Citat:
Ursprungligen postat av
joel559
Skulle säga att det sjysst! Jobbar där i krokarna och jag upplever det som ett tryggt område. Endast lite bänkalkisar som brukar hänga vid torget. Inte något speciellt i övrigt. Om du funderar på att flytta dit skulle jag säga absolut. Är inget problemområde direkt.
Jag planerar att flytta till någonstans kring Liljeholmen, midsommarkransen, Telefonplan osv. Fruängen ligger ju ändå på den ”bra” röda linjen, så jag tänker att man slipper alla som ska ut till förorterna. I dagsläget kör jag jävligt mycket bil då jag bor en bit ifrån närmaste tunnelbana, vilket jag vill i framtiden minimera. Är så jävla trött på att köra bil... Från Fruängen tar det bara 19 min till centralen vilket jag tycker är mer än ok.
Varför jag funderar på Fruängen är priserna på bostäderna. Vet inte om jag tycker det är värt att punga ut 3,5m för en bostad i Liljeholmen t.ex när de ändå är så nära varandra. Får se vad jag hittar bara. Kul att du var positivt över Fruängen iaf. Bänkalkisar hittar man precis överallt nästan