2012-10-30, 18:24
Medlem
Hej.

Köpte mig en otroligt billig E-cigg med 10 refill filter för 4.70 dolar på Dealextreme.

Köpte även en Redbull 10 pack filter.

Jag undrar nu vad E-juicen i dessa filter innehåller?

Läste att man har hittat cancerframkallande ämnen i de billigaste E-juice produkterna från kina och att man skulle kolla vem som har tillverkat den.

Problemet är att det står såklart inget förtagsnamn på varken E-ciggen eller filtrerna.

Länkarna till sakerna kommer här.

E-ciggen http://dx.com/p/quit-smoking-usb-rec...-refills-52003

Filtrerna : http://dx.com/p/electronic-cigarette...ece-pack-49930

Någon som vet vad dessa innehåller.

Tacksam för svar.

mvh Rasmus
Citera
2012-10-30, 18:31
Bannlyst
Jag tror inte på vad dom skriver utan att sanningen ser ut såhär.

- Made of toxic cheap ABS + PE material
- Concentration level: high
- Color: toxic green
- Great refills for your electronic cigarette
- Will shipped in 10pcs/one case of this item
Citera
2012-10-30, 18:52
Medlem
Har puffat "e-cigg" ett tag nu, började med "one cigg" (vilket bara är skit förövrigt!).
Sedan avancerade jag till egoT vilket är en hyfsat bra för nybörjare då den är enkel liten och ger en hyfsad smak, men ganska dyr i drift.
För några år sedan investerade jag i en REO Mini (handtillverkad kvalitet från US), där snackar vi grejor!
Godaste jag puffat ur någonsin!
Den genererar både mer smak och rök än både ciggar och cigaretter, går inte att beskriva hur sjukligt gott det är!
Men smakar det så kostar det, tror jag har spenderat dryga 4k för Reo'n samt alla tillbehör som special batterier, laddare, cartomizers, "E-liquid" mm.
Men ska du köpa "e-cigg" kan jag inte rekommendera något annat än REO då det är det bästa av det bästa!
köper du den så kan jag lova dig att du inte någonsin skulle kunna välja en cigg framför en REO.
förövrigt så är röken är harmlös som ånga men E-liquid som innehåller nikotin är olaglig att sälja här i Svedala, så import från U.S är det som gäller, men det är lugnt för mig har då aldrig någon order fastnat i tullen.
Just det ja, du ska köra på ekologisk handgjortd E- Liquid, inga gifter, inga konstiga ämnen som finns i Kina vätskorna, samt nå sjukt godare smak. Finns i smaker allt från vanlig tobak, äpplepaj till stekt bacon
"Ursäkta stavningen samt upplägget i skriften då jag är under influens av whisky"
Senast redigerad av Urim-Tummim 2012-10-30 kl. 18:57.
Citera
2012-10-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Six10
Jag tror inte på vad dom skriver utan att sanningen ser ut såhär.

- Made of toxic cheap ABS + PE material
- Concentration level: high
- Color: toxic green
- Great refills for your electronic cigarette
- Will shipped in 10pcs/one case of this item

" Made of toxic cheap ABS + PE material " ??

Made of ? haha lite fel där hoppas jag iallafall :P

Finns det något sätt att ta reda på hur farliga dessa är i cancerdel?
Citera
2012-10-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urim-Tummim
Har puffat "e-cigg" ett tag nu, började med "one cigg" (vilket bara är skit förövrigt!).
Sedan avancerade jag till egoT vilket är en hyfsat bra för nybörjare då den är enkel liten och ger en hyfsad smak, men ganska dyr i drift.
För några år sedan investerade jag i en REO Mini (handtillverkad kvalitet från US), där snackar vi grejor!
Godaste jag puffat ur någonsin!
Den genererar både mer smak och rök än både ciggar och cigaretter, går inte att beskriva hur sjukligt gott det är!
Men smakar det så kostar det, tror jag har spenderat dryga 4k för Reo'n samt alla tillbehör som special batterier, laddare, cartomizers, "E-liquid" mm.
Men ska du köpa "e-cigg" kan jag inte rekommendera något annat än REO då det är det bästa av det bästa!
köper du den så kan jag lova dig att du inte någonsin skulle kunna välja en cigg framför en REO.
förövrigt så är röken är harmlös som ånga men E-liquid som innehåller nikotin är olaglig att sälja här i Svedala, så import från U.S är det som gäller, men det är lugnt för mig har då aldrig någon order fastnat i tullen.
Just det ja, du ska köra på ekologisk handgjortd E- Liquid, inga gifter, inga konstiga ämnen som finns i Kina vätskorna, samt nå sjukt godare smak. Finns i smaker allt från vanlig tobak, äpplepaj till stekt bacon
"Ursäkta stavningen samt upplägget i skriften då jag är under influens av whisky"

jag köpte faktiskt mest för att det va billigt och att det skulle va kul och smaka något annat än vanliga cigg, men nu när man läste om cancer risk så är jag lite orolig :P dem bränns mer *iallafall RedBull smaken* i halsen än vanliga cigg.
Citera
2012-10-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostad360
jag köpte faktiskt mest för att det va billigt och att det skulle va kul och smaka något annat än vanliga cigg, men nu när man läste om cancer risk så är jag lite orolig :P dem bränns mer *iallafall RedBull smaken* i halsen än vanliga cigg.
Ja jo möjligtvis så innehåller Kina E-liquid bensin, råttpiss och gammla använda kondomer, tro fan det bränner i strupen.
Men det jag menar är att det finns e-liquid alternativ som inte är så mycket dyrare som är mycket hälsosammare, godare och bättre.
En fin ekologisk E-liquid i combo med en fin e-cigarett maskin är en otrolig smak och rök upplevelse!
Att det finns så mycket företag som pumpar ut skräp e-cigaretter och vätskor är synd då det smutskastar hur bra dessa grejer är om det är av kvalitet.
Men precis som du samt många andra började även jag med billigt Kina skit för att det var just billigt. blev missnöjd men gav inte upp i mitt sökande efter ett alternativ till cigaretter.
Tillslut fan jag REO, och som många andra så är det med en REO i näven det slutar innan man är nöjd. tänk vad mycket du skulle spara på att skippa alla skit E-cigg och gå direkt till en REO och bli överraskat nöjd istället.
Och common dude oroar du dig för cancer, vad får man inte av vanliga cigg då?
Orkar inte gå in på djupet av hur harmlös E-liquid av finare kvalitet är.
Ni som är intresserade får fördjupa er i ämnet via ex: http://www.e-cigarette-forum.com/forum/ (bland de bättre forumen angående e-cigg)
Återigen vill jag ursäkta sättet jag skriver på, fjärde glaset nu, skål!
Senast redigerad av Urim-Tummim 2012-10-30 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in