• 1
  • 2
2012-10-31, 01:33
Medlem
Gefle nöje -
http://gd.se/nyheter/gavle/1.5241734...sen-ar-kritisk

Det hela värkar riktigt konstigt, Att ett företagslager som det antagligen ligger värdefulla saker i är olarmat men att dom har kamraövervakning dessutom att tjuvarna vet koden till dörren, Även hur garage porten fungerar samt rör sig som att dem är vana att vistas där.

Min teori är att det är antingen någon från företaget eller någon som känner någon som jobbar där som ligger bakom stölden. Sen verkar ju inte Johan Lindberg ha riktigt rent mjöl i påsen. Då det är ganska känt att han missbrukade/missbrukar amfetamin. Det kan jag själv konstatera.

Låter Flashback dektektiverna sköta resten!
Citera
2012-10-31, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripparLoss
Det hela värkar riktigt konstigt, Att ett företagslager som det antagligen ligger värdefulla saker i är olarmat men att dom har kamraövervakning dessutom att tjuvarna vet koden till dörren, Även hur garage porten fungerar samt rör sig som att dem är vana att vistas där.

Jag tycker det mest ser ut som att de plockar allt de hittar som råkar stå framme, t.ex. en låda med kläder. Hade de vetat vad de var ute efter så hade de gått direkt på det.
Gissningsvis har de varit på plats tidigare och kanske hämtat saker och på så sätt fått viss info om hur det ser ut och hur porten funkar (inte direkt avancerat)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in