2013-03-04, 19:17
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melanKolikern
Om inte det där är hets mot folkgrupp så vet jag fan inte vad det betyder.

Skärp till dig.
Jag gjorde ett konstaterande om att araber, judar och negrer är underlägsna vita européer, vilket det finns otaliga fakta som stryker. Jag skulle dock vara helt villig att föra en seriös och saklig diskussion med dig om ämnet i rasbiologi-delen eller över PM eftersom du nu verkar vara av en helt annan åsikt i ämnet?
Men känner jag sådana som dig rätt så är du inte alls av att hålla dig till intellektuellt hederliga konversationer, utan har endast för avsikt att försöka tysta oliktänkande och greppa tag i någon gatusten. Så jag förväntar mig givetvis inte något svar från dig.

Pöbel.
Citera
2013-03-04, 20:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Om inte det där är hets mot folkgrupp så vet jag fan inte vad det betyder.

Då får du läsa på lite. Det är helt ok att uttrycka missaktning mot folk.

Men, läs reglerna:
Citat:
1.03. Hets mot folkgrupp

Att hetsa eller hota med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning är förbjudet.

Denna regel förbjuder att man sprider, förespråkar eller rättfärdigar hat grundat på intolerans. Regeln bygger på den internationella termen "hate speech", och ska inte blandas ihop med den svenska lagen med samma namn. Den internationella termen förklaras som "uttryckssätt som sprider, förespråkar eller rättfärdigar hat grundat på intolerans".

Det är tillåtet att uttrycka missaktning för en eller flera utpekade folkgrupper, men inte att hetsa eller hota. Det betyder att det är tillåtet att säga att man exempelvis ogillar en specifik folkgrupp, men det är inte tillåtet att säga att man anser att alla inom denna folkgrupp borde utrotas eller att man anser att det är bra ifall en person inom denna folkgrupp blir mördad.

Så, läs reglerna och gråt sen ut över allt det hemska.
Citera
2013-03-04, 21:50
Medlem
Fingertoppens avatar
Citat:
Flashback har ju sina regler, och där står bland annat att man inte får uttrycka hets mot folkgrupp och personangrepp. Just den första, är en regel som jag ser bryts på flashback i nästan var 3 eller 4 tråd. Varför tillåts detta? Är bara nyfiken.

Vad jag vet är det inte förbjudet att länka till både 3 och 4 exempel när man startar en tråd och påstår något
Varför gör du inte detta? Är bara nyfiken.

För övrigt anser jag att begreppet "Hets mot folkgrupp" är ett ämne som borde analyseras och beskrivas grundligare än vad som nu är fallet!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in