2019-09-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Är det gratis parkering i fruängen?

Ja det är gatuparkering som är gratis. Kan bara svårt att hitta plats bara, men brukar ordna sig om man åker en runda och kollar.
Citera
2019-09-20, 13:53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Ja det är gatuparkering som är gratis. Kan bara svårt att hitta plats bara, men brukar ordna sig om man åker en runda och kollar.

OK, och relativt lite invandrargäng?
Citera
2019-09-27, 21:45
Medlem
[quote=carminaburana|68757676]OK, och relativt lite invandrargäng?[/QUOTE

Ja det skulle jag säga. Mest lokala bänkalkisar inne vid torget, inget att oroa sig över. Det är min erfarenhet i alla fall.
Citera
2020-06-25, 10:46
Medlem
Milan.Barcas avatar
Hur är Fruängen idag?
Citera
2020-06-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Hur är Fruängen idag?

Skulle säga att det sjysst! Jobbar där i krokarna och jag upplever det som ett tryggt område. Endast lite bänkalkisar som brukar hänga vid torget. Inte något speciellt i övrigt. Om du funderar på att flytta dit skulle jag säga absolut. Är inget problemområde direkt.
Citera
2020-06-30, 20:11
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joel559
Skulle säga att det sjysst! Jobbar där i krokarna och jag upplever det som ett tryggt område. Endast lite bänkalkisar som brukar hänga vid torget. Inte något speciellt i övrigt. Om du funderar på att flytta dit skulle jag säga absolut. Är inget problemområde direkt.
Jag planerar att flytta till någonstans kring Liljeholmen, midsommarkransen, Telefonplan osv. Fruängen ligger ju ändå på den ”bra” röda linjen, så jag tänker att man slipper alla som ska ut till förorterna. I dagsläget kör jag jävligt mycket bil då jag bor en bit ifrån närmaste tunnelbana, vilket jag vill i framtiden minimera. Är så jävla trött på att köra bil... Från Fruängen tar det bara 19 min till centralen vilket jag tycker är mer än ok.

Varför jag funderar på Fruängen är priserna på bostäderna. Vet inte om jag tycker det är värt att punga ut 3,5m för en bostad i Liljeholmen t.ex när de ändå är så nära varandra. Får se vad jag hittar bara. Kul att du var positivt över Fruängen iaf. Bänkalkisar hittar man precis överallt nästan
Citera
2021-10-04, 12:42
Medlem
Letar efter en lägenhet att köpa. Minst 2a helst 3a. Högsta pris 3 mil.
Kollat en del i hökmossen och Telefonplan. Men för att få lite yta funderar jag på om man ska söka sig mot Västertorp eller fruängen. Västertorp ser trevligare ut tycker jag av det lilla jag sett. Har även ett dagisbarn med mig. Vad kan man säga om skillnaden mellan fruängen och Västertorp?
Citera
2021-10-24, 21:30
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Letar efter en lägenhet att köpa. Minst 2a helst 3a. Högsta pris 3 mil.
Kollat en del i hökmossen och Telefonplan. Men för att få lite yta funderar jag på om man ska söka sig mot Västertorp eller fruängen. Västertorp ser trevligare ut tycker jag av det lilla jag sett. Har även ett dagisbarn med mig. Vad kan man säga om skillnaden mellan fruängen och Västertorp?

Inte så värst stor skillnad direkt. Centrumgatan i Västertorp känns mer pittoresk än den vedervärdiga längan i Fruängen men Fruängen har Systembolaget.
Tycker generellt att Fruängen erbjuder mer. Bättre matbutiker, bättre restauranger etc.

"Stökmässigt" är det samma. Nåt gäng som drar runt men som inte gör nåt direkt väsen av sig förutom när de ryker ihop med varandra. De brukar häcka utanför huset jag bor i av oklar anledning men springer iväg så fort man hostar på balkongen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in