• 1
  • 2
2012-10-30, 09:47
Medlem
siggesatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Hur skulle du kunna tryckutjämna utan kontakt med omgivande atmosfär?

Helt riktigt "not a complete passthrough". Hade det varit det så hade det varit ett borrat hål rakt igenom höljet utan något i vägen. Detta hade varit dumt. Alltså sätter man dit ett filter.

"Filtret" är inget mer än ett fiberfilter (med andra ord en lite dyrare version av ett kaffefilter). Tror du på fullaste allvar att ett sådant hindrar varesig luft eller vatten?

Skriva isär valfri disk om du inte tror mig. Jag har slaktat många diskar i mina dagar.
samma här jobbar med skiten! och ett tryckfilter är inte som ett kaffe filter!

du ser dom där lapparna på din länk http://static.ddmcdn.com/gif/hard-disk5.jpg
som du skickade void if removed och den andra vita venyl klisterlappen som sitter till ett hål som går in i utrymmet där diskarna sitter.
det är samma typ af filter som sitter på den där hårdisken fast på laptops och dom sitter intärnt istället!
hur man tryck utjämnar i förseglad atmosfär?! tja du kan se efekten med egna ögon om du tar en pet flaska drar åt korken går ut med den i kyla. trycket blir lägre i flaskan så den drar i hop sig utan att yttre atmosfär kommer in till den inre
Senast redigerad av siggesatan 2012-10-30 kl. 09:50.
Citera
2012-10-30, 09:52
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Ljudet kommer från högtalarna. Det jag beskrev var avbrytningen av en låt som sker samtidigt som hela systemet avbryts.

Spelar du musiken via Spotify? Jag har sett exakt det beteende du beskriver när vissa versioner av Flash Player är installerade.
Citera
2012-10-30, 09:52
Medlem
siggesatans avatar
Citat:
Ljudet kommer från högtalarna. Det jag beskrev var avbrytningen av en låt som sker samtidigt som hela systemet avbryts.
VIRUS nä då vet jag fan inte vad det kan vara! fråga EckiEcki istället
Citera
2012-10-30, 10:06
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Spelar du musiken via Spotify? Jag har sett exakt det beteende du beskriver när vissa versioner av Flash Player är installerade.
Nej, jag spelar musiken via Youtube.

Det där "BRRRPP"-ljudet varar i typ en halv sekund, och dyker också upp när datorn låser sig samtidigt som jag spelar data-spel.
Citera
2012-10-30, 10:07
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Nej, jag spelar musiken via Youtube.

...som använder Flash.

Jag tror fortfarande att problemet ligger i Grafikkort/Drivrutin/Flash.

Se till att du har uppdaterade versioner av dessa.
Citera
2012-10-30, 10:10
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
...som använder Flash.

Jag tror fortfarande att problemet ligger i Grafikkort/Drivrutin/Flash.

Se till att du har uppdaterade versioner av dessa.
Så hela datorn kan låsa sig på grund av vad man använder för Flash-spelare? Det låter märkligt...
Citera
2012-10-30, 10:10
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Så hela datorn kan låsa sig på grund av vad man använder för Flash-spelare? Det låter märkligt...

Vad är det för märkligt med det?
Citera
2012-10-30, 16:41
Medlem
PeterNosters avatar
Det första man gör med en sjuk dator är att ta tempen. Överhettning p.g.a damm och smuts är det vanligate problemet. CPU/GPU stänger av sig vid för hög temperatur. Mät tempen med HWmonitor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in