag fr mig att denna dimension kallas. Eterisk.
Man kan uppleva en sdan fas under inledningen av en utanfr kroppen upplevelse. Rrelser med "kroppen" knns tunga och okontrollerade hr, och omgivningen r ofta mrk och murrig, som i en dimma. Man kan ofta uppleva starka krafter som sliter och drar i en, som om man var fast i en vtska som kraftigt skvalpade runt, eller var utsatt fr magnetism eller andra vldsamma krafter som slungar runt dig hej vilt.
Citera
2012-12-28, 12:06
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
En konkret, magisk drmvrld knns det som och det r vl inte s underligt med tanke p att det oftast r ett smnrelaterat fenomen. Astraprojektioner r som drmmar + intakt jag-medvetenhet och upplevelse av "fysiskt rum".
s astral projektion och lucid dreaming r samma sak?
Citera
2012-12-28, 20:53
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
s astral projektion och lucid dreaming r samma sak?

Astral projektion r steget efter LD. Hgre medvetenhet / verklighetsknsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in